Gå till innehåll

Hjälp en färsking!


robster80

Recommended Posts

Jag är en riktig färsking på det här med poker. Har lirat lite till och från i en månad mest turneringar och micro limits (NL). Ligger marginellt back typ 200kr men känner att det är ganksa väl investerade pengar. Dels har jag haft jäkligt kul, dels har jag fått mycket speltid för pengarna ca 50h. Nu funderar jag lite över fortsättningen. Ska jag fortsätta spela mycket turneringar och micro limits eller ska jag kanske spela lite sitt & go? Och främst vilket bord ska man välja, 6manna eller 10 manna? Snälla lite tips till en nybörjare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är poker bara ett fritidsnöje som får kosta lite, spela det som du tycker är roligt och som gör dig glad. :D

 

I och för sig så spelar väl alla poker för att de tycker det är roligt. Men om du hade som mål att tex bli bättre eller börja bygga en bankrulle, så finns det saker att göra.

 

Lycka till med ditt spelande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de berör på hur du é som spelare... Spelar du tajt o väntar på bra kort så kör 10-manna... Kan du lite om att läsa motståndarna och vet att 89s är en ganska bra hand om det bara kostar en bet så kan de vara bra ide att lira 6 manna. Men testa dig fram lite, svårt för mig att sitta här o tjata när jag inte vet nåt om dig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ganska mycket på vad som passar Dig. Att spela turneringar respektive cash game kräver iaf enligt mig rätt olika spelstil. Det finns säkert redan trådar som handlar om detta.

 

Om du ska fortsätta spela på micro nivåerna eller inte beror enligt mig på hur mycket pengar du tänker satsa. Om din bankrulle förblir c:a 200 kronor bör du inte gå upp i nivåer, då du riskerar att gula efter endast ett inköp.

 

Jag spelar 6manna bord för att spelet går snabbare och för att jag anser mig få mer koll på mina motståndare vid borden. Dessutom blir händerna "bättre" på ett 6manna bord gentemot ett 10manna, dvs ett pocketpar är troligen bättre när du har 5 motståndare än 9, då chansen är större att dem har bättre starthand. Å andra sidan får du betala blinds oftare på 6manna bord och din rulle blir då en faktor igen.

 

Hoppas detta var en liten hjälp..Nu måste jag bege mig!

 

Lycka till.

 

EDIT

 

Det är ganska svårt att svara på vad du bör göra iom att du som sagt inte skrivit mkt information om Din spelstil. Posta några HH's eller mer info så får du säkert utförligare svar också :D

 

EDIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...