Gå till innehåll

Att spela på målgörare i matchen.


Recommended Posts

Som idag ger alla spelare i Real Madrid (skit dåliga förtillfället men iaf) mellan 8-35 ggr pengarna beroende på vem. Om man spelar 8 st(de som brukar göra mål) $10 tex så bör man ju gå vinnande i längden. Visst finns risken att ingen gör mål. Men det är ju inte ofta! Är jag helt fel ute eller är detta e smart spel? Jag spelade så idag. Vi får se hur de går. Men jag har:

Saviola(12)

Raul(9)

Guti(22)

Van de vart(16)

Higuian(8)

Ramos(35)

Robben(16)

"övriga spelare"(8)

 

(de som inte får göra mål är de 2-3 namnen som namngavs och som jag inte spelade)

Så det räcker att Higuian eller övriga spelare gör mål så går jag +-0.

 

vad anser ni? Anelka i Chelsea får ju alltid $20 är ju numera ett säkert kort.

 

 

EDIT: Jag läste fel först, detta är sista målskytt! Tycker ändå de ser bra ut för en torsk som jag som alltid ryker på oddset. Så detta ger jag en chans framöver!:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att siffrorna inom parentes är deras odds? Det hela beror på hur du fördelat insatserna. Om du fördelar insatserna så att du får samma payback oavsett vilken av dem som gör mål, så kan du lätt räkna ut den sannolikhet för att någon av dem gör mål som krävs för att du ska gå +/-0.

 

Om du bettat lika mkt på varje spelare, dvs en åttondel på varje (och "övriga spelare" är ett bet på att någon annan, vilken som helst, gör mål (är så fallet?)) så går du +/-0 om någon av dem gör mål, ja. Och om någon av högoddsarna eller flera av dem gör mål så plussar du. Men därmed inte sagt att det är EV+, iom att den totala målchansen inte nödvändigtvis är hög nog. Spontant tycker jag systemet verkar lite väl enkelt för att funka - oddsen borde vara satta så att ett sådant system inte kan ge en långsiktig profit.

 

Edit: Plus vad de sa. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att siffrorna inom parentes är deras odds? Det hela beror på hur du fördelat insatserna. Om du fördelar insatserna så att du får samma payback oavsett vilken av dem som gör mål, så kan du lätt räkna ut den sannolikhet för att någon av dem gör mål som krävs för att du ska gå +/-0.

 

Om du bettat lika mkt på varje spelare, dvs en åttondel på varje (och "övriga spelare" är ett bet på att någon annan, vilken som helst, gör mål (är så fallet?)) så går du +/-0 om någon av dem gör mål, ja. Och om någon av högoddsarna eller flera av dem gör mål så plussar du. Men därmed inte sagt att det är EV+, iom att den totala målchansen inte nödvändigtvis är hög nog. Spontant tycker jag systemet verkar lite väl enkelt för att funka - oddsen borde vara satta så att ett sådant system inte kan ge en långsiktig profit.

 

Edit: Plus vad de sa. :mrgreen:

 

 

Jo det är oddsen. Och dessa odds gällde sista målskytt. Jag var lite snabb och läste fel, men anser ändå de ser rätt bra ut! Vi får se efter kvällen... Jo jag spelade samma $ på varje match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är oddsen. Och dessa odds gällde sista målskytt. Jag var lite snabb och läste fel, men anser ändå de ser rätt bra ut! Vi får se efter kvällen... Jo jag spelade samma $ på varje match.

Kan du förklara:

vad anser ni? Anelka i Chelsea får ju alltid $20 är ju numera ett säkert kort.

Har du alltså satsat på Anelka nu under den senaste tiden utan att vara medveten om att det är sista målskytt du satsat på? Igår gjorde ju t.ex. Anelka inte sista målet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...