Gå till innehåll

Bittert, bittert - Svenska Spel 18:07


Västertorp

Recommended Posts

tvåtablade och allt gick hunkydory. Startat på 350-400 på bägge borden. Etablerat en tajt-aggro image (tror jag iaf), särskilt på Diana 22. Inte mycket bluffar.

 

Inom loppet av två minuter händer så detta:

--------------------------------------

Diana 22 - 2,50/5 PLO

Fi 1 = före knappen, 125:-

Fi 2 = knappen, 640:-

Jag = Lilla m, 913:- AAK7ds h/s

 

Fi 1= häjer t 15

Fi 2=syn

Jag = raise t 70. Fi 1 fold, fi 2 syn.

 

Flop: Kk 2k 3r Jag= bet 165:- Fi 2 syn.

 

Turn: 7r Jag ) bet 495 Fi 2 syn 405 all in.

 

River: 2s. Fi 2 = Jr, 6k, 7k, 2h. Fi vinner 1291 med kåk. "va gör du, syna med botten två par och färgdrag" tyckte jag. "satte dig på AA" tyckte han.

-------------------------------------------------

 

Andra handen: Eva 38, 5-10 PLO. Hade inte spelat såå många händer här, men definitivt märkt att fi3 gillade att höja draghänderna. Fi3 = fetast stack, 2000, övriga kring 6-700.

 

Jag = SM, 712:-, TJQK med en färg (spader).

Fi2 = höjer t 35.

Fi1 + Jag + Fi3 = synar.

 

Flop: 6k Qk 9s.

 

Fi1 = bet 105.

Jag = syn

Fi2 = syn.

Fi3 = höjer pot t 665.

Fi1 = lägg.

Jag = bestämmer mig för att syna. Är ganska säker på att Fi3 INTE har något triss el två par, utan snarare nötfärgdraget och troligen ett stegdrag. Jag TROR också att Fi2 är tillräckligt committad för att syna.

Fi 2 = syn all in, ca 450.

 

Turn: 5r.

Fi 3 = bet all in, jag = syn med mina sista 12.

 

River: Kk.

Fi 3 tar hem 1994 med nötfärgen. A78T.

 

Jag hade alltså rätt i min läsning på flop, av bägge fi.

 

--------------------------

Det roliga är att bägge dessa händer utspelade sig nästan EXAKT samtidigt... 1440 minus inom loppet av två minuter, tack SvS!

 

Den första är väl inte så mkt att snacka om, men den andra? Borde jag lagt mig, eller är den bara ett typiskt tecken på naturlig Omahavarians?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att bägge dessa händer utspelade sig nästan EXAKT samtidigt... 1440 minus inom loppet av två minuter, tack SvS!

 

Forstar att det kan kannas surt om man inte ar sa van, men detta AR omaha

och hander typ 100 ganger per dag for en normal grinder. Om dessa 100 kommer inom 2 min da kan vi prata sannolikhet.

 

"Är ganska säker på att Fi3 INTE har något triss el två par, utan snarare nötfärgdraget och troligen ett stegdrag. Jag TROR också att Fi2 är tillräckligt committad för att "

 

Men vad har Fi2? Aven om du har ratt pa Fi3, vilket ar hogst tveksamt, sa ar Fi2's stack sapass stor att sidpotten mot Fi3 inte ar det mest vasentliga.

Mot typiska, hyfsat kompetenta fi's kan man hitta folden har da din hand inte gar sa bra mot deras ranges. Normalt innehaller de fargdrag + set/tvapar och ibland aven ett steg/wrapdrag liknande ditt.

Fast en syn ar nog EVneutral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJKT bara spader är ingen superhand särskilt med action på den floppen. Sitter dom enligt din analys med samma stegdrag (kan blocka dina wrapouts) och nfld så har du inte många outs som inte ger dom nuts eller splittar.

 

I första handen har du lite otur då hans floppsyn är ganska kall, men turnsyn är auto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...