Gå till innehåll

3 internet usbmodem 7.2mbps


maskineri

Recommended Posts

någon mer som använder sig av denna jävla skittjänst till internetuppkoppling för pokerspel? står att jag har full täckning, ändå tycker jag det laggar när man spelar på vissa pokerklienter (och man märker själv att det inte går lika fort som det gjorde när man spelade på bbb 24/1).

 

förvisso är 7mb/sek inte någon superhastighet men tycker det borde vara tillräckligt nog för att kunna spela utan att behöva känna lagg? sätter jag igång en populär torrent går det i 30kb/sek, max.

 

ngn som vet vad som är fel? eller någon som har samma usbmodem, funkar det bra för dig isf? band tydligen upp mig för 18 månader också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hastigheten som modemet marknadsförs med är en teoretisk hastighet som du som slutanvändare aldrig kommer att nå upp till.

 

Vilken hastighet som du får beror på täckningen i området och hur du är placerad med modemet. Sitter du till exempel djupt i ett betongkomplex ska du vara glad om du får connection öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skickar 0.34mbit/sek och tar emot 2.75mbit/sek (bor i sthlm). fortfarande nåt sorts äckligt applicerat anuslägg när man klickar på actionsknapparna i bossklienten, t.ex. när du klickar på "syn" och synen kommer en halv sekund senare. OTÄCK JÄVLA KÄNSLA.

 

vilket jävla TILTMOVE att säga upp BBB och ta den här skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar funka bra för mig, kopplar aldrig ner och har tom kommit upp i hastigheter över 20mbps någon gång då och då.

 

20!!?? Herrejävlar...

Angående pokrande med mobilt bredband så funkar det bra för mig iaf. Lirar mest Boss (SvS) och märker inget lagg trots att jag här hemma bara kommer upp i 0,12 som mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bandbredden är sekundär, det är latencyn som spelar roll. Funkar utmärkt att spela poker med ett hederligt 56K modem, det har jag gjort många gånger.

 

det är många leverantörer som kopplar ned stundoms, vet att 3 och Tele2 har detta problem. dels beror det på översålda linor men även på sakens natur. Prova dock och se om det finns någon ny firmware som du kan installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som har problem med de vanliga leverantörerna kanske ice.net kunde vara något. Jag har inte testat dem, men de har licensen på frekvenserna från det numera stängda NMT-nätet. Mycket längre räckvidd, bättre täckning - det år sådan som folk i glesbygden, kustbevakningen etc använder. Samtidigt är de säkert rätt långsamma, men vet inte om det har så stor betydelse för en pokerklient.

 

http://www.ice.net/se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

helt ärligt, det går inte ens att bruka spotify och byta låt eller spola i den utan att det ska ta 2-3 sek. det går på 0,01 sek på ett 0,5mbits adsl...

 

tyvärr har jag haft modemet i min ägo i snart 1-2 månader, ska se över mina chanser att få lämna tillbaka det, men lyckas jag med det har jag nog gjort årets suckout.

 

problemet är nu att jag inte har ngt internet alls typ. mobilen med 3 fungerar superbra med full täckning i mitt hem, så varför skulle inte samma gälla mitt usbmodem?

 

vad använder ni för fasta internettjänster/bolag, finns det någonstans där man kan få hem ett modem och börja surfa utan uppsägningstid?

 

3 kan dra åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har mest 3G:n från 3 som backup men aldrig haft några problem förutom på mjukvaran men då det var Tele2 med en lite för tidig firmware för ca 1½ år sen.

 

Spela i 120-130 km/t på E4 mellan Jönköping & Stockholm fungerade hur bra som helst (var inte den som körde).

 

X2000 i ca 200 km/t nere mot Malmö var det däremot segt som satan och icke spelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...