Gå till innehåll

Skattefrågor - Svenska Pokerförbundet


Peder Månsson

Recommended Posts

Är du 18 år och nolltaxerar samtidigt som du exempelvis köper en ny lägenhet och/eller bil, så ligger du nog i farozonen skulle man kunna säga. Spelar du på någon site inom EU så är det ju lugnt.

 

Jag kommer absolut inte köpa lägenhet, bil med mina pokerpengar då jag endast kmr ta ut några tusenlappar då och då, kanske 3000kr i månaden. Jag tänkte spela på Pokerloco som inte är inom EU(?).

 

Men jag känner fan nu att det är bäst att lira på sajter inom EU fastän man inte drar in mycket, orkar inte vara rädd för skitet om jag går upp i nivå eller något.

 

10^-8?

 

Va? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bildningstest. 10^-8 = 1/10^8= ett väldigt litet tal. Är chansen att du blir granskad 1 är det 100%, är chansen .24 är det 24% chans. Är chansen 10^-8 är den således löjligt liten. Dock är chansen kanske större än 10^-8, vad vet jag liksom...

 

Okej, men om jag ska vara ärligt fatta jag inte ett skit. :D Matte är inte mitt bästa ämne om jag ska vara ärlig. :oops:

 

Men jag tycker inte det är värt att börja spela på ett sajt utanför EU då man alltid kommer tänka på skatteverket när man går upp i nivå, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför medvetet välja en sajt utanför EU när det liksom finns 10^8 (ett mycket stort tal) sajter inom EU.

 

För att jag har fått bra deal på Pokerloco men även på Heypoker. Fast affiliaten på Pokerloco känns trovärdigare. Men Heypoker är väl inom EU, då det står på deras hemsida att företagen som äger sidan ligger i Malta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Gäller samma regler för vinster på bookmaking som poker? Eller finns det någon principiell skillnad? Som jag förstått det ska väl bookmaking anses som lotteri på samma sätt som poker eller har jag missuppfattat det.

 

Är väldig festligt att poker och gambling är lotteri medan det största lotteriet av de alla inte är det. Då pratar jag förstås om aktiemarknaden :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte denna nyhet korrekt då?

 

http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/skatterdeklarationer/artikel_870181.e24

 

Där påstås pokerspelare fått rätt i länsrätten när det handlar om bolag på Isle Of Man.

 

Nej, helt felciterad från domen.

http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/51609-blandade-skattedomar.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...