Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du säger ju att du inte är spelberoende, isf är de väl bara att sluta och glädja dig åt att du har massa pengar. 240k är ganska mycket pengar, du behöver inte nödvändigtvis spendera dom som du verkar tycka. Mitt tips är att du lägger dom nånstans där dom växer, sen lägg dom på lägenhet eller något i framtiden. Då kommer du antagligen vara glad att du inte brände dom på poker eller nått annat krimskrams!

Postad
vilket jävla hån att posta i den här forumdelen. du har alltså först vunnit 300k, sen haft en tung period och förlorat 60k. nu har du 240k och är trött på poker. jaha?

Håller med. Finns dem som har det så mycket värre. Det är ju bara en småsak detta.

Om du mår så dåligt av pokern ta ut allt och spela aldrig mer. Eller att du tar ut 230k och sparar 10k och lira med.

Det är ju absolut ingen katastrof, och som sagt mår du dåligt av spelandet ska du absolut sluta.

Postad
vilket jävla hån att posta i den här forumdelen. du har alltså först vunnit 300k, sen haft en tung period och förlorat 60k. nu har du 240k och är trött på poker. jaha?

sa det redan i inlägget att det säkert var felpost och inte hörde hemma här.

jag ber ingen att tycka synd om mig. var skönt att skriva av sig och fråga

vad ni tyckte att jag skulle göra. ber om ursäkt

tack för alla svar. jag har fått många bra idéer och det känns jättebra nu.

tack pokern för det du gett mig, tack alla personer som stöttat mig och alla ni som gett idéer i den här tråden =)

Postad
Ta ut pengar, lås dom i något räntepapper eller liknande i x antal år. Problem solved.

Jag håller med baller. Lås upp dom på någon typ av räntekonto i några år. Vill du ha till poker så kan du kanske spara 5-10% av slantarna som du inte låser upp på räntekontot. Så kan du grinda upp dom till 300K :) Själv har jag ett lägenhetslån och investerar mina pokervinster genom att betala av det så kan jag inte göra av med stålarna förrän jag har sålt läggan :)

Postad
Håller med. Finns dem som har det så mycket värre. Det är ju bara en småsak detta.

Om du mår så dåligt av pokern ta ut allt och spela aldrig mer. Eller att du tar ut 230k och sparar 10k och lira med.

Det är ju absolut ingen katastrof, och som sagt mår du dåligt av spelandet ska du absolut sluta.

Den här forumdelen ska vara seriös. Inga förlöjligande, hån eller liknande.

Belsutar man sig för att starta en tråd som spelberoende så finns det nog en anledning till det.

Var går gränsen för att det ska vara legitimt att se sitt spelande som ett problem och få hjälp?

Måste man spelat bort allt man äger och ha skulder?

Är glad för Bullzeyes skull att han upptäckt sitt spelproblem när han fortfarande har pengar kvar och inte när det är för sent som många andra gör.

Det viktigaste för dig bullzeye tror jag som några andra skriver att inte ha pengarna, vare sig på ett spelkonto eller på ett bankkonto där du lätt gör en insättning till en spelsida genom bara ett klick.

Postad
Är det kr eller dollar?

Hursomhelst, har man gnetat ihop 300k under tre års tid så borde väl vem som helst fatta att 60k är en extremt stor förlust.

ja det är kronor..

jag vet att jag kan uppfattas som dryg och "jag ändå har det bra", jovisst har jag det. men jag uppfattar ändå spelet som ett problem, kanske inte rent ekonomiskt, men andra MINST lika viktiga saker har kommit ikläm som

jag nu ska försöka rätta till. de sakerna kan inga pengar ersätta...

peace out och tack för mig. ses igen om ett halvår då jag kommer göra ett

försök till spela på deltid/heltid

Postad

Okey, då har jag raderat en del inlägg som inte hör hemma här. Frågan om OP är spelberoende eller ej diskuteras inte i denna avdelning.

Har inte delat ut några varningar denna gång men i denna del av PF tillåter vi inga dryga, nervärderande eller förlöjligande inlägg. Basta.

Postad
ja det är kronor..

jag vet att jag kan uppfattas som dryg och "jag ändå har det bra", jovisst har jag det. men jag uppfattar ändå spelet som ett problem, kanske inte rent ekonomiskt, men andra MINST lika viktiga saker har kommit ikläm som

jag nu ska försöka rätta till. de sakerna kan inga pengar ersätta...

peace out och tack för mig. ses igen om ett halvår då jag kommer göra ett

försök till spela på deltid/heltid

Det där rimmar ju dock dåligt med det du skrivit tidigare...låter ju inte precis som du vill sluta spela.

Postad

Förstår inte varför så många hakar upp sig på summor. Klart det kan vara riktigt jobbigt att förlora 20% av en rulle man byggt upp under 3 år.

Summorna man rör sig med är så klart väldigt olika och att förlora 60k svider avsevärt med för vissa än att glömma 400k i en taxi för andra.

Tycker det låter som en bra idé att ta en paus om du mår dåligt. Hoppas du hittar nåt bra sätt att investera pengarna.

Postad
Det där rimmar ju dock dåligt med det du skrivit tidigare...låter ju inte precis som du vill sluta spela.

jag vill sluta spela för stunden, ja.

jag vill fortsätta spela under mer kontrollerade former där jag kan

känna mig bekväm och slipper riskera mycket pengar, ja.

spelberoende eller inte, många har olika uppfattningar om det. när jag svarar

på alla formulär så stämmer allt in på mig.

poker är en stor del av mitt liv, det har skänkt mig otroligt mycket lycka men det har också tagit mycket.

kan säga att min största dröm är att åka utomlands och leva på poker/ha pokern som ett jobb och göra bra pengar på det.

kommer att låta er veta när jag drar igång igen. kommer starta en dagbok där

jag ska försöka bygga från 1k$

peace out

Postad

Kan du inte ta ut pengarna och föra över de till dina föräldrar och säga att de endast ska ge dig pengar om du ska göra något vettigt för dem. Då har du ju iaf lite bättre koll och slipper ha de helt låsta när du väl kommer på något att köpa/göra. Känns ju onödigt att bara köpa massa saker som du kanske egentligen inte vill ha.

Postad
Kan du inte ta ut pengarna och föra över de till dina föräldrar och säga att de endast ska ge dig pengar om du ska göra något vettigt för dem. Då har du ju iaf lite bättre koll och slipper ha de helt låsta när du väl kommer på något att köpa/göra. Känns ju onödigt att bara köpa massa saker som du kanske egentligen inte vill ha.

bra idé..

ska investera 75k i ett företag så där får jag bort en del så de är najs.