Gå till innehåll

HU - svåra beslut


HSvensson

Recommended Posts

Lirade en HU SnG som jag till sist vann, men efteråt funderade jag verkligen över handen, att det fanns många svåra beslut...

 

***** Hand 1335853570 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 november 2008 18:19:38

Holdem (Real/Tournament)

Seat 1: letra (1440.00)

Seat 2: donate_kid (1560.00)

letra post SB 15.00

donate_kid post BB 30.00

** Deal **

letra [N/A, N/A]

donate_kid [Kd, Qh]

*** Bet Round 1 ***

letra Call 30.00

donate_kid Raise to 90.00 <--- Rätt / fel? Mer / mindre?

letra Call 90.00

*** Flop(Board): *** : [8c, Ks, 9d]

*** Bet Round 2 ***

donate_kid Bet 120.00 <-- 66% av pott, mer / mindre?

letra Raise to 240.00

donate_kid Call 240.00 <--- Syna / Höja / Ställa / Lägga?

*** Turn(Board): *** : [8c, Ks, 9d, Qc]

*** Bet Round 3 ***

donate_kid Check <--- Fel att visa "svaghet" när damen kommer?

letra Bet 660.00

donate_kid All-in 1230.00 <--- Solklar?

letra All-in 1110.00

*** River(Board): *** : [8c, Ks, 9d, Qc, 10h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 2880.00

letra [Kh, 8d] Two pair kings and eights Win: 0.00

donate_kid [Kd, Qh] Two pair kings and queens Win: 2880.00

 

Jag vet att jag säkerligen suger på att skriva frågeställningar men men...

 

På flopp är det riktigt svårt tycker jag, beten från mig är solklar, när han dubblar skriker det egentligen styrka från hans sida, men samtidigt höjde han inte pre, vilket bör innebär att han inte sitter på stål (AA, KK, AK, 99, 88).

 

När han har dubblat blir det svårt, höjer jag honom måste jag gör det med typ 600 (väl?) för att få info och det innebär att vi är commitade om han ställer.

 

Synar jag bara får jag ingen riktig info och då blir det svårt på nästa gata. Att folda på flopp efter hans dubbling med TPBK känns nästan omöjligt, för mig iaf..

 

Är mycket tacksam för kommentarer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, höjer jag honom måste jag gör det med typ 600 (väl?) för att få info och det innebär att vi är commitade om han ställer.

 

Synar jag bara får jag ingen riktig info och då blir det svårt på nästa gata. Att folda på flopp efter hans dubbling med TPBK känns nästan omöjligt, för mig iaf..

 

Är mycket tacksam för kommentarer :)

 

NÄR SKA FOLK SLUTA PRATA OM INFO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vi ska ofta och gärna slänga in halva stacken FÖR INFO och sen folda. Du verkar vara ett hopplöst fall min vän.

 

För övrigt gillar jag hur du spelade handen, ser jättestandard ut. Varför i hela fridens namn skulle man donka turn t.ex? Det blir för dyrt att lira poker om man ska spela för info (hghgfhgh) hela tiden. Wp, men försök för din egen skull att lägga av med info-tänket! Mvh Markus

 

Hoppas verkligen du är antingen berusad eller bara skojjar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är den värdelös?

Ok, kanske inte värdelös, men det är oftast förbannat dyr och ofta svårtolkad info som vi får. Säg att vi slår upp till 600 på flopp, det finns tre möjliga scenarion här:

 

1. Fi pushar. Infon vi får säger att vi troligtvis är slagna. Dock behöver vi bara vinna ca 25% av gångerna så vi är committade då fi kan ha drag osv.

 

2. Fi synar. Infon säger att fi inte är inte tom. Vi vet dock inte hurvida vi leder eller inte. (ett halvpottsbet kvar till turn, vad göra liksom?)

 

3. Fi foldar. Vi hade med 100% säkerhet bäst hand. Fi fick ingen chans att bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kanske inte värdelös, men det är oftast förbannat dyr och ofta svårtolkad info som vi får. Säg att vi slår upp till 600 på flopp, det finns tre möjliga scenarion här:

 

1. Fi pushar. Infon vi får säger att vi troligtvis är slagna. Dock behöver vi bara vinna ca 25% av gångerna så vi är committade då fi kan ha drag osv.

 

2. Fi synar. Infon säger att fi inte är inte tom. Vi vet dock inte hurvida vi leder eller inte. (ett halvpottsbet kvar till turn, vad göra liksom?)

 

3. Fi foldar. Vi hade med 100% säkerhet bäst hand. Fi fick ingen chans att bluffa.

 

+15

 

spelar den likadant förutom att jag 4x:ar preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kanske inte värdelös, men det är oftast förbannat dyr och ofta svårtolkad info som vi får. Säg att vi slår upp till 600 på flopp, det finns tre möjliga scenarion här:

 

1. Fi pushar. Infon vi får säger att vi troligtvis är slagna. Dock behöver vi bara vinna ca 25% av gångerna så vi är committade då fi kan ha drag osv.

 

2. Fi synar. Infon säger att fi inte är inte tom. Vi vet dock inte hurvida vi leder eller inte. (ett halvpottsbet kvar till turn, vad göra liksom?)

 

3. Fi foldar. Vi hade med 100% säkerhet bäst hand. Fi fick ingen chans att bluffa.

 

Precis! Det e precis därför jag tycker det är en jävligt svår hand :-) Precis dessa tre scenario jag också har funderat över...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...