Gå till innehåll

Backgammon, guide för fusk..


Recommended Posts

Förutom poker så har jag länge haft ett intresse för backgammon. För circa 2 år sedan öppnades ett antal siter där man kan spela för riktiga pengar. Jag har spelat sedan dess och haft hyffsat stor framgång. Jag har varit medveten om att vissa spelare har fuskat på ett eller annat vis, men det här är droppen. Igår hitta jag en artikel där man beskriver steg för steg precis hur man kan använda en bot för att göra de bästa dragen åt dig.. detta bådar inte gott för online backgammon :rolleyes:

 

se efter själva ni som är nyfikna: winbackgammon.blogspot.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här var det på Truemoneygames redan 2005. Jag satt själv med Snowie och analyserade spelen EFTER att ha spelat. Tyckte att jag spelade som en gud. Men alltid dessa tjejer från bulgarien. Snowie sade alltid world class om dem. Visst, tjejer från bulgarien är häftiga, och dom har backgammon i blodet, men SÅ bra är dom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom poker så har jag länge haft ett intresse för backgammon. För circa 2 år sedan öppnades ett antal siter där man kan spela för riktiga pengar. Jag har spelat sedan dess och haft hyffsat stor framgång. Jag har varit medveten om att vissa spelare har fuskat på ett eller annat vis, men det här är droppen. Igår hitta jag en artikel där man beskriver steg för steg precis hur man kan använda en bot för att göra de bästa dragen åt dig.. detta bådar inte gott för online backgammon :rolleyes:

 

se efter själva ni som är nyfikna: winbackgammon.blogspot.com/

 

Jag vill inte strö salt i såret, men det var väl mer än två år sen det blev allmänt känt att spel om penger i backgammon var något man borde vara försiktig med just på grund av allt fusk? Men trist om du förlorat massor med pengar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant som du säger att det har varit känt över en längre tid. Men det är faktumet att det är så lätt tillgängligt, genom den här artikeln, som gör mig besviken. Jag analyserar alltid spelen efter jag har spelat, för att avgöra om den jag spelar mot fuskar. Det är faktiskt väldigt ovanligt, även om det förekommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program som piskar upp människor i backgammon har ju funnits längre än det funnits backgammon om pengar på nätet:shock:

 

Just party som tas upp i den där tutorialen är jag för övrigt väldigt besviken på.

De har ju valt att lägga spelade matcher i ett format som inte gnu kan läsa utan att spelaren tvingas lägga ner väldigt mycket tid på konverteringar så möter man en fuskare så har man ingen aning om det.

Partys målgrupp är uppenbarligen botspelare och nöjesspelare som går in och pissar iväg några dollar mot botarna till och från.

 

På play65 går det lätt, men där är däremot raken för hög, så backgammon på nätet är helt nedlagt för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört rykten om att det kan finnas något liknande inom shack. Alltså datorer som spelar istället för en människa. Någon som vet om det stämmer?!

 

 

Finns hur många schack-botar som helst, men det är inget stort problem eftersom schack om pengar inte förekommer online (Jag räknar inte blip och sådana epa-sidor som riktiga schack-sajter...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns hur många schack-botar som helst, men det är inget stort problem eftersom schack om pengar inte förekommer online (Jag räknar inte blip och sådana epa-sidor som riktiga schack-sajter...).

 

Ja, det enda man ev skulle tjäna är en meningslös låtsasrating som man inte kan använda någonting till.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det enda man ev skulle tjäna är en meningslös låtsasrating som man inte kan använda någonting till.:-D

 

 

Sorry för off-topic:

 

Men likväl finns det folk som faktiskt sitter med schack-botar för att få upp sin rating, helt sinnessjukt. Till vilken nytta? Har en fd klubbkompis som blev bannad från icc (internet chess club). Rätt åt honom :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...