Gå till innehåll

Vad gör man när tjejen vill ta en paus?


King_ingo

Recommended Posts

Tja vad gör man? Jag har alltid sagt att det där med paus är något som aldrig funkar. Men nu sitter jag här. Jag har en känsla sådär i maggropen att jag inte vill att det ska ta slut. Men ska jag gå emot mina principer och få ett fruktansvärt lidande tills hon hittat någon annan, eller till hon bestämt sig?

 

Jag känner att man ska göra allt för kärleken men det måste väl finnas gränser. Mitt lilla problem är att jag har flyttat till ett nytt ställe som jag inte känner till så bra. Dessutom så har jag fått jobb inom en snar framtid här som skapar lite problem.

 

Mitt val som jag ser det är att fortsätta som vanligt och ha den där grejen surrandes i huvudet. Eller göra slut på stört, säga upp lägenheten och flytta hem till mamma och bli psykiskt störd! Jag är väl en typisk pokerspelare som överanalyserar allt och blir knäpp om mitt liv inte finns utstakat minns tre månader i förväg. Men nu är jag nere på dag för dag och det känns som jag ska explodera.

 

Jag antar att mina chanser att behålla tjejen efter en paus är cirka 40% Chansen för att hon ska hitta någon annan är väl cirka 20% Och chansen att jag flippar ur packar en väska med sprit och pengar sticker till lasvegas och super och gamblar ihjäl migär cirka 60%

:D:D:D:D

Jag ser fortfarande en liten strimma av humor i det hela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag nån relationsexpert alá dr Phil, men paus i förhållandet har för mig 2 ggr inneburit att det är slut. Och jag vet hur det känns och det är inte roligt. Hoppas det löser sig för dig.

 

Nån har sagt att för att lyckas i poker och som singel måste man ha en bra hand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju inte göra något åt att det tar slut, ni måste ju vara två som vill ha ett förhållande för att det ska bli något. Gör en av er slut så är det helt enkelt slut.

 

Det enda du kan göra är ju att jobba med dina egna saker. Som varför det är så viktigt att vara tillsammans med den här tjejen (eller någon annan) eller så kan du försöka hitta någon ny. Hennes känslor är ju inget du kan, eller borde, styra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hon vill ta en paus och du tror att du vill behålla henne är nog det enda du kan göra att acceptera det. I bästa fall kommer ni på att ni saknar varandra, eller så upptäcker du att du klarar dig ändå. Att ställa nån sorts ultimatum om att ni antingen gör slut helt och hållet eller fortsätter utan paus tror jag inte att du vinner något på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...