Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

fi har statsen 23/18/4.5 efter 1k händer.

syn eller fold?

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 25, 2008 7:47:27 AM

Britta 35 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: randomnoob (405.11)

Plats 5: a01 (401.00)

Plats 2: CamillaD (411.40)

Plats 4: Mlj (541.68)

a01 lägg LM 1.00

CamillaD lägg SM 2.00

** Giv **

randomnoob [Ek, Kr]

a01 [N/A, N/A]

CamillaD [N/A, N/A]

Mlj [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

randomnoob Höj till 7.00

Mlj Lägg

a01 Syna 7.00

CamillaD Lägg

*** Flop(Board): *** : [5h, 3k, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

a01 Satsa 14.00

randomnoob Höj till 45.00

a01 All-in 394.00

randomnoob ???

Postad

Jag tror att folden är relativt given här. Vilka händer pushar han med? Tror som bäst du kan vara uppe mot en splitt eller ett riktigt bra drag, (steg och färgdrag). Kostar lite för mycket tycker jag för att ta syn med toppar där.

Postad

Frågan i OP säger väl rätt mkt om varför det är bättre att syna flopp.

Jag gillar att höja floppen (med air, TP, sets, överpar, drag) om fi satsar mindre (och om det är en dålig spelare, har för mig att denna killen är en reg) men när han satsar såhär mkt så tycker jag att lagom mkt pengar går in i potten på denna gata för att den ska bli en bra storlek för vår hand på river.

Om flushen går in eller om brädet går åt skogen på nåt annat sätt så kanske jag kan folda på river om han fortsätter skjuta, annars foldar jag inte nånstans.

Postad
Så vi ska bara slå om floppen med bluffar och set då eller? enkel raise imo

Jag tror inte fi donkar med särskilt många Kx, det är typ det vi får värde av. Är det en fi som donkar ofta eller om vi vet mer om hans donkrange är jag mer beredd att höja.

Postad
jag hade väl fel då... kanske dålig bräda men till mitt försvar så la jag inte ner så mycket tid på den!!!!!!!!!!!!

edit: kom med mer händer så jag får rätta till detta felsteg

Absolut! Men inte fler idag. Känns som om jag har tillräckligt att fundera över ändå. :-)

Postad

Jag tog TIME och stekte till slutet och la mig. Han sa puh i chatten och sa senare att han hade 53. Känns som om han vill ha syn med det? jag steker ju inte så länge med en bättre hand, så jag lutade mer åt att han hade nåt drag.

Postad
Jag tog TIME och stekte till slutet och la mig. Han sa puh i chatten och sa senare att han hade 53. Känns som om han vill ha syn med det? jag steker ju inte så länge med en bättre hand, så jag lutade mer åt att han hade nåt drag.

Har du vek image eller? :-P