Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Semiwajnvarning

 

 

Kanske låter kaxigt men jag vet att jag inte är någon gud på poker direkt men fan asså, där jag spelar just nu som är nl100 euro på boss. Jag kan lova att jag är bättre på poker än typ 90% av de jag spelar mot, finns max 5 pers som jag ens skulle prata pokerteori utan att bli korkad av.

 

 

 

wajn/out

 

U sound smaaaaaaaaaaaaaaaart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semiwajnvarning

 

 

Asså varians i all ära och att hålla huvudet kallt men varför har jag aldrig plussat rakt ut som det känns som typ alla gör lite då och då?

Jag har aldrig haft en månad på över 60BI inkl rb och då har jag ändå tryckt in så mycket som 90k händer någon månad och några st på typ 50k+.

Kanske låter kaxigt men jag vet att jag inte är någon gud på poker direkt men fan asså, där jag spelar just nu som är nl100 euro på boss. Jag kan lova att jag är bättre på poker än typ 90% av de jag spelar mot, finns max 5 pers som jag ens skulle prata pokerteori utan att bli korkad av.

Vet att det är stor skillnad mellan att kunna lite teori än att i praktiken slå motståndet men var ligger skillnaden egentligen? Att hitta massa loliga herofolds och ha 200 stats på alla regs?!

Alla säger att lowlimitfiskar som jag bara ska knulla in händer så kommer resultaten men vafan jag rejkar 7bb/100h hur fan ska jag kunna få en okej winrate utan att springa som en gud?:/

 

 

 

usch jag är wajntrött och småtiltad på att det aldrig känns som det släpper. Att bli utdragen i all ära och det är lite jobbigt men det är att jag ALDRIG får in det som favvo, de få gånger jag har nästnöten så har ju FI nöten. DÅ blir det oh cooler its ok men när någon typ synar min 3bet med 76o och floppar nötstege mot min A2s då blir det ändå en liten klump i magen.

 

Känns som jag har tappat all objektivitet om mitt spel verkligen är bra även om jag nästan i alla spots kan motivera min beslut.

Kanske du spelar för många bord, och för mycket om hela inköp preflop/flop?

Dom sakerna lär ju ta bort mycket av skillsen, och ersätta den med varians och för mycket spel "i blindo".

 

Skulle du spela 4 bord kanske du skulle kunna spela med mer precision, och folda TT preflop istället för att förlora ett inköp mot KK pga att du inte har så bra koll på fi.

Sen kanske kunna ta hem en 50 bb pott med en mediumhand tack vare bra koll på borden.

Bara dom sakerna gör ju 1,75 inköp skillnad på typ en timme.

 

Men 9 bords-grindande har väl också sina fördelar... Vore bara intressant och se hur du skulle uppleva skillnaden om du spelar 4 bord i 30k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske du spelar för många bord, och för mycket om hela inköp preflop/flop?

Dom sakerna lär ju ta bort mycket av skillsen, och ersätta den med varians och för mycket spel "i blindo".

 

Skulle du spela 4 bord kanske du skulle kunna spela med mer precision, och folda TT preflop istället för att förlora ett inköp mot KK pga att du inte har så bra koll på fi.

Sen kanske kunna ta hem en 50 bb pott med en mediumhand tack vare bra koll på borden.

Bara dom sakerna gör ju 1,75 inköp skillnad på typ en timme.

 

Men 9 bords-grindande har väl också sina fördelar... Vore bara intressant och se hur du skulle uppleva skillnaden om du spelar 4 bord i 30k händer.

 

 

Min första tanke också när jag läste att han spelade 90k händer på en månad, känns mer som att du inriktar dig på att få en bra RB ist för att plussa rejält på spelet, dra ner det till max 40k händer i månaden och spela max 4 bord samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske du spelar för många bord, och för mycket om hela inköp preflop/flop?

Dom sakerna lär ju ta bort mycket av skillsen, och ersätta den med varians och för mycket spel "i blindo".

just nu har jag bara 6tablat och de går jätteslött även om jag kanske missar var i min range jag ligger lite väl mkt =(

 

 

Skulle du spela 4 bord kanske du skulle kunna spela med mer precision, och folda TT preflop istället för att förlora ett inköp mot KK pga att du inte har så bra koll på fi.

Sen kanske kunna ta hem en 50 bb pott med en mediumhand tack vare bra koll på borden.

Bara dom sakerna gör ju 1,75 inköp skillnad på typ en timme.

Folda TT gör jag ju ibland dock 3betfoldar jag den väldigt sällan, den får ju samma värde som 23 liksom. Dock tror jag också att om jag verkligen vill spela bra mot bra spelare vore 4 bord att föredra. Men som det ser ut nu bör min egde räcka och timlönen öka en del med fler bord.

 

 

Men 9 bords-grindande har väl också sina fördelar... Vore bara intressant och se hur du skulle uppleva skillnaden om du spelar 4 bord i 30k händer.

Att det kommer ta halva mitt liv menar du?^^

 

 

 

rapaparararpapapapappapapa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första tanke också när jag läste att han spelade 90k händer på en månad, känns mer som att du inriktar dig på att få en bra RB ist för att plussa rejält på spelet, dra ner det till max 40k händer i månaden och spela max 4 bord samtidigt!

 

Har en månad på 90k händer, snittar kanske 30-40k och är allmänt lat. Asså att 6tabla är på gränsen till tristes så skulle aldrig palla dra in volym med 4 =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala utifrån egna erfarenheter och hävdar inte att det här är bäst för dig, men!

 

Skillnaderna som jag märkt mellan att köra 6-8 än 10 bord är att jag sätter 10 gånger fler notes, timar aldrig ut, plockar mycket snabbare upp tendenser mot fiskar/nya spelare och får därmed lättare för att snabbt kunna veta hur jag står så att man kan plocka dom innan de andra regsen stackar av dom. Att även kunna göra dom där übernittiga foldsen ibland pga att man samlat upp extra info om hur regs spelar gör stor skillnad på resultatet i slutändan.

 

Jag tror det mest handlar om diciplin och att få in goda vanor i note taking eftersom du kan ha lika mycket att göra när du spelar 6 som 9 bord om du bara använder extratiden konstruktivt till att exempelvis fokusera på dina motståndares tendenser, kolla in vilka nivåer de spelar på, hur många bord de kör samtidigt, kollar deras grafer mm.

 

För min del så är 90k händer ca 3 månaders spel och jag har aldrig provat att köra längre perioder på flera bord, men min statistik än så länge visar på att jag bara spelar strax över BE när jag ökar antalet bord över 8 och att min timlön därmed sänks.

 

Hoppas jag kan överföra lite av min NITiga fåbordspoker!

 

GL med spelet!

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala utifrån egna erfarenheter och hävdar inte att det här är bäst för dig, men!

 

Skillnaderna som jag märkt mellan att köra 6-8 än 10 bord är att jag sätter 10 gånger fler notes, timar aldrig ut, plockar mycket snabbare upp tendenser mot fiskar/nya spelare och får därmed lättare för att snabbt kunna veta hur jag står så att man kan plocka dom innan de andra regsen stackar av dom. Att även kunna göra dom där übernittiga foldsen ibland pga att man samlat upp extra info om hur regs spelar gör stor skillnad på resultatet i slutändan.

 

Jag tror det mest handlar om diciplin och att få in goda vanor i note taking eftersom du kan ha lika mycket att göra när du spelar 6 som 9 bord om du bara använder extratiden konstruktivt till att exempelvis fokusera på dina motståndares tendenser, kolla in vilka nivåer de spelar på, hur många bord de kör samtidigt, kollar deras grafer mm.

 

För min del så är 90k händer ca 3 månaders spel och jag har aldrig provat att köra längre perioder på flera bord, men min statistik än så länge visar på att jag bara spelar strax över BE när jag ökar antalet bord över 8 och att min timlön därmed sänks.

 

Hoppas jag kan överföra lite av min NITiga fåbordspoker!

 

GL med spelet!

 

/Poddna

 

Låter bra det där förutom att nittiga folds suger! (Iaf om du har outs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första tanke också när jag läste att han spelade 90k händer på en månad, känns mer som att du inriktar dig på att få en bra RB ist för att plussa rejält på spelet, dra ner det till max 40k händer i månaden och spela max 4 bord samtidigt!

 

Lyssna på Ferna. Grabben som vet hur man plussar. :roll:

 

 

~

 

Nemen seriöst så tror jag att det är smart att prova på att lira färre bord och se skillnaden.. Även om det är drygt när man är van vid massa bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyxfällan nästa!!!!!!!!ÅNFPASNGFPASNF

PANDFFP

NA

 

 

 

helt sjukt detta, aldrig varit i denna spoten i hela mitt liv och vill aldrig vara i den igen. Har haft så stört dålig koll på min ekonomi att jag spyr på migsjälv och äter upp det.

 

Har har helt ok inkomst sen jag flyttade hemifrån och spenderat nästan allt direkt på att leva och köpa saker till lägenheten/resor/elektronik. Sen började jag plugga och tog CSN så tänkte, GÖTT nu kan de betala räkningarna så kan jag spara/handla för alla pokerpengar. MEN VIPS så hittar jag 2 backmånader och nu har jag hoppat av skiten och får inte mer csn.

Ikväll så kom flickvännen in när jag satt vid datorn och sa jag skulle shippa över cash så hon kunde paya månadens räkningar. Sure sa jag och gick in på internetbanken. Visste att jag inte hade speciellt mkt där men att den del var på gång; 2500 fucking kronor är allt jag hittar och hon ska ha 3500 för räkningarna.

 

Ska tillägas att jag har en del fonder för typ 45k som jag kan ta av när det krisar man helvete att jag vill röra dem i förtid.

 

På väg till kontot är dock skulder på 3500 men sålänge dom inte ligger där finns de inte.

Jag har en deposit på lägenheten på 10k som jag ska få ut i månadskiftet men han vi hyrde av är semibliven och har inte hört av sig.

Jag har cash jag ska få ut på försäkringen för inbrottet men de kan ju ta precis hur jävla länge som helst.

Och nu står jag här med oviss inkomst fram till jag börjar skolan i vår, vet fan inte vad jag ska göra. Kollat på jobb men fan det finns ju verkligen ingenting som jag varken kommer få eller passar för. I ren ångest sökte jag in till en strökurs som en klasskompis i lund skulle gå för hon också hade hoppat av nu. Tänkte gula staten på iaf bidraget (kursen är bara på 15 HP).

En annan grej är ju hur mycket jobbigare pokern blir när det är så här, spelar iof stejkad och har gjort länge men asså när det känns som man måste plussa för att överleva mår man ju fan inte bra asså.

 

Ska snåla sönder mitt liv nu tamefan. Inte spendera en krona i onödan förren jag har 100lök på sparkontot FITTIDIOT MAN ÄR!

 

ne nu tar jag ut 5k från fonderna och shippar deg till bruden för att dämpa ångesten. ffaaaan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch vaknade t.o.m tiltad över migsjälv. NU blir det att fokusera mer på livet istället kör ett lås på dagboken som jag inte får ta upp innan jag har exakt 100k på sparkontot.

 

 

modms plez lock down this daybook ;)

 

 

(kmr nog skriva alla fylleinlägg i upandcomings dagbok istället)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...