RIK_123 Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Finns det? Har ett problem med moneybookers Citera
gard Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Finns det? Har ett problem med moneybookers Telefon nummer till Stars? Dom har inte alls telefon-support vill du prata telefon får du helt enkelt be dom ringa upp så gör dom de.. Citera
RIK_123 Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Postad 19 November , 2008 Ja ok problemet jag har är att jag har öppnat moneybookers konto och ska göra deposit jag tryckte nordea solo och fivk ett payment referens nummer , går jag bara in på Noredea uppge numret betala och sedan är det klart? Jag har inget bankkonto med Nordea dock. Citera
PokerStars_Karl Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Hej, Vi har tyvärr inte någon telefonsupport. Vänligen skicka ett mail till support@pokerstars.com så hjälper supporten dig fortast möjligt. Du kan begära insättningshjälp via telefon men det är då på engelska. Jag kanske kan hjälpa dig här, om du vill vara vänlig och förklara ditt problem lite mer utförligt. Varför väljer du Nordea Solo som betalningsmetod till MoneyBooker om du inte har något Nordeakonto? Mvh, Karl PokerStars Support Citera
RIK_123 Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Postad 19 November , 2008 har skickat ett till pm till dig och förklarat sitsen Citera
PokerStars_Karl Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Hej, Jag har nu svarat på ditt PM. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
SouthEast Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Hej, Vi har tyvärr inte någon telefonsupport. Vänligen skicka ett mail till support@pokerstars.com så hjälper supporten dig fortast möjligt. Du kan begära insättningshjälp via telefon men det är då på engelska. Jag kanske kan hjälpa dig här, om du vill vara vänlig och förklara ditt problem lite mer utförligt. Varför väljer du Nordea Solo som betalningsmetod till MoneyBooker om du inte har något Nordeakonto? Mvh, Karl PokerStars Support Tyvärr är det nog inte från Er sida, eftersom det medför stora kostnader att sitta och prata i telefon, speciellt om man ska kunna hålla nån vidare kvalitet i svaren man kan ge. Skulle gissa att det är ett medvetet val av Pokerstars och inte nåt som man aldrig har funderat på. Rätta mig om jag har fel. Citera
Estiris Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Tja, jag har nämligen lite problem med hur jag ska få ut mina pengar som jag har vunnigt. Jag har Mastercard och endligt Pokerstars regler kan jag ej få det in skickat på mitt kort. Hur ska jag gå till vägar för att kunna få mina pengar?. Kan jag få det inskickat på antigen min pappas kort eller mammas? eller kanske en kompis?. Skulle va otroligt bra om en staff kunde svara mig:-) eller om någon annan som vet. MVH Sebastian AKA Estiris Citera
speltorsk_LOL Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Tja, jag har nämligen lite problem med hur jag ska få ut mina pengar som jag har vunnigt. Jag har Mastercard och endligt Pokerstars regler kan jag ej få det in skickat på mitt kort. Hur ska jag gå till vägar för att kunna få mina pengar?. Kan jag få det inskickat på antigen min pappas kort eller mammas? eller kanske en kompis?. Skulle va otroligt bra om en staff kunde svara mig:-) eller om någon annan som vet. MVH Sebastian AKA Estiris öppna ett konto MED SAMMA mailadress du har reggat på pokerstars på http://www.moneybookers.com. Casha sedan ut från stars till moneybookers, och därifrån till ditt bankkonto. Det går skitsmidigt från stars att skicka till MB, och risken att åka fast i en skattefälla minskar nog oxå skulle jag tro. Att du ska kunna skeppa till nån annans kort kan du däremot glömma skulle jag tro. Mvh Citera
Estiris Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Okej, så jag kan skicka från den sidan du linkade direkt till mitt mastercard? Citera
Estiris Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Efter som jag redan har skrivigt in att jag vill använda mitt mastercard. Hur skickar jag pengarna till Moneybookers? från pokerstar pogramet som jag använder via datan? Citera
Maruzi Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Okej, så jag kan skicka från den sidan du linkade direkt till mitt mastercard? du öppnar ett konto på http://www.moneybookers.com gör en insättning med moneybookers till pokerstars. då blir ditt mb konto kopplat te pstars och då kan du casha ut till mb och därifrån kan du casha ut till ditt mastercard / eller välja bankkonto. men för att kunna ta ut till ditt kort å måste du först sätt in med kortet på moneybookers. krångligt värre, men blir lättare när man har gjort de en gång. Citera
Estiris Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 okej så det är bara att jag sätter in pengar till Moneybooker och sen från där betalar jag till Pokerstar, sen efter 48 timmar kan jag sätta in pengarna till moneybooker och senda till mitt mastercard? Citera
two_aces Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Tyvärr är det nog inte från Er sida, eftersom det medför stora kostnader att sitta och prata i telefon, speciellt om man ska kunna hålla nån vidare kvalitet i svaren man kan ge. Skulle gissa att det är ett medvetet val av Pokerstars och inte nåt som man aldrig har funderat på. Rätta mig om jag har fel. Givetvis är det ett medvetet val, vad skulle det annars vara? Men det innebär ju inte att de gärna skulle vilja ha telefonsupport, men att de valt att prioritera annat. Citera
PokerStars_Karl Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Hej, Estiris - Jag skulle rekommendera dig att göra ett uttag med "Uttag via Wire Transfer" (en överföring till svenskt bankkonto) eller uttag med check (välj SEK som valuta) från PokerStars Kassan. Båda är lätta och snabba uttagsmetoder. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Estiris Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Hey karl, så när jag har väntat mina 48 timmar och när jag ska ta ut mina pengar, kan jag välja om jag vill få en cheack hem skickad?. Kommer banken ta betalt för att ta ut det?. Citera
PokerStars_Martin Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Hej Estiris, Om du väljer att göra ett uttag på $50 eller mer så kommer du att kunna välja uttag till bankkonto ("Uttag via Wire Transfer" heter det i klienten), eller uttag via check. Väljer du uttag till bankkonto så tar det 5-7 arbetsdagar innan pengarna når ditt bankkonto. Uttaget sker i EUR så din bank kan ta en liten växlingsavgift. Notera särskilda instruktioner för uttag till konto i ICA-banken: http://www.ica.se/FrontServlet?s=kundservice&state=faq_search_result&event=show_qa&qa_id=443&search_query=&group_id=30 Väljer du check så tar det upp till 15 arbetsdagar för checken att nå fram. Välj SEK som valuta så ställs checken ut i en svensk bank, vilket minimerar avgifterna (banken kan ta ut en s.k. "serviceavgift"). Avgifterna kan skilja sig från bank till bank så om du vill ha exakta uppgifter får du kontakta din bank. Vissa banker tar inte ut någon avgift alls. Hör av dig om du har fler frågor. Hälsningar, Martin K PokerStars Support Team Citera
Estiris Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Tjenare, har lite problem. Jo det är så här att jag ska skicka det till mitt kort, dom behär clerings nummer kontonummer ect men även Bankens SWIFT, BIC eller wire routing nummer och även IBan-Nummer vad är det? och vart kan jag få tag på det?. Är det bara att ringa upp banken och prata med dom? Citera
fredde80 Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Har du swedbank kan du ta fram det här: http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,21900,00.html Har du någon annan bank kan du säkert få fram det via deras hemsida också. Citera
PokerStars_Karl Postad 27 Januari , 2009 Rapport Postad 27 Januari , 2009 Hej, Precis som fredde80 säger så kan man oftast ta fram Swift/bic koden och iban-numret via bankens hemsida. Man kan också kontakta banken så hjälper de dig med att ta fram detta. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Recommended Posts