Gå till innehåll

Backat fruktansvärt mycket på kort tid


Recommended Posts

Tjenn!

 

Lirar på nl100 och har gått någorlunda plus ett par , tre månader. Nu är det såhär

 

För ca en månad sedan var jag uppe i rulle 5800$. Pang så small det till så var jag nere på 4000$ Detta skedde i löpet av kanske 2 dagar. Sedan har jag jobbat upp igen så att jag hade ca 6000$ igen nu för ett par dagar sedan. Och så är det samma visa igen. 3800$. Jag förstår inte alls vad det är som händer under dessa perioder.

 

Någon som känner igen sig?

 

Och nu när jag spelar så går jag inte plus en enda session. Det är skitsvårt att gå ner till nl50 då jag inte alls har någon diciplin där nere.

 

Fyfan alltså.

Har kört igång pokertracker och mina stats där är 24/20/4 om det kan hjälpa mig på något sätt.

 

Det som jag upplever som ett problem är att jag sällan får betalt när jag träffar någonting, medans jag betalar av bra när dom träffar. F.eks 2 par mot triss, triss mot kåk, stege mot färg, färg mot kåk etc.

 

Sedan så är det klart att jag börjat spelat dåligt efter att jag förlorat 3-4 inköp på en session och sedanf örlorat 3-4 till.

 

Har också spelat extremt mycket under dessa dagar. Minst 6 timmar per dag, (bra rakeback), men det började alltid med ca 150 - 200 dollar plus första timmen sedan bara rakt ner..

 

Nu senaste sessionerna har jag gått rakt ner i botten varje. Back ca 2 inköp per spel om jag inte går jämt upp.

 

Vad i helvete ska man göra ?:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipsen är väl de gamla vanliga men tål väl att upprepas

 

kör kortare sessioner, typ 1h i stöten eller stopploss när det gäller inköp du tappar.

 

Vet du att du är vinnande så lossnar det nog snart, alt gå ner i nivå kanske för att få tillbaka självförtroendendet.

 

Lättare sagt än gjort på alla dessa punkter kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att ta en liten paus tills suget kommer tillbaka och det dåliga självförtroendet försvinner. Läs en bok om poker eller kolla lite videos under tiden du pausar.

Jag känner igen mig i allt du skriver, det du beskriver har hänt mig flera ggr när jag spelat för mycket. För mig blir det svårt att hålla koncentrationen uppe så många timmar och det blir mitt spel lidande av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i pokerns urmoder (6-7 år sedan, tom innan jag hade hört talas om tilt) pratade vi mkt om att internetpoker var som att rulla en sten uppför ett berg. tog lång tid och gick långsamt, och ofta kom stenen i rullning och man fick börja om. Borde finnas ngn gammal grekisk skröna om det, kommer inte ihåg.

 

Att rullen påverkats som din är inte så ovanligt, men hur ska man undvika det?

 

standardrådet är alltid paus någon tid och det funkar oftast. att inte ta paus är nästan garanterat dåligt iaf. Både paus när du lirar och att ta några dagar off.

 

råd nr 2 brukar vara ngt mellan att gå ner eller spela säkrare.

Att gå ner och vinna två dagar brukar ge en sjölvförtroendet tillbaka.

Att inte pusha marginella lägen för mkt kan också hjälpa, för om man inte har självförtroendet brukar besluten bli fel lite för ofta på någon gata.

Man kan inte släppa en slowspelad hand el man pushar ett drag när man är 50/50 istället för att syna och spela ut mm.

 

Att ta en session framför pokertracker istället för vid borden kan hjälpa också. Att täppa till ngn lucka el hitta spelare som gör stora misstag är värt.

 

lycka till

 

edit, snabba jävlar som svara ovan. fast dem kanske inte hade 7bord som störde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips som kan hjälpa (har hjälpt mig iaf) är att testa på något annat än NLHE. Kanske dra lite SNG eller varför inte försöka lära dig 7 card stud ? Alltid kul med nya kunskaper och om du dessutom tänker på att spela på en lägre nivå så blir det lite som att börja om på ny kula. Efter ett litet tag borde suget och flowet komma tillbaka och då kan du ju alltid återgå till ditt ordinarie spel men vem vet? Kanske hittar du nåt som passar dig ännu bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel med Sisyfos som röjde hemligheter om gudarnas hemligheter för de dödliga och han dömdes då av gudarna att vältra en sten upp för ett berg varpå stenen omedelbart rullade ner igen för att åter vältras upp igen av Sisyfos, för att åter rulla ner igen och så vidare och så vidare i all evighet.

 

= Kontroll av bankrullen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spendera pengar och gå sen ner till NL$50 och förstå att du måste jobba för att få spendera igen.

 

Det värsta är att spendera pengar är grymt för att få upp motivationen. Kört det själv många gånger.

 

Det funkar också om man känner sig "mätt på vinster", ett litet i-lands problem som inträffar alldeles för sällan men tillräckligt ofta för att jag ska se det som ett problem för årets resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla snabba svar:)

 

spendera pengar kanske...får 8000 i rakeback som jag har tagit ut så ska ut och bränna på kläder och brudar, det kanske kan hjälpa lite:)

 

Kanske skulle gå ner i nivå en sväng. Det som känns så jävligt är ju att typ 1-2 månaders "slit" är som bortblåst. Det känns på ett sätt som att man inte är bättre som pokerspelare än man var när man bytte nivå till nl100, just när man precis tänkt gå över till nl200. Men det är kanske den där stenen och berget som är problemet. Psykiskt blir det ett helvete.

 

Men jag har bestämt mig att första miljonen ska in så jag kommer inte ge mig.

 

Men när vet man att det är på väg åt helvete? Känns som om att jag kunde ha stannat iaf vid 4500-5000 dollar innan huvudet kom tillbaka?

 

Känns också tufft att inet spela på några dagar eftersom att om jag ligger i så kan jag få en rakeback på ca 2000 dollar och det är ju en boost.

 

Men jag kanske ska ge mig in på NL50 igen och grinda röven av mig ett par dagar. Analysera spelet... är det någon som kan ge något tips på vad jag ska titta på i PT? Jag ser bara statistiken men fattar inte vad jag får för nytta av det egentligen?!=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, någon som har något tips på en bra pokerbok? täntke dra och shoppa lite imorgon. Super System 2 har jag!

 

Ett moment i spelet som jag känner att jag förlorar lite för mycket pengar just nu i är 3 betade potter. Någon bok som går igenom noga på det skulle vara fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla snabba svar:)

 

1) spendera pengar kanske...får 8000 i rakeback som jag har tagit ut så ska ut och bränna på kläder och brudar, det kanske kan hjälpa lite:)

 

 

2) Känns också tufft att inet spela på några dagar eftersom att om jag ligger i så kan jag få en rakeback på ca 2000 dollar och det är ju en boost.

)

 

1) rätt fokus

 

2) fel fokus

 

varför tänker du (liksom andra) så mkt på RB? Se till att vinna mer och säkrare istället.

mitt rejkande innan RB är mellan 20-30% av totala vinsten en vanlig månad

spelar tom på sidor utan RB om spelet är bättre där.

 

Jag tror tom du skulle kunna minska antalet bord ett tag för att minska variansen och misstagen.

 

Alla har inte samma känsla i 3bet-situationer, ta det lite lugnt i dem om du torskar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, någon som har något tips på en bra pokerbok? täntke dra och shoppa lite imorgon. Super System 2 har jag!

 

Ett moment i spelet som jag känner att jag förlorar lite för mycket pengar just nu i är 3 betade potter. Någon bok som går igenom noga på det skulle vara fint!

 

Pokerteori kan man lära sig mkt på internetforum, videor och läsa handanalyser. Rekommenderar istället "The poker mindset" och "Your worst poker enemy". Två böcker som går igenom hur du ska tänka i med/motgång. Alltid uppfriskande att läsa igenom dem i en svår period tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte nätpoker som att skära guld med täljkniv på den tiden?

 

Visserligen var det så, men alla hade ju mycket sämre tilt kontroll så att hans exempel med stenen stämde nog för dom flesta.

 

Dessutom så går det fortfarande att skära guld med tjälkniv. Men man får leta lite mer efter fisken, men när man väl hittar dom i vassen så är det desto enklare ät äta upp dem eftersom nu har man fem års erfarenhet! :-P Dessutom tiltar man inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte nätpoker som att skära guld med täljkniv på den tiden?

 

Jag var nog några år före dig. Min Sisyfos period var på 24h när det fanns 50 lirare på sajten och man fick spela 3 handat med Ingerik om fisken.

Paradise och Planetpoker fanns, annars var det ganska tomt om jag inte missminner mig.

När sedan Unibet kom började guldåldern och sedan dess rullar inte stenen speciellt mkt (iaf aldrig ner mot basen).

 

(gillade 24h, spelade på dem högsta NL borden ett tag. Iofs var det 5-10 men ändå skoj att lira på dem högsta stakesen, ha lite railbirds och ligga på topp-10 listan hyffsat högt och ofta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man tycker att backa 14 respektive 22 inköp är fruktansvärt mycket bör man nog inte spela poker.. kom tillbaka när du förlorat 50+ på en vecka

 

att man kan torska många inköp är ingen merit. Tycker snarare det är sunt att tycka 20 inköp är för mkt, speciellt om dem sista 8 var dåligt spel och man inte "vill"/kan vinna.

 

Sen är det klart att swingsen är stora för de flesta, dock tror jag man gör ngt fel om man torskar 50 inköp på en vecka. En paus borde iaf se till att det tar längre tid. :)

 

Lyckas man gå ner i nivå efter 20 så blir det ju "bara" 35 stora inköp och dessutom sämre spelare så man borde kunna vinna lite mellan beatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar:)

 

har "startat om på ny kula" nu och lirar fortfarande NL100, men med betydligt större diciplin och lite mer typ "smallball" spel. Minskat 3bettarna rejält och det verkar som om att jag får betydligt mindre varians.

 

Känns som om att det är i princip 3bettarna som jag förlorar på, och självklart så är det ju så att jag har synat ner många händer som jag bara skulle foldat i ett tidigare läge, men när jag minskade till 5 bord så fick jag mer koll på borden och får bättre resultat på det också

 

I PT har jag 58% "won at showdown" Hur är det? bra ? dåligt?

 

eftersöker fortfarande en "FAQ" om hur jag ska använda mig av statistiken i PT för att bli bättre och analysera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...