Neuen Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Detta är PÅ TOK för mycket. Inte för lite :- ) Osäker vad som är optimalt. Men betydligt lösare än 25/21 ivf. Om man spelar 22/18. Vart ska man ungefär ligga då med sina Cbets på flop och turn? typ 50%? Vilka Cbets har du och vilka har Megahkilly på flop och turn? Hur ska man anpassa sina cbets beroende på vilken VPIP man har? Ska man cbeta mer eller mindre med högre VPIP (lösare)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Svaret på dina frågor är inte supersvårt att lista ut själv lovar du kommer utvecklas mer om du funderar på såna här saker själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Alltså. Du har ju en sjuk röd kurva. Fan du måste ju bluffa varje hand du spelar eller? Att den blå åkt ner så mycket beror väl antingen på att folk börjat syna ner dina bluffa mer eller att du synar ner andras riverbets när du är slagen. Om jag förstått det rätt. Så vad har du för cb % på flop, turn och river. Jag skjuter ändå ca 77% Cbets på flop och 37% Cbets på turn. Är det för lite? Fullföljer du ofta en bluff genom att gå AI på river? Jag gjorde det en gång och blev synad med topp par sen dess har jag blivit lite rädd. Jag tror itne det viktiga är hur ofta du stjuter utan när du stjuter! Låter som vi har liknande grafer du och jag, min "non showdown winnings" går också neråt och för mig beror det nog på att jag alldeles för ofta Cbettar blir synad och sen checkar ner/lägg mig mot raise. Detta är ett problem för mig och försöker bättra mig, handlar ju om att identifiera när man ska stjuta turn igen. Jag tror att det är ganska bra att spela turn efter såkallade phantomouts alltså att man bestämmer sig på flop vilka kort på turn man ska bluffa på. T.ex. om du har KQo och du raisar preflop(du har pos) floppen kommer T52 med 2 spader du Cbettar och blir synad då kan du bestämma att du raisar turn när något av följande kort kommer(du bestämmer dig självklart innan du cbettar att om han synar så gör jag höjer följande): alla A, alla i kort i spader och eventuellt alla J(Knaske bättre att ta gratiskort till river då iofs) och självklart alla K och Q. Hoppas ni förstod vad jag menade vart kanske lite rörigt. OCH viktigt att tänka på är att jag också har problem med detta så ni får gärna såga det jag skrev men då också motivera! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltoker Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 HNIC spelar så. hahahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Om någon som är sjukt bra på poker kan säga vad som är en bra cbet procent (verkar ju som 77% flop och 37% turn är dåligt) på flop och turn kan skriva det så skulle jag bli så glad. Det är väl jul snart lixom. ampixo du vet att du vill säga Edit: I ren protest så kanske jag snart slutar helt med att cbetta. Hur skulle ni må då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Att det troligtvis är bättre att CBetta 0% än att CBetta 77%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popoffer Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Vad är optimalt då? Existerar ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Att det troligtvis är bättre att CBetta 0% än att CBetta 77%. Tror jag inte en sekund på, jag klarar att hålla 12bb/100 med 80% cbet. Dock är det helt klart för mycket så inget att försöka ta efter... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Existerar ej. jodå, vi vet bara inte svaret än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 jodå, vi vet bara inte svaret än. Du som har koll, kan du inte du läsa mitt inlägg på förra sidan och kommentera och gärna såga det totalt också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Att det troligtvis är bättre att CBetta 0% än att CBetta 77%. Men du. Beror det inte mycket på hur ens motspelare spelar. Om de foldar allt utom nötterna så är det väl bättre att cbeta 100%. Att 0% skulle vara bättre än 77% känns fel. Fast jag är inte direkt pro. Känns ju som att cbets är det som skapar balans så man får betalt när man väl har en stark hand. Tror jag inte en sekund på, jag klarar att hålla 12bb/100 med 80% cbet. Dock är det helt klart för mycket så inget att försöka ta efter... Tror du att du skulle ha en högre bb/100 om du cbeta mindre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Känns ju som att cbets är det som skapar balans så man får betalt när man väl har en stark hand. på 2,5/5 är många så dåliga att dom inte ens märker om du cbettar 100% med träff och 0% utan. Så optimala stats på denna nivå känns lite sådär, beror ju helt på vilka man möter som med allt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 på 2,5/5 är många så dåliga att dom inte ens märker om du cbettar 100% med träff och 0% utan. Så optimala stats på denna nivå känns lite sådär, beror ju helt på vilka man möter som med allt annat. Ok men missar man inte mycket värde om man inte bettar floppar där fi oftast missar? Kanske skulle börja spela fit or fold poker. När jag träffar så höjer jag, annars så foldar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Att det troligtvis är bättre att CBetta 0% än att CBetta 77%. Nu hänger jag inte med alls. Förklara gärna varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 att tro att en viss generell procentsats kommer att leda till att man kommer att spela bättre poker är lolbad och bevisar att man har en lång väg kvar att vandra ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Existerar ej. ofc finns det en optimal frekvens, vore naivt att tro nåt annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popoffer Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 ofc finns det en optimal frekvens, vore naivt att tro nåt annat! Jag är naiv. Men jag failade också i matte på gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 att tro att en viss generell procentsats kommer att leda till att man kommer att spela bättre poker är lolbad och bevisar att man har en lång väg kvar att vandra ... Vad är din poäng? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Ok men missar man inte mycket värde om man inte bettar floppar där fi oftast missar? Klart man ska cbetta i alla lägen som är bra, det säger ju sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3lendil Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Ett tips som jag ofta gör: Continuebetta konstant tills dess att du ser att fi faktiskt gör något för att kontra detta. Se alla som weaka fiskar tills dess att du skaffat read på dom att så _inte_ är fallet. När du märker att de adaptar till ditt spel så är det bara att tajta till sig, eller skjuta fler tomma tunnor. Det finns lixom ingen speciell perfekt CB-procentsats utan det handlar juh om vem du möter. Men som sagt, se alla som weaka till en början! Det anser jag att du vinner du mest på, framförallt på de nivåer du pratar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Ett tips som jag ofta gör: Continuebetta konstant tills dess att du ser att fi faktiskt gör något för att kontra detta. Se alla som weaka fiskar tills dess att du skaffat read på dom att så _inte_ är fallet. När du märker att de adaptar till ditt spel så är det bara att tajta till sig, eller skjuta fler tomma tunnor. Det finns lixom ingen speciell perfekt CB-procentsats utan det handlar juh om vem du möter. Men som sagt, se alla som weaka till en början! Det anser jag att du vinner du mest på, framförallt på de nivåer du pratar om. Bra kommentar. Jag håller med om det du säger. Anledningen till att jag ens tjatar om detta är ampixos kommentar när jag skrev vilka siffror jag hade på cbets. Detta är PÅ TOK för mycket. Inte för lite :- ) Men ampixo kanske bara leker lite med mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Ett tips som jag ofta gör: Continuebetta konstant tills dess att du ser att fi faktiskt gör något för att kontra detta. Se alla som weaka fiskar tills dess att du skaffat read på dom att så _inte_ är fallet. När du märker att de adaptar till ditt spel så är det bara att tajta till sig, eller skjuta fler tomma tunnor. Det finns lixom ingen speciell perfekt CB-procentsats utan det handlar juh om vem du möter. Men som sagt, se alla som weaka till en början! Det anser jag att du vinner du mest på, framförallt på de nivåer du pratar om. du vet väl att Brian Townsend inte e särskilt bra på NLH huh? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3lendil Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 du vet väl att Brian Townsend inte e särskilt bra på NLH huh? Du vet väl att han skulle köra över 2.5/5 eller 5/10 kronor på SvS med denna taktik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popoffer Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Det är bara att CBeta 100% och lägger folk märke till detta är det bara att börja 3beta 100% floppar om dom spelar tillbaka. Annars får man nog anse sig själv tillhöra dom weaktighta fiskarna imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts