Gå till innehåll

AQ: fyra spelare, flopp A9T


Recommended Posts

Misstänker att jag gjorde ett par fel i den här handen.

 

Har många händer på BB, han spelar 50/10

Har bara 29 händer på MP, han spelar 55/3

Har hyfsat mång händer på BTN, han spelar 44/4

 

Jösses, jag börjar skratta nu när jag skriver deras stats.

Ingen kan klaga på min "table selection" i alla fall!

 

 

NL25 - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $25.00

BB: $32.53

UTG: $8.27

MP: $23.64

Hero (CO): $25.00

BTN: $16.45

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with A :club: Q :club:

1 fold, MP calls $0.25, Hero raises to $1.25, BTN calls $1.25, 1 fold, BB calls $1, MP calls $1

 

Flop: ($5.10) 9 :spade: T :club: A :spade:(4 players)

BB checks, MP checks, Hero checks, BTN checks

Vi är 4 spelare. Jag gillar inte den här floppen, tycker att den träffar mina motspelares calling range 7 dagar i veckan (A9 och AT) och jag vet inte vad jag ska göra om jag blir re-raisad. Jag checkar och bestämmer mig för att checka och syna en eventuell bet från BTN (lägger mig nog om det check raisas från andra spelare).

 

Är det fel tänkt, är jag onödigt nervös för att det är många spelare, ska jag höja här för värde och "protection" för att jag allt som oftast har bästa handen och för att jag annars ger bort gratiskort för flush- och stegdrag?

 

Turn: ($5.10) 4 :heart:(4 players)

BB checks, MP bets $0.50, Hero raises to $4.76, BTN folds, BB calls $4.76, MP folds

MP "fiskbetar" men jag utgår nu från att jag har bästa handen och betar för värde.

 

River: ($15.12) 4 :club:(2 players)

BB checks, Hero?

På rivern kommer en blank och BB checkar, vad ska jag göra, checka bakom eller värdebeta (och vad gör jag om BB raisar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betfoldar floppen. De lär betala av med lite allt möjligt och ingen med dom statsen bluffraisar här 4 handed.

 

Som spelad gillar jag rivershove. Blir ca $19 i pott på $15 om jag räknar rätt så det är inte så farligt överbet i vilket fall. Vi leder i princip alltid här och alla drag missade så han kan säkert bli nyfiken och kolla upp dig med lite allt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite trist när potten blivit bloatad såhär preflop för stackstorlekarna blir obekväma hur man än gör.

 

Betfoldar man floppen och får en syn hamnar man i ett läge där man knappast kan betfolda turn. Då får man antingen betsyna där antagligen den sista halvan av stacken går in bad väldigt ofta eller checka bakom och spela blint på river där man inte vet vilka kort som hjälper fi (eller om vi ens ledde innan rivern).

 

Fördrar nog ändå att betfolda flopp, checka bakom turn (både blank och jobbiga kort) syna alla rivers förutom kanske riktiga skitkort som Js. Värdebetta alla rivers om han checkar. Om turn inte blankar av och han donkar synar jag en gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, bra kommentarer.

Jag var alldelse för passiv här.

 

Har bara BTN efter mig så jag borde ju helt klart beta för värde och för att skydda handen. Blir jag raisad så foldar jag allt som oftast. Precis som någon skrev så kommer inte dom här spelarna (helt plötsligt börja) bluffa i en 4 manna pott.

 

Klart att jag ska värdebeta river, gillar förslaget om en shove (alltså på river), som handen spelades så borde jag många gånger att bli synad av sämre händer för att det ska vara värde.

 

Ska skaka fram resultatet av handen (sitter på "fel" maskin just nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en "teaser" den här gången, sorry.

BB hade nog kunnat syna ett värdebet

 

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $25.00

BB: $32.53

UTG: $8.27

MP: $23.64

Hero (CO): $25.00

BTN: $16.45

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with A :club: Q :club:

1 fold, MP calls $0.25, Hero raises to $1.25, BTN calls $1.25, 1 fold, BB calls $1, MP calls $1

 

Flop: ($5.10) 9 :spade: T :club: A :spade:(4 players)

BB checks, MP checks, Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($5.10) 4 :heart:(4 players)

BB checks, MP bets $0.50, Hero raises to $4.76, BTN folds, BB calls $4.76, MP folds

 

River: ($15.12) 4 :club:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Final Pot: $15.12

BB shows K :spade: T :spade: (two pairs, Tens and Fours)

Hero shows A :club: Q :club: (two pairs, Aces and Fours)

Hero wins $13.87

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...