Gå till innehåll

NL - Hur spela AK ur tidig position?

Recommended Posts

Postad

Har ett problem som jag tycker skapar för mig en svaghet i mitt spel som jag tänkte jag skulle få lite hjälp med att förbättra

Bakgrund: spelar på 0,25/0,5 alt 0,5/1 på både PP-nätverket o Prima(expekt)

Nu till mina funderingar:

Har AK i tidig postion o raisar 4*BB som är min standard raise + ev limpare *BB. vi säger att jag har två callers

Flop: 258 inga färgdrag

Jag bettar i 90% av fallen strax under pott eller potten i det läget även fast jag är ur position. Får en caller

Turn: Blank

Vad gör jag nu??

här brukar jag lite beroende på slänga ut ett bet på kanske halv pott men tycker att det ser svagt ut men vill heller inte göra mig själv comitted utan drag o en missad hand.

Om jag då ibland checkar så får jag ju snabbare än snabbt ett bet tillbaka i ansiktet eller så ger jag en draghand ett gratiskort. Vid bet blir det fold annars är det bara att hoppas checka ner handen om jag inte träffar på rivern men det är ju alldeles för uppenbart.

Hjälp är mycket välkommen!!!

Mvh Doope

Postad

Oj oj oj, det beror ju på en massa olika faktorer:

- Hur många såg floppen? (ju fler, desto större chans att nån har nåt)

- Hur ser brädan ut? (verkar det rimligt att nån har träffat? Ligger det drag?)

- Hur är dina spelare? (Callingstations eller weak/tighta?)

I ditt exempel, om det ligger t.ex ett färgdrag kan det ju vara vettigt att beta igen och sen försöka sno på river om färgen inte kommer (eller check/calla om du tror A högt duger). Om han är en callingstation som synar ner med lägsta paret är det ju bara check/folda. Ligger det inga drag på floppen och han ändå synar ett potbet, jag då är du nog slagen (ofta av ett PP), och du bör nog check/folda.

Ps. Sen kan det ju vara ett Pro som ska spela ut dig genom att "bluff-syna" floppen och sen sno potten på turn om du checkar, men tror inte du ska oroa dig för mycket för det på låga nivåer.

Postad

tack för dina tips!!!

det är väl bara att inse att det helt enkelt är jävligt svårspelat ur position och vid miss. MAn får gå på lite känsla och situation.

Mvh Doope