Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dags för en HH igen där jag skulle vilja ha synpunkter på mitt spel.

Bakgrundsfakta:

Har precis satt mig ner på ett FL $0.5-1 på Empire för att cleara bonusen.

Bordsstämning

Inte en aning men gissar att det är rätt löst som vanligt.

Spelet

Jag har försökt, med rätt bra framgång, att bli aggresivare i mitt spel senaste veckorna. Jag tog till mig av kritiken från min förra HH där de flesta ansåg att jag var väldigt weak. Jag bettar mina händer hådare och är inte lika rädd för scare cards längre.

$0.5/$1 Hold'em - Saturday, April 09, 05:30:45 EDT 2005

Table Table 11127 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: ralphie777 ( $15.25 )

Seat 3: lillaMyAA ( $33.25 )

Seat 4: bluffkiller1 ( $35.75 )

Seat 6: Mother444 ( $18.25 )

Seat 7: winonakim ( $29.25 )

Seat 8: schaumi ( $29.75 )

Seat 9: sweetiebuns ( $13 )

Seat 10: browniedawg ( $29.5 )

Seat 1: Bigtime9 ( $13 )

Seat 5: Mike_Bolton ( $27.5 )

Bigtime9 posts small blind [$0.25].

ralphie777 posts big blind [$0.5].

OpeningBetRound

** Dealing down cards **

Dealt to lillaMyAA [ Kh Kd ]

lillaMyAA raises [$1].

bluffkiller1 calls [$1].

Mike_Bolton folds.

Mother444 folds.

winonakim calls [$1].

schaumi calls [$1].

sweetiebuns folds.

browniedawg folds.

Bigtime9 folds.

ralphie777 calls [$0.5].

Flop

pocket kings det är ju trevligt, får med mig 4 andra spelare till floppen

Dealing Flop: [ Tc, Qh, Jd ]

(Pot = 5bb)

ralphie777 bets [$0.5].

lillaMyAA raises [$1].

bluffkiller1 folds.

winonakim folds.

schaumi raises [$1.5].

ralphie777 raises [$1.5].

lillaMyAA calls [$1].

schaumi calls [$0.5].

Turn

Tyckte inte det fanns någon anledning att sakta ner, jag har högsta paret med openended. Men det var tydligen fler som gillade floppen. Någon kan ju sitta på AK men jag har ju två av kungarna och har 8 outs för stegen samt runner-runner för en kåk kanske är värd 0.5-1 outs till, jag vet inte riktigt hur man räknar där.

Dealing Turn: [ 5d ]

(Pot = 11bb)

ralphie777 bets [$1].

lillaMyAA raises [$2].

schaumi calls [$2].

ralphie777 raises [$2].

lillaMyAA raises [$2].

schaumi calls [$2].

ralphie777 calls [$1].

River

Jag fortsatte att betta min hand, det är här jag vill ha kommentarer skulle jag saktat ner, bara synat? Det jag försöker göra är ju att få de andra att tro att jag representerar AK. Sen har jag ju mina outs med. Och jag kan ju ha bästa handen.

Dealing River: [ 3d ]

(Pot = 23bb)

ralphie777 bets [$1].

lillaMyAA calls [$1].

schaumi calls [$1].

Här synar jag så klart bara ner, jag träffar ju inte stegen men har ju i alla fall en hand och med tanke på pottensstorlek måste jag syna. Tror inte att jag hade kunnat få de andra två att lägga sig genom att raisa igen.

Snälla, posta kommentarer innan ni läser showdown som är i vitt.

Showdown

ralphie777 shows [ 9c, 8d ] a straight, eight to queen.

lillaMyAA doesn't show [ Kh, Kd ] a pair of kings.

schaumi doesn't show [ Jh, Qc ] two pairs, queens and jacks.

ralphie777 wins $25.25 from the main pot with a straight, eight to queen.

Avslutning

kom gärna med kommentarer och synpunkter.

/mhv

Postad

Tror jag var en av dom som manade på dig att vara mer aggressiv förra gången. Här tycker jag nog tvärtom. På flop är det nog rätt att gasa. På turn däremot tror jag att jag hade nöjt mig med en gråtande syn. För många kort som kan slå dig där för att det ska kännas bra! Väldigt stor risk att någon redan har satt stegen, 89o hade inte varit omöjligt att möta här. Möter du någon som är vettig så kan det mycket väl finnas AK ute, och då hoppas du bara på att få dela om du lyckas hitta en av tre outs...

En kung till vill du ju absolut inte ha. Vet inte om jag hade gillat en Q till heller.

Njae. Tror att det bara är att syna på turn, hoppas på ett ess på river.

Skulle tro att du fick torsk av en stege och att någon annan kan ha suttit med minst tvåpar. (typ QJ eller QT kanske) Det var lite FÖR mycket som kan gå emot dig där, speciellt eftersom så många är villiga att betala så mycket!

Edit: Hahhaha! Läste just det vita! Humor!

Postad

På turnen måste du sakta ner. Det var inte bara en utan två spelare som ville vara med och reraisa på floppen. På turnen är det inte speciellt troligt att du har bästa handen.

Postad

Var min första raise på turn dålig med? Den gjorde jag ju mest för att se dels var jag står och dels för att försöka skrämma bort Ax. Andra raisen var huvudlös det håller jag med om.

/mvh

Postad
På turnen måste du sakta ner. Det var inte bara en utan två spelare som ville vara med och reraisa på floppen. På turnen är det inte speciellt troligt att du har bästa handen.

Känner mig lite tveksam till det, om de ändå kommer cappa om man synar så tjänar man ju inte direkt något på det. Om man då istället själv cappar så kanske de saktar ned på rivern och låter en komma undan med ett eller noll bet där.

Postad
Känner mig lite tveksam till det, om de ändå kommer cappa om man synar så tjänar man ju inte direkt något på det.

Men det finns ju inget som tyder på att det kommer att cappas på turnen om han bara synar så där sparar han ju faktiskt ett bet på att bara syna (andra gången alltså - första raisen tycker jag är OK).

Postad

Håller med många av de föregående posterna. Raisen på turn är ok men att cappa är lite överdrivet. Drar han tredje betet där bör det betyda att du är slagen, riktigt farlig bord också där du är slagen av QT QJ JT QJ osv. Så jag hade synat på turn (efter han dragit 3-bet) och synat river.