Gå till innehåll

Datorn startar om sig!


nysta

Recommended Posts

Tjenare!

Har ett litet "problem" med min dator.

Det är en bärbar, ungefär var 3:e gång jag ska stänga av den startar den istället om sig. Har tänkt på att laddningssladden oftast sitter i när den gör det. Vet ej om det har nått med det att göra.

 

Och ja.. jag är HELT säker på att jag trycker på stänga av och inte starta om =) Dom första gångerna trodde jag att det var jag som klicka fel.. men så är inte fallat..

 

Kan jag ha nått virus eller vad tror ni det kan vara?

 

Jag har windows XP profesional.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Har ett litet "problem" med min dator.

Det är en bärbar, ungefär var 3:e gång jag ska stänga av den startar den istället om sig. Har tänkt på att laddningssladden oftast sitter i när den gör det. Vet ej om det har nått med det att göra.

 

Och ja.. jag är HELT säker på att jag trycker på stänga av och inte starta om =) Dom första gångerna trodde jag att det var jag som klicka fel.. men så är inte fallat..

 

Kan jag ha nått virus eller vad tror ni det kan vara?

 

Jag har windows XP profesional.

 

/Daniel

 

Hände samma sak med min bärbara, men tillslut så slutade det och den stängde av sig utan att starta om. Testa att köra lite anti-spyware och anti-virus och kanske någon registry cleaner. Vet inte om det hjälper men jag kör regelbundet med sådana program och som sagt så slutade min att starta om sig helt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har F-Secure Antivirus och brandvägg, Servicepack 2, Microsoft Spyware removal, Spyware search and destroy eller nått sånt heter det, Ad-aware. Kör dom någon/några ggr i veckan.

Jaja.. får väl se om det löser sig framöver då.. är lite småjobbigt när man är trött och ska gå och lägga sig och datorn startar om två ggr när man stänger av den =)

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...