role Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Spelar FR 0,5-1 på svs och har spelat där sen starten och har hygglig koll på pre/past flop spelet, dock blir jag äckligt tiltad av bad beats och dylikt och spelade bort ca 500bb igår pga detta. Det jag vill avhandla är dock lite saker som jag upplever som rent löjliga, ett par exempel från igår (är alltså mitt i tilten men avvaktade med inlägget tills idag för att ev få en mer nyanserad bild att förmedla). Jag börjar hej vilt höja 8-40bb preflop med en rad olika händer som tex 85s, A3s, T9o etc etc alltså inte 72 utan mer händer som har lite olika möjligheter om man har lika mycket tur som otur när tilten slog till...men fortfarande helt vansinnigt idiotiskt och pinsamt.... I detta läget sitter det folk vid bordet med allt från 50:- till 350:-, dock är dom lite mer rutinerade spelarna inte så villiga att spela lotto så det blir jag mot folk med stackar runt 50-120:- och dessa gentlemän går igång tokhårt på min tilt och börjar syna med random (jummy jummy) och sedan bettar dom av oavsett om jag eller dom träffar...... nu till ett mycket fint exempel.... Jag sitter med A4o tidigt och höjer 15:-, får med mig 5 (!) synare (shortstacks), floppen kommer Ax8 rainbow.... OK nu ligger potten runt 75:- och jag har TP med usel kicker och är givetvis med största sannolikhet helt rökt men eftersom tilten är maxad så lägger jag en bet på 60:-, alla utom 1 kille foldar .. turn x och han har ca 60:- kvar i stacken och jag trycker in en bet så att han blir all-in, han tänker tiden ut och synar sen.... rivern 3 och han visar upp 83o och vinner potten. Nej nej stopp, detta är ingen whiney tråd utan det jag vill få förklarat för mig är hur det ens är möjligt att spela som han spelade OCH få betalt för det när han var hjälplös underdog all the way ? Jag fick honom med mycket tur iof precis dit jag ville men loosar ändå, liknande händelser såsom att folk synar sig all-in med färgdrag etc gjorde att jag som sagt tiltade bort ungefär 500:- innan jag slutade... Att dom synar stör mig inte alls då det som gör att jag vinner i längden, det som stör mig är att dom ger sig ut på äventyr som weak-cs och klonkar om och om igen med händer en halvstörd retard inte ens spelar ohöjd i sen position. Någon erfaren som har en förklaring till fenomenet ? Jag menar visst spelar jag skitdåligt under tilten men det är ingen ursäkt för att folk klonkar som mega underdogs i 9/10 potter... role pinsam som f-n när tilten slår till..... Citera
kravmärkt Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 jag väntar med att läsa tills någon kan bekräfta att det inte är en badbeat histora Citera
owster Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 jag väntar med att läsa tills någon kan bekräfta att det inte är en badbeat histora Tyvärr... Men håller med OP om fenomenet. Citera
Playboy Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Fenomenet, att vi alla blir utdragna mer när vi tiltar, beror (förutom att vi spelar dåligt) på att vi spelar fler och sämre händer, som lättare blir utdragna. It's as simple as that. Citera
earnie Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Fenomenet, att vi alla blir utdragna mer när vi tiltar, beror (förutom att vi spelar dåligt) på att vi spelar fler och sämre händer, som lättare blir utdragna. It's as simple as that. Åsså KOMMER vi ihåg dessa "idiot"drag som Fi får in....... Vi glömmer eller vet inte (om FI foldar) att vi själva ibland har "turen" med oss................................. Citera
pisak84 Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Nej nej stopp, detta är ingen whiney tråd utan det jag vill få förklarat för mig är hur det ens är möjligt att spela som han spelade OCH få betalt för det när han var hjälplös underdog all the way ? ja han har ungefär 35% vinstchans preflop mot din hand och ungefär lika mycket på floppen... fråga din mattelärare om du fortfarande inte förstår hur detta kan ske... Citera
role Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 mega.... ingen badbeat whiney, vill förstå hur det är möjligt... pisak84..... procenten är rätt ointressanta när man spelar mot random wannabees eftersom dom inte tänker i sådana banor (baserat på det faktum att dom inte vet varför dom synar eller hur stor chans dom har). I exemplet hade han 7 outs efter flop och väljer att till slut syna sin stack på det och hur du får det till 35% vet jag inte... Dessutom att syna 15:- pre med 35% chans är íaf inget jag ägnar mig åt, spelar du så ? playboy/ernie.... visst är det så men just under denna tiltsession så loosade jag 9/10 potter på samma sätt, det är det som gör mig förundrad. Citera
Dead-Inside Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 pisak84..... procenten är rätt ointressanta när man spelar mot random wannabees eftersom dom inte tänker i sådana banor Fast det handlade väl ändå om dig och inte dom? Procenten bör därför vara intressant. Citera
Mr.Lajban Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Notera dessa katastrofalt dåliga spelares namn och spara inför framtiden. På det sättet har du någon nytta av din tiltning Citera
greywolf Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 ja han har ungefär 35% vinstchans preflop mot din hand och ungefär lika mycket på floppen... fråga din mattelärare om du fortfarande inte förstår hur detta kan ske... snarare 80/20 på floppen. 5 outsX4 = 20% Citera
role Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Dead-Inside...... hm det handlar under den specifika tilten om hur starka underdogs lyckas med att syna pre och ned helt felaktigt och därigenom lyckas klonka 9/10 under min tiltswing. Procenten är enligt mig ointressanta av redan nämnd anledning samt det faktum att jag spelar fel själv preflop så att jag har redan gjort mig skyldig till att bli straffad, dock hade det varit en helt annan sak om jag blev piskad av händer som skall spelas mot tiltande spelare, nu är det any 2 som gör det löjligt och som jag kallar ett fenomen. Jag vill att dom skall spela som dom gör, men hur kommer det sig att dom klonkar 9/10 just i min tiltperiod ? Normalt sett tar jag deras pengar så det är inget världsligt problem, dock ett fenomen enligt mig att min tilt blir till en form av medrigg för random wannabees. Mr Lajban...... det fanns redan notes på herrarna ifråga sen innan att dom var rätt dåliga, dock blir man förundrad när folk anser att det är värt att slänga ut 15:- preflop med 83o och sen syna sig all-in med 8 träff....... Så det var extra surt att dom visade prov på väldigt dåliga spel som blev deras lycka just under denna tiltsessionen. Citera
role Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Kom på att jag måste förtydliga mig...annars blir det bara en bad beat whiney tråd och det är jag ointresserad utav. Att det är Jag som spelar dåligt och öppnar upp för deras ännu sämre spel är jag medveten om och tar på mig till fullo. Vi skall egentligen bara diskutera hur det kommer sig att under en tiltperiod får man stryk av händer som spelas ännu sämre eller mer felaktigt än dom tilthänder man själv går ut med. Glöm AA-JJ, AK etc, glöm egentligen alla pockets utan vi pratar om händer som har i princip 0% potential såsom 83o, 92o, T5o etc etc. Hur tänker man när man tittar ner på en sådan hand och anser det värt att syna en höjning även om den kommer ifrån en tiltad person ? Hur tänker man sedan när man träffar lägsta paret med dagens sämsta kicker och sedan synar sig all-in (om man nu tex inte bara har 5:- kvar el dylikt då kan det ju kvitta). Citera
Snabelguy Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Kom på att jag måste förtydliga mig...annars blir det bara en bad beat whiney tråd och det är jag ointresserad utav. Att det är Jag som spelar dåligt och öppnar upp för deras ännu sämre spel är jag medveten om och tar på mig till fullo. Vi skall egentligen bara diskutera hur det kommer sig att under en tiltperiod får man stryk av händer som spelas ännu sämre eller mer felaktigt än dom tilthänder man själv går ut med. Glöm AA-JJ, AK etc, glöm egentligen alla pockets utan vi pratar om händer som har i princip 0% potential såsom 83o, 92o, T5o etc etc. Hur tänker man när man tittar ner på en sådan hand och anser det värt att syna en höjning även om den kommer ifrån en tiltad person ? Hur tänker man sedan när man träffar lägsta paret med dagens sämsta kicker och sedan synar sig all-in (om man nu tex inte bara har 5:- kvar el dylikt då kan det ju kvitta). Lyckligtvis är det så att det finns dåliga spelare som synar ner med lägsta paret och liknande. Det är dom vi tjänar pengar på i längden. Tyvärr är det också så att om det finns minsta chans att motståndaren kan dra ut en (även om vi leder med 95% mot 5%) så kommer dom att göra det lite då och då. Sånt man får leva med. Men som sagt så tjänar vi på det i längden. Som någon skrev - sätt en note på spelaren och hämta pengar av honom/henne i fortsättningen. Citera
role Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Sanbelguy...... Du har helt rätt, men under specifika tilten loosade jag 9/10 potter på samma sätt = utdragen. 9/10 kan inte kallas att bli utdragen då och då. Så någonting i detta är ett fenomen som uppkommer iaf när jag får mina tiltsessions, hade jag spelat mitt vanliga spel hade denna tråden inte funnits, heller inte om jag hade vunnit 50-70% av gångerna jag ledde tills turn/river klonksen kom om och om igen. Citera
jkkman Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Vi skall egentligen bara diskutera hur det kommer sig att under en tiltperiod får man stryk av händer som spelas ännu sämre eller mer felaktigt än dom tilthänder man själv går ut med. Glöm AA-JJ, AK etc, glöm egentligen alla pockets utan vi pratar om händer som har i princip 0% potential såsom 83o, 92o, T5o etc etc. Sanbelguy...... Du har helt rätt, men under specifika tilten loosade jag 9/10 potter på samma sätt = utdragen. 9/10 kan inte kallas att bli utdragen då och då. Så någonting i detta är ett fenomen som uppkommer iaf när jag får mina tiltsessions, hade jag spelat mitt vanliga spel hade denna tråden inte funnits, heller inte om jag hade vunnit 50-70% av gångerna jag ledde tills turn/river klonksen kom om och om igen. Troligen lider du bara av lita hederlig varians. Riggsnack här: http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/342-konspiration-vad-tror-ni-om-riggade-siter-infraction-foer-enskilda-hh.html Citera
role Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 jkkman.... Visst är det säkert så, blir extra belyst när det blir så kraftigt. rigg ?? hmm nej men ett fenomen. Citera
DrRoland Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 ja han har ungefär 35% vinstchans preflop mot din hand och ungefär lika mycket på floppen... fråga din mattelärare om du fortfarande inte förstår hur detta kan ske... Och både vi och han degar in på de flesta floppar? Citera
DrRoland Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Troligen lider du bara av lita hederlig varians. Riggsnack här: http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/342-konspiration-vad-tror-ni-om-riggade-siter-infraction-foer-enskilda-hh.html Var är upp-variansen då undrar jag? Med 9/10 torskade dragningar som fantastisk fav borde det ju rimligtvis finnas sessioner då man vinner 30inköp. Citera
Late Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Får ont i huvudet men var ändå tvungen att posta Kom över det. Det är bara tillfälligheter. Citera
Captain Morgan Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Seriöst, vad förväntar du dig på 1/2 KRONOR ??? Hoppa upp i nivå om du vill spela där genomsnittet värdesätter sitt inköp och sällan slaskar runt med 83 i höjda potter. Citera
role Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Late.....Lider med dig som inte kan undvika att kommentera i en tråd som du anser puckad. Captain Morgan....... Föväntar mig att dom som spelar så mot pfr vinner någon pott här och där som dom gör när jag spelar mitt ordentliga spel, att dom klonkar 9/10 under en specifik tiltsession förväntar jag mig dock inte när dom fortfarande visar upp händer så att tårarna börjar rinna (av lycka när man spelar sitt A spel, av sorg när man tiltar). Förväntar mig vidare att springer man över en trafikerad väg utan att se sig för så klarar man sig inte 9/10 gånger ens under en specifik tidsperiod...... DrRoland.... Uppvarians av samma slag som Motvarians har jag aldrig upplevt och kommer nog heller aldrig göra eftersom jag är för dålig pokerspelare som endast lever på att rensa dom fiskar som är sämre, mot bättre motstånd är jag inte speciellt vass och safe spelar vilket gör att dom kan köpa potter genom att manipulera mig med sitt bettingmönster och beteende. Citera
Recommended Posts