jkkman Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 synd om mig för jag suger + har otur. Är det det här det dom kallr varians? Det är nog bara kallt långt uppe i Norrland just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Jag är van med 100bb där 4bets pre ofta innebär en väldigt polariserad range så jag är säkert ute på djupt vatten och trampar. Gällande ditt exempel kallsynas väl inte 4bets tillräckligt ofta för att AJ är en profitabel 4bet (iom att man är tvungen att vika vs push)? Jag må vara 100bb- skadad menmen edit: mitt tidigare ifrågasättande av av den breda pushrangen utgick ifrån att fi som i exemplet 4beta ~pott vilket innebar 1800 kr Jag snackade om 100bb poker och om en fi som trebetta väldigt brett. Varför vill du folda AJs mot fi:s trebet men fyrbetbluffa typ J9 ist? Varför inte folda J9 och raisa AJ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 tur att man har spriten för i helglen ska det supas credd till opteron Folköl eller ordnat ngn som köper ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 tur att man har spriten för nu ska det supas 1+ jävla misär på svs alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Jag snackade om 100bb poker och om en fi som trebetta väldigt brett. Varför vill du folda AJs mot fi:s trebet men fyrbetbluffa typ J9 ist? Varför inte folda J9 och raisa AJ? Småintressant diskussion faktiskt. Är inte helt säker på att jag håller med i ditt resonemang Opteron. Antar att tidigare skribent inte vill 4-betta p.g.a. att han tycker att AJ är bra nog för att syna och spelare vidare med. Samtidigt känner han väl att AJ aldrig är bra när vi får in pengarna. Slutsatsen blir väl då att vår profit i detta scenario kommer ifrån de gånger vi 4-bettar och FI foldar, eftersom vi i princip aldrig får våran 4-bet synade 100bb djupt? Är väl i princip fold/push som gäller för FI. Rimligtvis bör vi då kunna välja en bättre hand för att 4-beta än AJ, eftersom AJ står sig bra emot FI:s 3-betrange men halvdåligt emot hans pushrange. Jag 4bet/foldar hellre med en hand som A6 eller KT som vi lätt kan folda emot push. 4-bettar jag med AJ gör jag det precis som du säger för värde, men då ska jag också ha så mkt history med spelaren att jag även synar dennes push. 4-betfolda tycker jag låter ganska knasigt, ska vi 4-betfolda kan vi IMO lika gärna göra det med en svagare hand som inte står sig så bra ens emot FI:s 3-betrange. Hoppas min poäng gick fram, känner att det blev lite rörigt. Feel free att såga mig Edit: Sammanfattningvis: Ska vi 4-betfolda kan vi lika gärna göra det med en sämre hand eftersom vi antagligen aldrig blir synade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Folköl eller ordnat ngn som köper ut? Kan tänka mig att det hemmagjord sprit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrface Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Det ärblodigt på svs nu. vart är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Småintressant diskussion faktiskt. Är inte helt säker på att jag håller med i ditt resonemang Opteron. Antar att tidigare skribent inte vill 4-betta p.g.a. att han tycker att AJ är bra nog för att syna och spelare vidare med. Samtidigt känner han väl att AJ aldrig är bra när vi får in pengarna. Slutsatsen blir väl då att vår profit i detta scenario kommer ifrån de gånger vi 4-bettar och FI foldar, eftersom vi i princip aldrig får våran 4-bet synade 100bb djupt? Är väl i princip fold/push som gäller för FI. Rimligtvis bör vi då kunna välja en bättre hand för att 4-beta än AJ, eftersom AJ står sig bra emot FI:s 3-betrange men halvdåligt emot hans pushrange. Jag 4bet/foldar hellre med en hand som A6 eller KT som vi lätt kan folda emot push. 4-bettar jag med AJ gör jag det precis som du säger för värde, men då ska jag också ha så mkt history med spelaren att jag även synar dennes push. 4-betfolda tycker jag låter ganska knasigt, ska vi 4-betfolda kan vi IMO lika gärna göra det med en svagare hand som inte står sig så bra ens emot FI:s 3-betrange. Hoppas min poäng gick fram, känner att det blev lite rörigt. Feel free att såga mig Edit: Sammanfattningvis: Ska vi 4-betfolda kan vi lika gärna göra det med en sämre hand eftersom vi antagligen aldrig blir synade. Du får inte lite känslan av att din lösning är exakt den lösning som den jobbiga muppen som trebettar 12%+ VILL att du ska ta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Du får inte lite känslan av att din lösning är exakt den lösning som den jobbiga muppen som trebettar 12%+ VILL att du ska ta? Nää kan jag inte påstå, jag synar ju inte med AJ för att träffa TPTK direkt. Spelar ju tillbaks på flera floppar som jag tror kan missa eller när jag har garanterat rena outs osv. Får ursäkta min trångsynthet här, men om det finns två möjliga alternativ: 1. FI pushar, vi viker 2. Fi foldar, vi tar hem potten Hur kan det gå spela nån roll om vi har A6 eller AJ? Blir ju aldrig showdown. Däremot är det ju stor skillnad om vi synar trebetten med A6 eller AJ, eftersom AJ floppar bättre och det finns antagligen fler floppar vi kan spela tillbaka profitabelt på. Givetvis 4-bettar man lösare för värde emot nån som trebettar jättemycket, men 4-bet/folda för värde, går det ens? Försöker verkligen inte vara dryg på något sätt här, hoppas det går fram. Förstår bara inte riktigt resonemanget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amalamal Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Alright. Gällande 100bb- stacks är jag helt på det klara med att polarisera sin range är the way to go. Precis som Puni förklarar 4betar man med händer man antingen har som avsikt att få in allt med pre eller händer man bluffar med vilkas enda värde är själva bluffen pre. Detta pga att 4bets generellt kallsynas väldigt sällan så AJ i ditt fall görs till bluff då du 4betar eftersom du ändå inte kan syna en 5betspush. "Muppen" vet troligtvis vad han/ hon håller på med då det generellt ofta är +ev att 3beta med position med bred range eftersom dessa spel, precis som du skriver, är väldigt svåra att spela tillbaka emot på ett ultimat sätt. Ändringen man kan göra i sitt spel är att se till att ens 4bets inte är för stora (24-26bb fungerar utmärkt!), "4betsfåindet" med bredare range än vanligt och även 4betsbluffa.(vilket i sig är sjukt överanvänt bland midstakesgrinders). David Benefield nämner just detta område väldigt ofta i sina videos. 3bets med position är sexigt eftersom att motståndarn i princip är tvungen att ta ett beslut för sin stack medan man själv bara investerar 1/10 av stacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Tycker Puni gör way more sense än dina resonemang Opteron. Det kan vara för att du resonerar med just AJ som IMO är en synnerligen dålig hand för ditt exempel. Det är ju 4429589 gånger bättre att syna trebetet med AJ än att fyrbeta en mupp med en så bra hand, för att sen FOLDA om han pushar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrface Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Tycker Puni gör way more sense än dina resonemang Opteron. Det kan vara för att du resonerar med just AJ som IMO är en synnerligen dålig hand för ditt exempel. Det är ju 4429589 gånger bättre att syna trebetet med AJ än att fyrbeta en mupp med en så bra hand, för att sen FOLDA om han pushar. +1 Att 4betfolda AJ 100bb är....kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amalamal Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Jag vill absolut inte låta stöddig men tänket kring hur ens 4bets range skall se ut vid spel om 100 big blinds är väl ganska basic för midstakes grinder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 IMO så 4-bettar man väl händer som man antingen synar eller foldar push med och inte händer som har ett visst värde. Därför det blir jobbigt om man, låt oss säga 4-bettar 99-JJ och FI pushar. I många fall "måste" man ju släppa då man är långt efter FIs range. Men om man bara synar ett 3-bet så kan man ta ställning på floppen om det kommer låg bräda eller liknande. Det värdet man plockar upp vid 4-bets är ju som någon var inne på att man själv riskerar ~20-25% av sin stack medan FI måste ta ställning för hela stacken. Och någon som 3-bettar med bred range kommer ju vika många av dessa händer och man då plockar upp "döda" pengar. Blev väl antagligen ganska luddigt och vet inte om jag kom fram till min poäng.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 You gotta know if your beting for value or for bluff. Nu är magsjukan i stan! Som vanligt när det är magsjuka så finns det absolut ingen som helst risk att jag kommer undan. Magsjuka(antal ggr år) 2007: en gång. 2006: en eller två ggr. 2005: tre ggr. 2004: hade magsjuka här också, antal ggr vet jag dock inte. ... ... Så... send money to ShRpLoaDedHaulP1pa @t stars för era bets. 1. 1,08 ggr pengarna att Megakillzor får magsjuka. 2. 19,2 ggr pengarna att megakilah inte får magsjuka. 3. 5 ggr pengarna att megakillah ligger och spyr på julafton. Jag väljer såklart 2 och 3 före 1, fuck christma!s! Perfekt, får du in massa bets på att du inte får magsjuka är det bara göra en fieldtrip till stans samtliga dagis. Tjitjing! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 Jag har inte haft magsjuka på 10 år eller så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 lol på alla fiskar, ingen orkar lyfta blicken ens 5cm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 lol på alla fiskar, ingen orkar lyfta blicken ens 5cm... 3 mot 1. Då förlorade du Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 3 mot 1. Då förlorade du PF-massan har alltid rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 25 November , 2008 Rapport Share Postad 25 November , 2008 vet inte vem jag ska fråga, så jag fråga megas fanclub, om man vill låsa upp sin gamla dagbok, hur gör man då? Vart är nyckeln? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2008 prisonbreak tiltar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts