LegalizeIt2 Postad 23 November , 2008 Rapport Share Postad 23 November , 2008 NL25 Har bara 88 händer på fi, han har spelat 34/22, inte 3betat speciellt mycket, men däremot donkbetat och cbetat 85+%, dock inte synat cbet lika ofta (65% om jag kommer ihåg rätt). Vill kommentarer på mina tankar på respektive gata speciellt pre. UTG: $19.46 Hero (MP): $28.73 CO: $23.75 BTN: $38.59 SB: $15.40 BB: $9.35 Pre Flop: ($0.35) Hero is MP with J Q 1 fold, Hero raises to $1, 1 fold, BTN raises to $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50 Har en bra hand i tidig pos, höjer upp, blir 3betad, tycker det här är en bra hand att syna med (så länge fi inte är short stackad). Flop: ($7.35) J 9 Q (2 players) Hero checks, BTN bets $3.49, Hero raises to $9.84, BTN raises to $35.09 all in, Hero calls $15.39 all in Jag har bästa handen här allt som oftast, har bestämt mig för att pengarna ska in. Checkar för att "jag vet" att han kommer att beta 100% av sina händer här, han betar halv pott, jag höjer, han ställer och jag blixtsynar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 23 November , 2008 Rapport Share Postad 23 November , 2008 Fold pre, du vill inte sitta med QJ ur pos mot aggresiv fi. sen äre ju inget att diskutera, degen ska in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Njursparven Postad 23 November , 2008 Rapport Share Postad 23 November , 2008 edit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 bra hela vägen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Fold pre, du vill inte sitta med QJ ur pos mot aggresiv fi. När han 3betade så begränsade han sin range ganska kraftigt, tyckte jag visste mer om hans hand än vad han visste om min. Utgick från att jag var "efter" och att hans range här är 99+,AQs+,AQo+. Är det generellt "fel" att spela "dragiga händer" ur position mot aggressiva spelare när jag tror att jag är "efter"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 När han 3betade så begränsade han sin range ganska kraftigt, tyckte jag visste mer om hans hand än vad han visste om min. Utgick från att jag var "efter" och att hans range här är 99+,AQs+,AQo+. Är det generellt "fel" att spela "dragiga händer" ur position mot aggressiva spelare när jag tror att jag är "efter"? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Ja. Gäller det även pocket par? Vad är din range för syn givet förutsättningarna i tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 bra hela vägen Ja, jag tyckte det också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Någon som vågar stick ut hakan och presentera vad man anser är en EV+ range för syn givet förutsättningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Någon som vågar stick ut hakan och presentera vad man anser är en EV+ range för syn givet förutsättningarna? EV+ relativt fold eller relativt raise? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 EV+ relativt fold eller relativt raise? Tja, vad du tror skulle vara intressant är väl mitt bästa svar. Där jag är så är det intressant att veta vilken range som man inte lägger givet dom här förutsättningarna och givetvis lika intressant att veta vilka händer man höjer med. Jag tror jag synar med 44+ för setvärde, höjer QQ+ för värde, synar med AK och AQs, AQo vet jag inte, lägger i alla fall AJ. När det gäller SC så har jag såhär långt synat väldigt brett, men med en aggressiv spelare ur pos så är det kanske inte så mycket EV i det. Försöker lära mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amalamal Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Jag viker pre. Hoppas jag inte blir påhoppad för ett puckat förstainlägg nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Jag viker pre. Hoppas jag inte blir påhoppad för ett puckat förstainlägg nu Det skulle förvåna mig..(alltså påhoppad) Vilka händer viker du inte här och varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Jag viker pre. Hoppas jag inte blir påhoppad för ett puckat förstainlägg nu Du bör nog inte vika pre här, vad jag kan se i alla fall. Isf blir du väldigt lättexploaterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 NL25 - 6 players The Official DeucesCracked.com Hand History Converter UTG: $19.46 Hero (MP): $28.73 CO: $23.75 BTN: $38.59 SB: $15.40 BB: $9.35 Pre Flop: ($0.35) Hero is MP with J Q 1 fold, Hero raises to $1, 1 fold, BTN raises to $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50 Flop: ($7.35) J 9 Q (2 players) Hero checks, BTN bets $3.49, Hero raises to $9.84, BTN raises to $35.09 all in, Hero calls $15.39 all in Turn: ($57.81) 5 (2 players - 2 are all in) River: ($57.81) 8 (2 players - 2 are all in) Final Pot: $57.81 Hero shows J Q (two pairs, Queens and Jacks) BTN shows K K (a pair of Kings) BTN wins $9.86 Hero wins $54.92 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 27 November , 2008 Rapport Share Postad 27 November , 2008 Jag viker nog pre. Synar hellre med en lägre SC än QJ är som lätt är dominerad om hans 3betshd är AJ+ 99+. Ni är inte så djupa heller och du är ur position. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 27 November , 2008 Rapport Share Postad 27 November , 2008 Fi kommer inte vinna pengar omedelbart mot vår range här bara för att vi viker QJs preflop, detta givet att vi inte öppnar mer än ca 20% av våra händer i MP (Jag räknar QJs som en hand i top 8% av alla händer men inte top 9%). Så grovt förenklat kan man säga att om vi öppnar >20% i MP måste vi fortsätta för att inte kunna bli exploaterade... Detta kompliceras sen av att fi fortfarande har equity mot vår fortsättnings-range så vi måste fortsätta bredare... Då vi är OOP är det nog smart att polarisera sin fortsättnings-range och 4-betta hela den rangen. Tror inte QJs har att göra i en sån range så det får bli fold. (Bättre händer i en sån range är händer med bättre card-removal effekter som Ax och Kx samt såklart en packe värdehänder vi synar en push med). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 29 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 November , 2008 Bra kommentarer, tack! Inser att jag inte har värderat position tillräckligt högt när jag blir 3betad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zaixer Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 Du bör nog inte vika pre här, vad jag kan se i alla fall. Isf blir du väldigt lättexploaterad. det är inte så här man ska tänka för att bli en vinnande spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts