Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 200
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Dagen då jag börjar resan...

kväll 19:20 åker jag till Arlanda från Malmö Airport.

Har börjat packa. Känns som jag kommer glömma hälften.

Min tjej från Stockholm bodde här onsdag till igår, måndag. Var riktigt jobbigt att lämna henne på flygplatsen igår.

Sedan stack jag hem till min bästa tjejkompis så tröstade hon mig.

Jag kommer kanske träffa tjejen på arlanda idag, men det är inte säkert. Vet inte vad som är bäst. Vill så klart träffa henne men det kommer bli sjukt jobbigt att säga hejdå igen.

Det är liksom 5 månader vi kommer vara ifrån varandra.

Inte speciellt positivt nu innan jag ska åka till Australien (sjuk i huvet?). Kan bara tänka på tjejen och alla här hemma i malmö jag lämnar...

Ska dock inte sänka stämningen i truppen (hoppas jag iaf) som åker down under. Tror att när vi väl är på väg så kommer det bara kännas underbart att startat äventyret! Om jag är negativ och försämrar stämningen så ber jag om ursäkt redan nu!

Postad

3½h innan jag ska åka hemifrån.

Precis packat klart. Varit ute och handlat det sista också, köpte även julklapp till tjejen så fan om hon inte kommer till flygplatsen ikväll/natt då!:P

Annars känns det lugnare nu. Dock sjukt nervös. Får alltid resfeber så här nära resan. Men nu när man packat så känns det betydligt bättre än tidigare, förutom en fruktansvärd huvudverk!!!

Ser fram emot att få lite sällskap av Björne i Sthlm i väntan på att den stora resan ska påbörja =D

Vi lär vara vakna hela natten så man kan sova på planet så därför tänka jag försöka få mig lite sömn nu innan så jag klarar natten!

Blir kanske inlägg i natt!

På återseende

Postad

Självklart, hur skulle det inte kunna hända?

Halsfluss precis innan resan. Men har fått pencilin så nu kan ingenting stoppa mig! Så vad ni nu än har planerat, så är det en dum idé att kyssa mig (Simon). Ska man börja packa kanske? Nä?

Postad
! Så vad ni nu än har planerat, så är det en dum idé att kyssa mig (Simon).

Vad är det för ett antagande? Bara för du bjuder mig på Appletini? =P

30min tills jag beger mig till Malmö Airport. Nervöst, men exalterat!!!:roll:;-)

Postad
Vad är det för ett antagande? Bara för du bjuder mig på Appletini? =P

30min tills jag beger mig till Malmö Airport. Nervöst, men exalterat!!!:roll:;-)

Jag tänkte skriva något bögigt men hejdade mig. För tidigt för sånt. Den här dagboken är inte mogen för det än.

Postad

Jag och Björne har suttit på arlanda ett antal timmar nu.

Inte hänt så mycket. Vi käkade en god kebabtalrik, jag, björn och min flickvän.

Sen efter hon stuckit så påbörjades grinden. Jag har spelat typ 4h och gått back $20.

Går dock något bättre för Björne.

Sinnessjukt jobbigt att hålla sig vaken. Jag sitter på stlen som en zombie i väntan på att få påbörja resan...

Har inget roligt att skriva, behövde bara paus från grinden........

Postad

Om ni behöver fler personer för att hyra ett beach house så är jag och polaren nere i Sydney nu och på jakt efter boende. Pma mig vid intresse.

Ett beach house kostar 5000-7000 kr i veckan så man behöver vara ganska många för att ha råd om man inte är en high stakes grinder.

Postad
Om ni behöver fler personer för att hyra ett beach house så är jag och polaren nere i Sydney nu och på jakt efter boende. Pma mig vid intresse.

Ett beach house kostar 5000-7000 kr i veckan så man behöver vara ganska många för att ha råd om man inte är en high stakes grinder.

Möjligt, ska tala med grabbarna om detta.

Har ni dött?

Nej, vi har inte dött.

Dom lever nog i hög grad, men finns väl inget internet på vandrarhemmet...

Det finns det. Men vi kom ganska sent igår kväll så har inte hunnit skriva förrens nu.

Okej, resan gick bra. Inga förseningar eller förlorade bagage trots två byten! Enoutaren. Hostelet hade strulat till det med bokningen så jag fick offra mig och bo med tre stycken tyskar inatt. Men kommer att få sova med grabbarna resten av nätterna iaf. Klockan är nu 11:30 am, har varit vaken i 2h nu och tagit en promenad i staden, fixat ett kontantkort till mobilen, tagit en riktigt god cappucino och surfat lite (på internet). Smög mig in i de andras rum en snabbis och de sover djupt, de slappisarna.

Ringde Redbet när vi var i münchen och kollade med dom om det gick att spela på Boss från australien. Det var jävligt tur att jag kollade upp det för det får man inte, men det gick att fixa. Hade jag inte sagt till innan så hade jag varit tvungen att strula med att skicka in en utility bill och så. Jag får inga utility bills här i australien. Hade blivit tvungen att börja prenumerera på en tidning eller något sånt. Men nu är allt fixat och om inte internet hade varit så slött så hade jag förmodligen vunnit massor av pengar redan.

Nu är batterierna nästan slut, så jag ska ut och leta adapters så att jag kan ladda datorn.

Postad

Klockan är 19:00 här. Vi alla 4 sitter på rummet: Robin sover, Jensa sitter vid sin laptop, jag och Björne sitter och tråkar vid laptopen och lyssnar på musik. Lite deprimerat nu när det regnar. Björne som gulade jensas rulle tog verkligen till flaskan som tömdes på nolltid.

Vi finner ju inte heller ngn lya. Robin har ringt på ett par hus/lägenheter men det verkar inte gå allt för bra för oss.

Jag spelar i vanliga fall poker på Ongame, som inte verkar fungera från Aussie...

Blir väl snart dags för en dusch sen supa till det ordentligt.

Har ngn bättre förslag än att supa?

Det positiva ikväll är att vi troligtvis ska ut och träffa Robins tjejkompisar så :)

Postad
Hur tog jensa det hela då?

Jensa tog det ovanligt bra. Gul är väl inte så farligt.

Ongame funkar fint för mig, lirar ni på RedKings eller?

Bland annat. Men lirar du från Aussie utan problem på ongame?

Vad ska man säga om lördagskvällen? Mycket supande, mycket festande... Kom hem tidigt på söndagmorgon.

Klockan är nu 17:00 och Jensa och Björne har precis vaknat till liv. Jag och Robin däremot har varit ute och gått en promenad och käkat, därefter relaxade vi med några andra på hostlet till en bra film.

Ikväll blir det nog bara segande och förhoppningsvis lite grind...

Postad
Hur tog jensa det hela då?

Han tog det fantastiskt bra med tanke på omständigheterna. Fast det är ju jag som blir honom betalningsskyldig, det var dock bara 1650$ så farligt är det inte. Efter det spektaklet så har jag plussat ca 3k euro på två dagar så livet leker.

Jag har tagit på mig att stakea Jens nu så han kan lira 100$ sngs där han hör hemma, 50/50 deal. "Vi" fick en bra start idag med finfina 1500$ plus så inom snar framtid så borde han komma tillbaka så han kan lira där utan stake.

För övrigt funkar inte min kamera så jag inte kan lägga upp några bilder men det kommer.

Imorgon hoppas vi på bra väder och beachen eventuellt kolla in några villor.

En sak som kan tilläggas är att en av mina bättre vänner har valt att lägga chalmersplugget på hyllan och kommer ner 5 januari(Erut på forumet). Han kommer bo med oss under hela resan.

Kind regards, Björne

ps. hata dålig dygnsrytm.