Gå till innehåll

Vinstandel


Krick1

Recommended Posts

Hellu,

 

Spelade en MTT (det var en rebuy-turre med seg blindstruktur). Efter 4.5 h återstod det 16 spelade och jag låg 12:a. Jag var bortbjuden på kvällen och behövde åka iväg, hade inte räknat med att turneringen skulle ta så lång tid. Valde därför att överlåta spelet till en tillförlitlig kompis som jag spelat med en del förut. Föredrog det framför att sit outa och hamna 9-12:e plats (det väsentliga var att jag alltså inte hade någon vinstchans). Min polare kom fyra vilket får ses som en helt okej prestation.

Vinsten hamnade på ca 1500 kr vilket var en hyfsad förtjänst.

 

Frågan är: hur mkt är rimligt att ge honom av vinsten? Jag tänkte mig 25% men han bjöd under (prissumman var ganska beskedlig så det vållade ingen större debatt).

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Frågan är: hur mkt är rimligt att ge honom av vinsten? Jag tänkte mig 25% men han bjöd under (prissumman var ganska beskedlig så det vållade ingen större debatt).

 

Vad tycker ni?

 

Om jag förstår det rätt så ville han ha mindre än 25%, isåfall skulle jag gå halva vägen var. Ville han ha 15% så ge han 20%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50/50

 

Är det tillåtet enligt pokerrummen ?

Var det inte någon som blev av med sin söndagsvinst på

pokerstars efter att ha sålt/köpt sin plats ?

 

Det är givetvis förbjudet, men i alla fall en moderator verkar ju anse att det är okej. Tycker rent generellt att det är underligt att det tillåts så mycket snack om fusk på forumet, tex med skattegrejer, öppnande av konton i andras namn för att slippa spela på ens eget redan reggade konto och sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fusket som jag tycker är vidrigt är framförallt sånt som påverkar andra spelare negativt. T ex collusion, att skapa nya konton med nya användarnamn för att få edge på regulars (gäller givetvis inte ongame då det är tillåtet) och dylikt. Att låta en kompis spela klart en turnering man är reggad i för att man inte har tid tycker jag personligen är helt OK. Tycker även att man borde kunna få rakeback i efterhand av pokersidor. Raken är trots allt otroligt hög i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är givetvis förbjudet, men i alla fall en moderator verkar ju anse att det är okej. Tycker rent generellt att det är underligt att det tillåts så mycket snack om fusk på forumet, tex med skattegrejer, öppnande av konton i andras namn för att slippa spela på ens eget redan reggade konto och sådant.

 

Det är ju även olagligt att förtära alkohol på offentliga platser, det är även olagligt att ladda ner material som någon annan innehar rätten till, det är även ett skattebrott att inte skatta pokervinster på vissa sajter.

 

Men nej nej jag antar väll att du aldrig fuskat eller gjort något olagligt. Så länge det inte bryter mot svensklag så finns det väll inget skäl till att stoppa en diskussion.

 

 

 

Edit:

 

OnT: minst 60/40 eller eftersom det var soppas liten summa, ta och gör något kul för pengarna tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju även olagligt att förtära alkohol på offentliga platser, det är även olagligt att ladda ner material som någon annan innehar rätten till, det är även ett skattebrott att inte skatta pokervinster på vissa sajter.

 

Men nej nej jag antar väll att du aldrig fuskat eller gjort något olagligt. Så länge det inte bryter mot svensklag så finns det väll inget skäl till att stoppa en diskussion.

 

För det första känner du inte mig, så försök att inte uttala dig om vad jag gör eller inte gör förrän du tagit reda på fakta.

 

För det andra, jag pratade inte heller om vad folk gör eller inte gör rent lagligt sett. Jag pratar om det faktum att man tillåter diskussioner om hur det är bäst att bryta mot lagar och regler. Det är en stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. För det andra, jag pratade inte heller om vad folk gör eller inte gör rent lagligt sett. Jag pratar om det faktum att man tillåter diskussioner om hur det är bäst att bryta mot lagar och regler. Det är en stor skillnad.

 

Det är sant att det emellanåt pågår dikussioner angående saker som är olagliga men att förbjuda att prata om dem gör ju inte att de försvinner. Gränsdragningen mellan vad som anses okej att göra och inte är ju tvetydlig: att man i varje läge ska försöka följa lagen/de reglerna som finns är dock en självklarhet. Lagen ska inte lämna utrymme för personliga tolkningar. Jag finner dock inget eget nöje i att varje situation agera Kalle Rättrådig.

 

I detta specifika fall anser jag mer ha tummat lite på reglerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...