Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

mpee

Recommended Posts

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I går var jag över hos bror min för grindkväll. Efter 400 händer låg jag 3.4K back och musen fick smaka betongvägg. Första gången jag förstörde något pga tilt. Men överreagerade rätt kraftigt och ilskan förstärktes av att jag kände mig febrig och allmänt seg.

Resten av kvällen satt jag och spelade donkey kong(snes)och klämde den kanadensiska serien Corner Gas. En sjukt trött serie som utspelar sig kring en bensinmack ute på landsbygden någonstans i Kanada. Serien rekomenderas bara till folk med sjukt mycket fritid.

Har även lurat in bror till fullringsvärlden. Han har haft det sjukt tungt på $1/2 6-max iår och efter mycket tjat var han beredd att ge FR en chans. Han gick b/e igår men ringde nyss och sa att han vänt ett 700dollars back till 1200 pluss vilket var kul att höra.

Idag var jag och klippte mig inför bröllopet. Eller jag fixade till lite i nacken och kring öronen vilket tog MAX 10min, 350SEK gick det på- ;-)

Och nu har jag nyss klarat av en session där jag tog tillbaka $2.5K vilket kändes fett med nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker, $5/10 Hold'em Cash Games, 10 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

HERO (MP2): $1,432

Stripe1111 (MP3): $1,646

killerratte (MP4): $782

semi_skilled (CO): $210

ToniseineOmi (Button): $1,121

Sip_Russia (SB): $190

tomiyy (BB): $200

PeterPowers6 (UTG): $1,161.15

drugrivera (UTG+1): $200

O___J (MP1): $1,726.50

Dealt to HERO A:heart: J:heart:

Pre-flop:

(2 folds), HERO raises to $35, (3 folds), ToniseineOmi calls $35, (2 folds)

Flop: ($85) 6:club: 4:diamond: Q:club: (3 Players)

HERO bets $56, ToniseineOmi calls $56

Turn: ($197) 6:heart: (3 Players)

HERO bets $145, ToniseineOmi calls $145

River: ($487) 6:diamond: (3 Players)

HERO bets $290, (1 folds)

Results:

HERO Showed A:heart: J:heart:

HERO wins $774

------

Full Tilt Poker, $5/10 Hold'em Cash Games, 5 Players

Board:

myran133 (CO): $259.50

orcidea (Button): $985

Shaner65 (SB): $695.35

HERO (BB): $1,015

Suedehead99 (UTG): $1,014

Dealt to HERO 8:club: 9:club:

Pre-flop:

(3 folds), Shaner65 raises to $25, HERO calls $20

Flop: ($60) 2:heart: 6:heart: 4:heart: (2 Players)

Shaner65 checks, HERO bets $45, Shaner65 calls $45

Turn: ($150) 6:club: (2 Players)

Shaner65 checks, HERO bets $95, Shaner65 calls $95

River: ($340) A:diamond: (2 Players)

Shaner65 bets $150, HERO all-in $845, (1 folds)

Results:

HERO Showed 8:club: 9:club:

HERO wins $1,333

Länk till kommentar

Roliga händer! Skulle dock vara intressant att höra hur du resonerar i respektive hand. Hand 1 med AJ är en riktigt bra bräda för att dra en trippel-barrel, FI lär ju sitta på ngt halvskabbigt par här typ jämt och då river kommer ännu en 6a är det inte många som synar utan en Q. Checkraise turn kan va en rätt trovärdig linje för att reppa överpar om fi gillar att floata flop o betta turn i dessa situationer?

Hand 2 ser lite mer ostandard ut, här fegar jag nog ut river typ jämt men snyggt ställ hehe. Shaner65 har jag på 26/9/1.5 typ med inte alltför höga steal %. Tycker han är en tomte trots att jag har han på plus stats hittills. Vad är det btw du sätter han på då han checksynar flop turn o leder river och vad är det du reppar som han ska folda för? Han har dig självklart slagen men känns som att det är margniellt att vi har fold equity om han skulle ha ett A?

Länk till kommentar

Hand 2 ser lite mer ostandard ut, här fegar jag nog ut river typ jämt men snyggt ställ hehe. Shaner65 har jag på 26/9/1.5 typ med inte alltför höga steal %. Tycker han är en tomte trots att jag har han på plus stats hittills. Vad är det btw du sätter han på då han checksynar flop turn o leder river och vad är det du reppar som han ska folda för? Han har dig självklart slagen men känns som att det är margniellt att vi har fold equity om han skulle ha ett A?

Flop och turn är ju som sagt standard. Dock tycker jag min linje, framförallt rivern då, är väldigt stark. Tar samma linje med set, floppad färg och dom flesta sexor.

Shaner65 lär inte check/syna flop/turn med färg, en sexa eller ett set. Så det ända han kan syna ner mig med är ett ess som jag faktiskt tror han viker relativt ofta när jag pushar. Är ju ändå drygt 380dollar ytterligare för honom.

visade du båda händerna? varför?

eller är det bara hhn som säger så

Nä, måste vara något gäck med convertern bara.

Skumt..

Länk till kommentar

RoyalAce eller någon annan.

Grisen har jag på 15.4/9.52/1.79 med ett 3bet% pre på 2.88. Trots hans tighta stats gör han moves då och då.

Vi "battlade" en del för någon månad sedan och vi vet båda att den andra kan göra moves. Dock har han varit sjukt lugn mot mig senaste sessionerna och i princip inte 3bettat mig en gång.

Jag foldade handen då jag timade ur. Hade action på många bord samtidigt.

Hur många händer läggs in i hans 4bets range efter att jag 3bettat en shortstack som öppnade ur en hyffsad sen pos?

Board:

IFundTerror (UTG): $1,109

sys52598 (UTG+1): $1,000

Whoeii (MP1): $1,801

regista8 (MP2): $1,080.75

Sip_Russia (MP3): $165

ShivaNartaka (MP4): $1,000

HERO (CO): $1,369

birokarcsi (Button): $610.51

Grisen76 (SB): $1,005

joker512222 (BB): $451.50

Dealt to HERO A:diamond: K:spade:

Pre-flop:

(3 folds), Sip_Russia raises to $30, (1 folds), HERO raises to $100, (1 folds), Grisen76 raises to $335, (3 folds)

Results:

Grisen76 wins $480

Länk till kommentar

Särskilt mtp er history så lär han inte 3betta light här som jag ser det om han blivit bränd mot dig några ggr?

ganska dålig spot att squeeze 4beta med crap mot en tight shortie också så jag sätter ngo en väldigt tight range där du aldrig leder, han torde ha AK som sämst och oftast QQ+

Länk till kommentar

Bröllop idag!! Är super taggad. Sovit 12h vilket var grymt skönt och välbehövligt.

Igår slet jag mellan 11.00-22.00 med förberedelser inför festen. Åkte iväg med tron att min uppgift var att transportera alkohål ut till festplatsen. Detta var allt jag blivit tillfrågad att göra i förhand.

Visade sig att det fanns en del till att göra. Hämta och sedan koppla in musikanläggning. Åka till byggmax och såga till 32 plankor i olika längder(wtf). Snickra ihop en bar(wtf 2). Slå upp ett jättelikt partytält alldeles vid vattnet i stormvindar. Hämta en kyl osv osv.

Men idag är det alltså dags på riktigt.

SKÅL!!

Länk till kommentar

I handen innan tror jag han har QQ+ i 9/10 fall och kan vika AK utan att må dåligt eftersom du sa att han hade vikt ner sig mot dig på sistonde.

Dock eftersom du 3betade en short i sen pos läggs nog pockets och bättre Ax händer till i rangen. Han vill ju oftast ha isolation med dem händerna och därför skulle han ju kunna 4beta där men det känns lite olämpligt mtp hur han varit innan.

Skulle nog själv vikt AK om jag var du och vänta på ett bättre läge, men hade jag sett honom varit lite movebelägen mot mig nyligen så är det shove. Bara mina tankar, gl på bröllopet, alltid trevligt med god mat och fin stämning :)

Länk till kommentar

Var ritkigt kul igår. Är dock sjukt sliten idag....

________

Läktarvåldet riskerar skrämma bort publiken från de allsvenska arenorna. Är du rädd för att gå på fotboll?

Mats Larsson

28, arbetslös, Oskarshamn

- Jag har aldrig slagits på en fotbollsmatch, eller jo det har jag visst det, förresten. En gång. Jag slog till min fru när hon höll på att jiddra med sin telefon istället för att kolla på matchen. Antingen är man på match och då kollar man på den eller så sitter man någon annan stans och jiddrar med sina sms och skit. Men man gör inte både och. Det blev hon varse, fyfan, vad jag klippte henne..

Länk till kommentar

Var ritkigt kul igår. Är dock sjukt sliten idag....

________

Läktarvåldet riskerar skrämma bort publiken från de allsvenska arenorna. Är du rädd för att gå på fotboll?

Mats Larsson

28, arbetslös, Oskarshamn

- Jag har aldrig slagits på en fotbollsmatch, eller jo det har jag visst det, förresten. En gång. Jag slog till min fru när hon höll på att jiddra med sin telefon istället för att kolla på matchen. Antingen är man på match och då kollar man på den eller så sitter man någon annan stans och jiddrar med sina sms och skit. Men man gör inte både och. Det blev hon varse, fyfan, vad jag klippte henne..

Hahahahahahahahahaha :lol: Läst vart?

Länk till kommentar

En trist djävla pokersession till ända. Spelade stundals riktigt kasst och tog ett par värdelösa riversyner. Träffade absolut ingenting förutom dom sista händerna där jag drog ner 3.5K backet till 1K. Så jag är väl ändå lite smånöjd att backet blev så litet.

Nu, virtual tennis!!

Länk till kommentar

En fin action laddad session på 2/4 avklarad. Sprang som en gud ibörjan och hade plussat 5 inköp på 300 händer. Sen lugnande det ner sig och efter 1000 händer totalt var jag pluss $1700

En lite småstörd hand. Fi är fisk och som jag aldrig sett 3betta pre. Då hans 3bett var så litet såh jag ingen anledning att vika. När han checkar bakom på flopen tror jag han typ har AK 90% av gångerna och AA resterande i princip. Så när jag turnar färgen överbettar jag för att kunna få in hela stacken på rivern om han inte pushar.

PokerStars, $2/4 Hold'em Cash Games, 8 Players

Board:

Nico72 (CO): $390

KOCMOHABT78 (Button): $261

ale1teixeira (SB): $410.60

kabutze (BB): $400

aurora446 (UTG): $400

ADZ122 (UTG+1): $569.10

HERO (MP1): $726.90

pete royal (MP2): $827.60

Dealt to HERO 4:club: 3:club:

Pre-flop:

(2 folds), HERO raises to $14, (1 folds), Nico72 raises to $32, (3 folds), HERO calls $18

Flop: ($70) 5:club: 2:club: 7:heart: (2 Players)

HERO checks, Nico72 checks

Turn: ($70) A:club: (2 Players)

HERO bets $100, Nico72 raises to $358 and is all-in, HERO calls $258

River: ($786) 2:heart: (2 Players)

Results:

HERO Showed 4:club: 3:club:

Nico72 Mucks A:diamond: K:club:

HERO wins $783

Länk till kommentar

Du turnar ju inte färg, du turnar färgstege ;). Bra spelad hand, speciellt eftersom han är fisk så gillar jag att ta fiskiga linjer och överbeta/minbeta. Fast tror jag hade föredragit minbet med nuts då man typ alltid får raise med AK typen och sätter du honom på AK/AA åker ju degen in oavsett. Minbet kan han ju syna med sämre händer och då kan du storbetta river. Fast gick bra ändå.

Rätt skön text med Mats Larsson, arbetslös. Hahaha inte så konstigt när han beter sig sådär :D.

Länk till kommentar

Du turnar ju inte färg, du turnar färgstege ;). Bra spelad hand, speciellt eftersom han är fisk så gillar jag att ta fiskiga linjer och överbeta/minbeta. Fast tror jag hade föredragit minbet med nuts då man typ alltid får raise med AK typen och sätter du honom på AK/AA åker ju degen in oavsett. Minbet kan han ju syna med sämre händer och då kan du storbetta river. Fast gick bra ändå.

Rätt skön text med Mats Larsson, arbetslös. Hahaha inte så konstigt när han beter sig sådär :D.

Men lol, vem är fisken nu? :-D Insåg inte att jag turnade färgstegen. Har sjukt svårt att räkna till fem tydligen. Har ställt flertalet gånger med typ 8hög då jag trott jag haft stege. Nu var det åt andra hållet.

Kommer verkligen aldrig ge Omaha ett försökt. Det är ett som är säkert.

Länk till kommentar

Du gillar victordk6 va? ;-) Vilken jävla turtomte, omg!

Den handen sög!!

Handen RoyaleAxe menar:

Board:

HERO (BB): $1,000

(UTG): $1,000

(UTG+1): $763.55

victordk6 (MP1): $1,266

(MP2): $643

(MP3): $1,000

(MP4): $1,368

(CO): $

(Button): $1,064.25

(SB): $1,000

Dealt to HERO 7:diamond: 8:diamond:

Pre-flop:

(1 folds),UTG+1 raises to $20, victordk6 calls $20, (2 folds), MP4 calls $20, (2 folds), HERO calls $10

Flop: ($85) A:diamond: J:diamond: 6:diamond: (5 Players)

HERO checks, UNG+1 bets $51, victordk6 raises to $102, (1 folds), HERO calls $102, UNG+1 calls $51

Turn: ($391) Q:club: (4 Players)

HERO checks, UNG+1 checks, victordk6 bets $291, HERO all-in $878, (1 folds), victordk6 calls $587

River: ($2,259) 4:diamond: (3 Players)

Results:

victordk6 Showed K:spade: K:diamond:

HERO Showed 7:diamond: ,8:diamond:

victordk6 wins $2,144

Edit: Nu kan jag nästan räkna ut vad du nickar R.Axe. :-P

Edit2: Eller kanske inte.....

Länk till kommentar

Har helt missat den här dagboken. Spelar också FR på samma nivåer. kul. Angående den senaste handen. Den är väl inte från FullTilt? Finns endast 9 manna bord där.

Lycka till!

Kul att du hittade hit. :-)

Använder en hand converter på pokerhand.org. Där stöds bara Stars och FT.

Så alla händer jag postat där det står FullTilt är egentligen spelade på party.

På vilka klienter håller du till på? Om du nu vill outa det..

Länk till kommentar