JohnH Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 Utanför Afrikas kust verkar det härja pirater i mängder. De hoppar på stora som små båtar och kräver lösensumma. Hur skulle du lösa problemet om du fick vara med och bestämma? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 Och här satt jag och förväntade mig något spännande om nätpiraterna i Sverige. Ett nära-till-hjärtat problem så att säga. Tji fick man Jag anser att man ska gå in med avancerad utrustning och lokalisera, kartlägga och sedan med våld slå ner och ta till fånga piraterna. Det är inte acceptabelt det dom pysslar med givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 Åk inte så jävla nära Afrika? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2008 Åk inte så jävla nära Afrika? Ska de ta bussen via gasarämsan istället? ..dessutom är pirater lite spännande. Lite som indianer. Jag skulle dock plocka in 1000 ubåtar som skulle glida runt med perriskåpet uppe. Då skulle de inte må bra på jollarna med sina små puffror o granater. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 Jag skulle dock plocka in 1000 ubåtar som skulle glida runt med perriskåpet uppe. Då skulle de inte må bra på jollarna med sina små puffror o granater. Till skillnad ifrån Andravärldskrigs ubåtar så är ju kanske inte dagens ubåtar idealet för att jaga små plastbåtar. Däremot skulle jag ju gärna se t.ex. HMS Visby gå loss på dom små sugen. Tvivlar på att du behöver mer än en båt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 Var är Jolly Roger, träbenet och papegojan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CopShootCop Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 Var är Jolly Roger, träbenet och papegojan? Fan, piraterna i Monkey Island var mycket roligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2008 92 attacks this year - most in the Gulf of Aden 36 successful hijackings 14 ships currently held, including the MV Faina carrying tanks 268 crew held hostage Fan de verkar funka bra de där. 36 lyckade kapningar. ...men här ser vi också att TotalFarsa har koll. Storbåtarna borde alltså åka med ovanstående karta och hålla sig utanför de röda områdena. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Suez_Canal Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 19 November , 2008 Rapport Share Postad 19 November , 2008 De är ju väldigt organiserade, har till och med sin egen lilla piratstad - Eyl i Puntland. Om vi utgår från att vi inte kan dra till med att få ordning på Somalia eller att skicka dit Fantomen, så är väl enda metoden en riktad aktion mot Eyl. Skicka dit FN-trupp eller något, kör iväg krigsherrarna och försök få till någon form av lokal ordning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts