grebgokz Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Utan att diskutera om SvS har rätt eller inte att arrangera ett SM i poker så... Hur många är det som ska spela Mainevent eller något annat event ? Själv ska jag köra 5max eventet nu på måndag. Tänkte kvala in till Main event men har hittills åkt på dängel strax före bubblan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Kommer lira main vare sig jag kvalar in eller inte, utöver det så blir det 5manna, hu och omaha skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Jag lirar alla skulle jag tro, är ju feta braggingrights på vinst om inte annat. Jag är nog fett ev- i stöt, omaha och mörkpoker dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 När är det och vad kostar main? (sorry för lathet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 När är det och vad kostar main? (sorry för lathet) Ett event varje dag från söndag, main kostar 2k kr och är den 29e (nästa lördag) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 20 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2008 Funderar också på PLO eventet men jag är så jkla dålig på PLO turnering. Har svårt att hantera de korta stackarna. Blir liksom att hitta en hand och pusha in.... och min AI klonk skill suger värre en ett gäng kultingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Kommer lira main vare sig jag kvalar in eller inte, utöver det så blir det 5manna, hu och omaha skulle jag tro. Samma för mig, om det nu inte krockar med Brysselresan, vilket det nog gör... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Ett event varje dag från söndag, main kostar 2k kr och är den 29e (nästa lördag) ty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 De har ju fixat till strukturen i år. Så det blir klart spelvänligare än förbundets/Unibet. Tvärtom förra året. Jag spelar ME, SH och HU. Har lärt mig lite PLO vilket jag tycker är ett roligt spel (på Stars 1/2 cent iaf), så kanske det eventet också. Som ett tribute till felanmälningar man har gjort till Partys limit turrar funderar jag på att spela detta märkliga spel. Mellan 3-5 events för mig alltså. Synd bara att det är filmfestival samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Supertråkigt SM ju, inget ovanligt alls med turneringarna förutom att de heter "SM". Inga ringar eller addade livepaket eller någonting. Blä. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Supertråkigt SM ju, inget ovanligt alls med turneringarna förutom att de heter "SM". Inga ringar eller addade livepaket eller någonting. Blä. Bara hundratals Svenssonfiskar som inte kan vänta på att bli korade "Sm-mästare" och mer än gärna pungar upp 2 lax för detta. Mer värde i en och samma turre är det nog ganska så svårt att hitta.. Jag ser bara på det som ett gyllene tillfälle att vinna massa stålar, sen att det heter "SM" kvittar imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Bara hundratals Svenssonfiskar som inte kan vänta på att bli korade "Sm-mästare" och mer än gärna pungar upp 2 lax för detta. this imo. Jag lirar alla skulle jag tro, är ju feta braggingrights på vinst om inte annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 SH, HU & Main för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Synd att man inte kan spela turneringar nåt bra då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Synd att man inte kan spela turneringar nåt bra då... Vi vet väl alla att turneringar bara är tur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K_MaN Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Synd att man inte kan spela turneringar nåt bra då... Det är enkelt, om du tror att du har minst 2 outs, just shove em in! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tundeg Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 7cs och HU kommer jag definitivt inte att missa. Synd att svepof/Unibet inte hade någon 7cs, utan tvekan roligaste pokerformen imo fast det är ju lite segt med FR iofs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vuns187 Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 jag regga iaf mig till main igår. Kör nog oxå sh och plo eventen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fraiser Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Supertråkigt SM ju, inget ovanligt alls med turneringarna förutom att de heter "SM". Inga ringar eller addade livepaket eller någonting. Blä. Du kanske får ett kontrakt att bli deras frontfigur i akvariet på pokersmonline.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Kan man byta event? Om jag tex kvalar mig två gånger till Duelleventet, kan jag byta det ena till t ex 5 manna då? EDIT: Kom på att man får det i turneringspoletter om man avreggar sig, sry. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje44 Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Spelade en duellsat med 3 priser till HU-sm igår . Jag förlorar min "semifinal" och får tredjepriset och han andra som åkte ur sin semi blev utan pengar:D Har SvS inga regler i sånna lägen eller det är helt enkelt han som åker ur sin semi först som blir fyra? Hade jag blivit fyra hade jag blivit sjukt förbannad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 lol, svårt att komma överens i chatten att "vi sitter ut va?". Monopolet visar nya höjder av pokerkunnande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gebban Postad 22 November , 2008 Rapport Share Postad 22 November , 2008 Kan ju medela att svenskaspel snor pengar från dm-deltagarna som skulle gått till sm men som nu inte existerar! Under dm så gick svenskaspel ut med att var 20de från varje dm skulle få biljett till sm! Det var spelarna själva som betalade platserna vilket gjorde att om det är 20 deltagare skulle inköpet från 4 st fösvinna för att göra en sm plats. Problemet var bara att om det anmälde sig 75 som i dalarnas så blev det 3 platser och pengarna som inte fyllde den fjärde försvann! dom tog alltså 1500 kr fårn det dm! Deras ursäkt var att pengarna skulle gå till "sm". Kontaktade deras support idag då ljög dom ihop att pengarna fanns i dm vilket dom inte gjorde! Bojkotta detta "sm" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeroendeForever Postad 22 November , 2008 Rapport Share Postad 22 November , 2008 Det gebban säger stämmer. Vet inte om det är OK att länka till flashback trådar men gör det ändå där det står lite mer "utförligt" om än slarvigt. https://www.flashback.info/showthread.php?t=775928 Och som ni ser 1950 x deltagarantalet = prispott. Inge adderade som de berättade pratade om när man ringde och frågade varför det försvunnit pengar ur DM... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fraiser Postad 23 November , 2008 Rapport Share Postad 23 November , 2008 Kan ju medela att svenskaspel snor pengar från dm-deltagarna som skulle gått till sm men som nu inte existerar! Under dm så gick svenskaspel ut med att var 20de från varje dm skulle få biljett till sm! Det var spelarna själva som betalade platserna vilket gjorde att om det är 20 deltagare skulle inköpet från 4 st fösvinna för att göra en sm plats. Problemet var bara att om det anmälde sig 75 som i dalarnas så blev det 3 platser och pengarna som inte fyllde den fjärde försvann! dom tog alltså 1500 kr fårn det dm! Deras ursäkt var att pengarna skulle gå till "sm". Kontaktade deras support idag då ljög dom ihop att pengarna fanns i dm vilket dom inte gjorde! Bojkotta detta "sm" Jag ställde samma fråga och fick följande svar, att den som hamnade på 4:e plats fick de pengarna som blev över. Så de tre första fick SM-inköp och 4:an alltså de resterande 1500 kronorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts