Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

Recommended Posts

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Äcklas du av dig själv eller något? :(

Fina resultat som vanligt

:mrgreen: Kombinationen grind och soluppvärmd lägenhet sunkar även ner dom vackraste bland människor.

Postad
:mrgreen: Kombinationen grind och soluppvärmd lägenhet sunkar även ner dom vackraste bland människor.

Sitter i samma sits, men de var senast i förrgår jag duschade. Min tjej sa nyss att ja lukta illa :( Jag har oxå varit och sprungit igår. Men riktiga män ska lukta svett!

Postad
Sitter i samma sits, men de var senast i förrgår jag duschade. Min tjej sa nyss att ja lukta illa :( Jag har oxå varit och sprungit igår. Men riktiga män ska lukta svett!

Det anmärkningsvärda är inte att du skippat att tvätta dig utan att du är ute och springer i denna värme. :shock: :shock:

Postad
Det anmärkningsvärda är inte att du skippat att tvätta dig utan att du är ute och springer i denna värme. :shock: :shock:

ord! En annan ligger halvt utslagen hela dagen av värmeslag trots att man inte gör någon fysisk ansträgning :D

Postad

Något så ovanligt som en "morgon"session är nu avklarad. 800 händer 2/4 och ett pluss på $700.

I helgen är det Power Meet i staden. Årets absolut värsta helg!!

Det jag stör mig mest på är inte dessa raggare, inte deras fel att dom är inavlade liksom, utan alla svenssons som ser detta som årets höjdpunkt.

Dom klagar år in och år ut på nerskräpning, ljudnivåer på konserter, ungomsfylla, bråkiga fotbollssuppotrar osv i all oändlighet.

Men när Power Meet kommer så packas pickninkorgar, bag in box vin ner i en rasande takt. Hela familjen ska genast med på denna familjefest. Medans föräldrarna dricker sig fulla längs vägkanten springer ungarna helt löst och samlar tomburkar och skriker "bööörna, böööörna".

HUR FAN KAN MAN KLAGA PÅ ALLT SOM HÄNDER UNDER HELA ÅRET FÖR ATT SEDAN TA MED SIG SINA SMÅ BARN FÖR ATT BEVITTNA TUSENtALS INAVLADE BÖNDER FRÅN AVESTA SUPA, KNULLA OCH SLÅSS FRAMFÖR ÖGONEN PÅ ENS BARN? Jag fattar det verkligen inte. När man konfronterar dessa idioter får man till svar att det bara är charmigt, WTF!!

Postad

Fan. Spelade som en riktig kratta och tappade plusset samt 400dollar till.

Förtjänade det också, fy fan vad jag blir sne när jag spelar såhär.

Drar ut en sväng och grillar nu. Inte varit utanför dörren diag. :rolleyes:

Blir nog mer spel ikväll.

Postad

Äsch, vadå "hata powermeet" du är bara avis för att du inte har någon epa-traktor att bööörna med? ;) Men lite kul är det ändå att titta på alla raggare, man känner sig ju för en gångs skull som socialt välanpassad i jämförelse hehe..

Postad
Äsch, vadå "hata powermeet" du är bara avis för att du inte har någon epa-traktor att bööörna med? ;) Men lite kul är det ändå att titta på alla raggare, man känner sig ju för en gångs skull som socialt välanpassad i jämförelse hehe..

Har man upplevt eländet i 20år så börjar man tröttna.

Alltså jag är inte den som är den. Power Meet drar in miljontals med kronor till näringslivet och gör bra(?)reklam för Västerås.

Man kan ju resa bort(som jag brukar göra)eller helt enkelt hålla sig inomhus denna helg om man så vill.

Det jag stör mig absolut mest på är denna dubbelmoral jag skrev om tidigare.

Postad

Slutar back $1400.

Första handen mot fi. Bordet är HU då resten sitter ut.

Full Tilt Poker, $5/10 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

rejeanne46 (CO): $

HERO (Button): $1,104

vosy69er (UTG): $926.80

XxTommyKidxX (BB): $1,000

UglyKidYou (UTG+1): $861.88

Dealt to HERO T:spade: T:diamond:

Pre-flop:

HERO raises to $23, XxTommyKidxX calls $18

Flop: ($56) 3:spade: 8:spade: 6:diamond: (5 Players)

XxTommyKidxX checks, HERO bets $40, XxTommyKidxX calls $40

Turn: ($136) 2:heart: (5 Players)

XxTommyKidxX bets $110, HERO raises to $280, XxTommyKidxX all-in $822, HERO??????????????

Postad
Slutar back $1400.

Board:

Pre-flop:

XxTommyKidxX bets $110, HERO raises to $280, XxTommyKidxX all-in $822, HERO??????????????

spelar sällan HU mot nl1k-fullring(nits?), men klar syn imo. fold finns inte på kartan när du väl raisar turn.

Postad

Är det något jag missar här? Måste väl vara enklaste synen ever. Brädan är drypande våt och vi har överpar hu.

Slutar back $1400.

Board:

Pre-flop:

Postad
Slutar back $1400.

Board:

Pre-flop:

edit: ok, jag som är blind/läste fel hela turnen.

ja syn turn och sen syn alla ickespader river sounds good.

Postad

Jag instasynade river mer eller mindre. Brukar klippa mina HH så att folk som kommenterar inte påverkas av resultatet. Blev lite fel i detta fall då det inte specifikt var den sista synen jag undrade över. Frågan var väl mera om min linje överlag är bra. Men med tanke på alla drag så lär inte en kallsyn vara bra när han donkar in i mig på turn.

Är sämst på att posta intressanta händer...

Board:

Pre-flop:

XxTommyKidxX bets $110, HERO raises to $280, XxTommyKidxX all-in $822, HERO calls $652

River: ($2,058) 4:heart: (5 Players)

Results:

HERO Showed T:spade: T:diamond:

XxTommyKidxX Showed 8:diamond: ,A:diamond:

HERO wins $1,999

Slutar dagen pluss 700. Spelade en session på 1000 händer på 1/2 tidigare udner dagen där jag plussade $1.1K. På 5/10 backade jag efter att ha fått in degen på turn med set två gånger och torskat mot rivrad färg.

Skönt som fan att masstabla 1/2 ibland. Man kommer in i ett så skönt tempo med 20bord. :-P

I övrigt garvar jag rätt hårt åt mina kompisar som begav sig ut på mälaren med kanoter och bärs idag för att tälta på en ö över natten. Åskar och ösregnar som fan här. :mrgreen:

Drog och handlade mat vid midnatt och skadeglädjen över alla pissblöta raggare i nercabbade bilar var enorm. Var två som stod vid vägkanten och vinkade efter hjälp dessutom. Brukar alltid stanna och hjälpa men nu gav jag fan i det. Inte mitt fel att dom kört hit från hela landet i trötta amerikanare från 40-talet som har som specialite att gå sönder.

Skadeglädje, den enda sanna glädjen!!

btw, Owen till United WTF!?!?!?!?!

Postad

Har bara 77 händer på XxTommyKidxX vilka han spelade 22/17/2. Iaf inte sett ngt särskilt spel från honom, kan väl vara ngn reg med nytt nick kanske.

Som metaddict skriver: "Om det du vill ha sagt är att du vill syna turn och syna typ alla icke-spader på river så håller jag med", håller nog även jag för vettigaste linjen.

Som folk redan skrivit så raisar vi inte turn för att vika mot omslag. Dock skulle iaf jag nog sällan raisa turn här utan ngn bra read, vilket vi inte har efter endast en hand hehe. Nu blir det väl mer att du gör om din hand till en bluff och raisar man för att vika så är det väl bättre att göra detta med luft som exv. AK?

Apropå vilken hand FI kommer ha här så blir man ju inte jätteförvånad om TT är slaget men antar att man de flesta ggr får ta synen o tugga det då man väl raisat turn. Lust att berätta hur handen slutade? Vet att du ogillar lägga överpar ;-) så du synade och FI hade det han reppade, dvs 45?

Postad
Ja sick otippat med Owen verkligen! Man undrar vad han ska kunna tillföra men det hade varit kul om han kunde komma tillbaka till gammal form :)

Skulle verkligen inte förvåna mig om han hittade formen igen. Sir Ferguson brukar ju vara outstanding på att få ut max av sina spelare. Sen lär Owen acceptera en hel del bänknötande vilket Tevez inte gjorde så detta kan mycket väl visa sig vara en riktigt bra värvning.

Nu väntar jag bara på att dom presenterar ett nyförvärv för mittfältet också.

Ska beställa medlemskort till West Ham senare idag. West Ham - Tottenham den 22aug känns såååååå spikad!! Ska bli så djävla kul när PL drar igång igen.

Postad
Skulle verkligen inte förvåna mig om han hittade formen igen. Sir Ferguson brukar ju vara outstanding på att få ut max av sina spelare. Sen lär Owen acceptera en hel del bänknötande vilket Tevez inte gjorde så detta kan mycket väl visa sig vara en riktigt bra värvning.

Nu väntar jag bara på att dom presenterar ett nyförvärv för mittfältet också.

Ska beställa medlemskort till West Ham senare idag. West Ham - Tottenham den 22aug känns såååååå spikad!! Ska bli så djävla kul när PL drar igång igen.

Första tanken som slog mig när jag fick veta att Owen hade gått till United var " Nej, va fan. Känns ju som Pl´s kallaste spelare för tillfället, skadebenägen och allt" men efter lite mer tankar, så känner jag att det är ett bra köp.

Som sagt, Ferguson är ju grym på att motivera sina spelare och jag tror att det här kommer att vara ett lyft för Owen. Så han kommer säkert blomma ut på nytt.

Fortsätt jobba hårt på Fl borden och Vägra raggarna bensin!!

Postad
Första tanken som slog mig när jag fick veta att Owen hade gått till United var " Nej, va fan. Känns ju som Pl´s kallaste spelare för tillfället, skadebenägen och allt" men efter lite mer tankar, så känner jag att det är ett bra köp.

Som sagt, Ferguson är ju grym på att motivera sina spelare och jag tror att det här kommer att vara ett lyft för Owen. Så han kommer säkert blomma ut på nytt.

Fortsätt jobba hårt på Fl borden och Vägra raggarna bensin!!

Min första tanke var exakt likadan. Ska blir kul att se hur han lyckas och om han kan utmana Berbatov på allvar.

Pluss $2700 idag. Fick sjukt många QQ-AA preflop men där fick jag frustrerande många "walkies" som jag hört det heter. Eventuellt den töntigaste pokertermen någonsin förövrigt.

Kanske drar en masstable session senare på $1/2 senare om jag blir sugen.

Postad

Det bästa jag ser med hela saken är ändå att han var gratis och verkar ha något slags prestationsbaserat kontrakt enligt rykten.

Ärligt talat hade jag räknat ut honom helt, men för en gångs skull får man väl önska att man har fel :)