Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Stämmer det att ett inlägg vart censurerat? Att ha kul på en spelberoendes bekostnad är dumt och ja tramsigt.

Men att börja censurera inlägg är ju direkt farligt, framförallt i dessa IPRED och FRA tider. Sluta med det genast eller joina the dark forces, regeringen.

Tack moderatorer.

Postad
Stämmer det att ett inlägg vart censurerat? Att ha kul på en spelberoendes bekostnad är dumt och ja tramsigt.

Men att börja censurera inlägg är ju direkt farligt, framförallt i dessa IPRED och FRA tider. Sluta med det genast eller joina the dark forces, regeringen.

Tack moderatorer.

Hela tanken med en avdelning för spelberoende är väl att folk ska våga ta mod till sig och lätta på hjärtat för att få hjälp eller råd.

Om man då vet att man kommer bli hycklad eller hånad i det forum man gör det så blir man nog inte direkt mer sugen på att äntligen ta det stora steg som det innebär att erkänna för sig själv och andra att man har ett problem.

Det finns en tid och plats för allt, just denna avdelning på forumet tycker jag man kan visa lite extra stor hänsyn och förståelse då man kanske kan försöka sätta sig in i de mänskliga tragedier det innebär för många människor att ha just den sortens problem som tas upp här.

Vill man skoja runt och vara crazy kan man gott välja något av de tusentals andra forum som finns, men ibland kan man visa lite taktkänsla och finess. Förhoppningsvis går du inte in på forum för deprimerade och uppmanar dom att ta livet av sig heller, hur roligt det än må verka vid första tanken.

Och för att svara på den självklara fråga som kommer följa:

Nej vi ska absolut inte ha censur i det här landet och yttrandefrihet är det vackraste vi har, det innebär dock inte att man kan säga vad som helst när som helst, som vissa verkar tro.

Förre

Postad

Jag tror att du förstod att syftet med mitt inlägg var att vederlägga att något av det han försökte hävda med stöd av grundlagen öht kan utläsas därur. Folk har en enorm fablais för att hävda sina "grundlagsstadgade rättigheter" gentemot enskilda, som öht inte omfattas av nämnda lagar.

Klart man inte motsatsvis kan utläsa att jag får skicka upp sonder i röven på folk. Men ja, klantigt formulerat av mig, det erkänner jag.

Postad
Jag håller med om att man kan censurera text där de tydligt bara vill va lustiga men när man kommer med en åsikt så måste den få stå kvar oavsett hur dum den än är.

Känns som en efterkonstruktion att påstå att yttrandefrihet inte gäller Alltid(utom vid hot). Vem är det annars som bestämmer vad man ej får skriva om. Om lagen om yttrandefrihet var så böjbar, hur ska vi då kunna försvara den. Det är ju bara o baka in vad man vill i undantagen och sen ändå hävda att vi har en yttrandefrihetslag. Alla lagar blir ju totalt värdelösa isf.

Du har rätt att ytnyttja allemansrätten men inte i den den... den skogen.

Allt jag säger egentligen är att va lite försiktig... Alla under 45 är så sjukt bortskämda i det här landet.

Om du nu är så gammal och vis så borde du veta att yttrandefriheten inte applicerar vid tex kränkningar, hets mot folkgrupp, hot, förolämpning osv osv.

Så det där med yttrandefrihet och att man får säga vad man vill är ju en gammal skröna för folk som totalt missuppfattat begreppet. det är inte ens nära att du får säga och trycka exakt vad du vill i det här landet trots att vi har yttrandefrihet, den begränsas strikt i svensk lag av oändliga undantag.

Samma sak med allemansrätten, den innebär verkligen inte att du får göra vad du vill i skog och mark, den innebär att du har vissa rättigheter men ännu fler skyldigheter.

Förre

Postad

Då är vi ju överens uniktnamn om att man inte ska kunna hota folk och gömma sig undan yttrandefriheten. Eller blundar du när du stöter på något du håller med för debattens skull? :)

Sen tyckte jag också att det var ok att censurera just på denna spelberoende hörnan av pf.nu mot de som vill göra sig roliga på spelberoendes bekostnad då de inte fyller någon funktion. Däremot om de har en åsikt som förkastas tycker jag inte det är ok att censurera. Se där, två fall där är vi överens.

Men att man pratar så passionerat som du om att strypa yttrandefriheten känns lite så där faktiskt.

Energi utnyttjad på att säga åt folk vad de inte kan skriva tycker jag är bortkastad energi.

Postad
Då är vi ju överens uniktnamn om att man inte ska kunna hota folk och gömma sig undan yttrandefriheten. Eller blundar du när du stöter på något du håller med för debattens skull? :)

Sen tyckte jag också att det var ok att censurera just på denna spelberoende hörnan av pf.nu mot de som vill göra sig roliga på spelberoendes bekostnad då de inte fyller någon funktion. Däremot om de har en åsikt som förkastas tycker jag inte det är ok att censurera. Se där, två fall där är vi överens.

Men att man pratar så passionerat som du om att strypa yttrandefriheten känns lite så där faktiskt.

Energi utnyttjad på att säga åt folk vad de inte kan skriva tycker jag är bortkastad energi.

Har jag pratat passionerat om att strypa yttrandefriheten????

Nu har du antingen smuttat på glöggen lite tidigt eller förväxlat mig med någon annan, ingen anser yttrandefriheten viktigare än jag, jag gör dock inte misstaget att förväxla den med att gå fram till någon på stan och kalla den för jävla fitta för det har ingenting med yttrandefrihet att göra.

Förre