sturedenstore Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Hej gott folk har en semifundering om en hand som utspelade sig under gårdagens 500kr texas.. Läget är som följande: 18 spelare kvar, 15 betalda. Blinds på 750/1500, snittstack runt 10k (lol) jag leder rubbet med drygt 32k. Jag sitter på bb och plockar AQ. Det foldas fram till knappen som ligger typ 3a i chips med ~21k, han säger 4.5k från knappen. Mtp blindsen och de aktiva stackarna så känns ju push som jättestandard i min sits.. Borde ha en hel del fe och också ha bäst hand ofta. Men min fundering är om det verkligen är värt att riskera så stor del av stacken i det här läget när det finns nästan 10 pers med mindre än 8bb? Trots att jag endast har drygt 20bb i stacken så känns det stabilt mtp hur många shortstacks som sitter med ~7k. Kan det vara okej att släppa i det här läget för att istället sätta press på de små-halvstora stackarna i poss? Citera
Appel Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Å andra sidan så skulle knappen kunna tänka precis likadant vilket gör att han betar sina 4.5k. Om du då ställer så borde HAN i sitt läge lägga eftersom det finns många småstackar. Jag har svårt att se att han tar en 50%are i detta läge med mellanpar. Så jag ställer nog i detta läge. Citera
DocLame Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Frågan känns nästan lite resultatorienterad... Nej, det kan inte vara OK att släppa denna i en MTT med normal prisstruktur strax utanför bubblan. Citera
Ängeln17 Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Klart man kan hitta viket men jag skulle inte göra det. Inte med en normal prisstruktur då det säkert som vanligt är de 3-4 första som verkligen betalar sig. Även om du inte skulle vinna handen så har du ju kvar mer än snittstacken i princip. Edit: jag trycker alltså. Edit 2: Reads på Fi kan spela in iofs. Citera
grebgokz Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Han lider av bubblan mycket mer än du eftersom han är nästan garanterad en pengaplats, men med syn har en 50/50 att åka om du pushar. Enda händerna du inte vill se i hans range är AK AA KK QQ vilket nog är ungefär de enda händerna han korrekt synar en push med. Måste vara jätte EV+ att pusha här. PS beror ju förståss på vilken steal frekvens han har. Är den typ 15 eller mindre så kanske fold är OK men om han har en normal stealfrekvens måste ju push vara +EV Citera
sturedenstore Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Frågan blev väl som DocLame sa, lite resultatorienterad.. För mig så kändes ju push som det absolut ända spelet, så jag skeppade givetvis. Nu visade det sig att fi tar syn med TT. Man blir ju tiltad av att missa den där flippen varje gång, den var ju för ca 25% av markerna i spel. Lite ot så plockade jag KQs på co några händer senare och bustade mot bbs QQ så jag slutade på 18e plats Just att jag gick från CL till bust iom min push så började jag ju fundera på om jag hade kunnat folda osv. Citera
Herveao Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 lägger min åsikt till redan sagda. Går inte göra annat än att pusha här Citera
Recommended Posts