Gå till innehåll

[Qc7c] Stegdrag och färgdrag på floppen [4c5d6c]


Recommended Posts

Är det rätt att göra såhär?

 

Jag har varit aggro, träffat bra och tagit hem många potter i rad utan syn. Blev sen ertappad med en two barrel med luft mot den (enda) tajta spelaren (BTN). Jag gissar att min image ses som väldigt LAGig.

 

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $29.56

BB: $25.53

UTG: $25.00

MP: $13.16

Hero (CO): $30.49

BTN: $16.66

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with 7 :club: Q :club:

1 fold, MP calls $0.25, Hero calls $0.25, BTN calls $0.25, SB calls $0.15, BB raises to $1, MP calls $0.75, Hero calls $0.75, BTN calls $0.75, SB calls $0.75

Tyckte att jag hade bra odds för en syn, BTN höjer 1% och 3betar 2% av sina händer, SB och BB squeezar aldrig (ingen squeezar på det här bordet).

Edit: BB Squeezade faktiskt

 

Flop: ($5.00) 4 :club: 5 :diamond: 6 :club:(5 players)

SB checks, BB bets $3.56, MP folds, Hero raises to $29.49 all in

Familjepott med 5 spelare. Träffar hårt med stegdrag och färgdrag, SB checkar, BB leder ut, potten nu $8.56, BTN har $16 kvar, BB har $21 kvar, jag har många outs och ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gör fel att även limpa med. Ska du spela handen kan du lika gärna isolera den första limparen.

 

Nu när du har träffat så hårt är det bara att köra på.

Men varför höjer du så pass mycket?

Set & stege kommer med vilket som. Men du vill även ha med händer som t.ex sämre färgdrag, 6x och 7x. Du är även favorit mot samtliga pocketpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gör fel att även limpa med. Ska du spela handen kan du lika gärna isolera den första limparen.

 

Nu när du har träffat så hårt är det bara att köra på.

Men varför höjer du så pass mycket?

Set & stege kommer med vilket som. Men du vill även ha med händer som t.ex sämre färgdrag, 6x och 7x. Du är även favorit mot samtliga pocketpar.

 

Ska fundera på din första kommentar, det var en tveksam syn men den är en del av min strategi för hur jag spelar NL25 så jag skulle vilja förklara hur jag tänker och få feedback på det.

Den korta versionen är att jag vill spela många billiga händer med fisken i position när jag har dragiga händer.

 

Jag var själv inte nöjd med den stora höjningen, det är därför jag lägger upp handen här. Tanken var att min image var "bluffig" och jag hoppades på syn av händer med sämre EV i förhållande till min hand. Tror jag la för stor vikt vid hur jag uppfattades. Det är nog så att passiva spelare blir skraja för en all-in och synar nog bara med riktigt bra händer.

 

Just nu tycker jag min syn pre är okej (på gränsen till fold), onödig höjning på floppen, skulle synat. Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu tycker jag min syn pre är okej (på gränsen till fold), onödig höjning på floppen, skulle synat. Kommentarer?

 

Själva synen pre när du väl har limpat med är väl ok. Du har rätt bra position.

Men att bara limpa med från CO är inget vidare spel. Höj PF för att i bästa resultat ta hem potten direkt. Inte mycket men många bäckar små.

Men som sagt. Bättre att höja den första limparen för att isolera honom. Som du säger att få spela mot fisken i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva synen pre när du väl har limpat med är väl ok. Du har rätt bra position.

Men att bara limpa med från CO är inget vidare spel. Höj PF för att i bästa resultat ta hem potten direkt. Inte mycket men många bäckar små.

Men som sagt. Bättre att höja den första limparen för att isolera honom. Som du säger att få spela mot fisken i position.

 

Tack.

Håller med om principen, jag har min erfarenhet från MTT $11-24, det är väl inte dom "vassaste knivarna i lådan" som härjar på de nivåerna, men man kommer inte undan med att limpa från CO speciellt ofta utan en sån här pott squeezas 90% av gångerna (lite överdrivet kanske, men ändå).

 

På NL25 så har jag provat olika spelstilar, jag har bara spelat 5K händer, men min vinstkurva visar i alla fall att jag får bra värde om jag öppnar upp spelet (och tex limpar när jag har bra odds). Det har tagit emot att spela med vpip 30 men det funkar.

 

Bordet jag sitter på i den här handen består av 3 passiva spelare, en TAG och en vinnande limpspelare. Att höja här bygger bara upp potten imo. Är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB: $29.56

BB: $25.53

UTG: $25.00

MP: $13.16

Hero (CO): $30.49

BTN: $16.66

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with 7 :club: Q :club:

1 fold, MP calls $0.25, Hero calls $0.25, BTN calls $0.25, SB calls $0.15, BB raises to $1, MP calls $0.75, Hero calls $0.75, BTN calls $0.75, SB calls $0.75

 

Flop: ($5.00) 4 :club: 5 :diamond: 6 :club:(5 players)

SB checks, BB bets $3.56, MP folds, Hero raises to $29.49 all in, BTN calls $15.66 all in, SB folds, BB folds

 

Turn: ($39.88) T :club:(2 players - 2 are all in)

 

River: ($39.88) 2 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $39.88

Hero shows 7 :club: Q :club: (a flush, Queen high)

BTN mucks 5 :spade: 5 :club: (three of a kind, Fives)

Hero wins $37.39

 

Hade flyt här.

 

Board: 4c 5d 6c

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 60.909% 60.00% 00.91% 594 9.00 { 5c5s }

Hand 1: 39.091% 38.18% 00.91% 378 9.00 { Qc7c }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På NL25 så har jag provat olika spelstilar, jag har bara spelat 5K händer, men min vinstkurva visar i alla fall att jag får bra värde om jag öppnar upp spelet (och tex limpar när jag har bra odds). Det har tagit emot att spela med vpip 30 men det funkar.

 

Bordet jag sitter på i den här handen består av 3 passiva spelare, en TAG och en vinnande limpspelare. Att höja här bygger bara upp potten imo. Är jag ute och cyklar?

 

Att limpa tycker jag du ska sluta med helt. Ska du spela handen höj PF. Dvs täppa till gapet mellan VPIP och PFR. (självklart kan du välja att bara syna om någon innan har höjt men då inte med Q8s).

Q8s mot 4 spelare är bara skit. Bättre att höja PF och spela HU mot fisken i position.

 

Visst du kommer att stoppa in mer pengar i potten procentuellt när du höjer men du kommer ha så pass mycket större chans att vinna potten HU mot fisken än mot 4 spelare.

När du limpar får BB se floppen gratis, (om han nu väljer det). Vem vet han kanske skulle ha 73o, stege på floppen med vilken han troligtvis lagt sig med pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...