Gå till innehåll

The next step.. what direction ?


FishFTW

Recommended Posts

Hej!

 

Efter att ha lirat på flera olika spelsajter och flera olika insatser under ett par år (antal timmar per månad har ju också varierat enormt) så måste jag komma vidare i "utveckligen" vad gäller kunskap och inställning till pokerspelandet.

 

Nyligen har jag börjat läst mycket på forumet och man lär ju sig nya saker hela tiden. Många säger att det är bra att läsa böcker och det stämmer väl?

Jag är 21 år och lirar just nu på 1-2kronor på SvS. Det går helt okej och vinst-kurvan går väl sakteliga uppåt iaf.

 

Nu visar det sig att jag kommer få mer tid över för pokerspelandet (orsaken är *censur*) så därför tänkte jag passa på att fråga efter tips och liknande från spelare som kanske redan lyckats tagit nästa steg.

Tilläggas bör är att jag lirar SH 4-5bord.

 

Hur bar ni er åt för att utveckla spelet?

Läste ni några böcker för att vidga eran syn och tankesätt?

Började ni att använde pokerprogram?

Pokertracker? Gametime? nån Hud?

 

Lärde ni er att hantera förluster bättre?

Minskade tiltandet? Vad gjorde du för att lyckas med det?

Använder du Cardrunners? Är det värt pengarna?

 

 

Många frågor, många svarsalternativ :-)

Jag vill helt enkelt höra hur just DU lyckades ta nästa steg!

 

// Fishforthewin

 

 

Men oj. Såg nu att jag hade lite för många olika windows uppe.

Flytta denna till ett forum där den passar. Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en ok winrate men tiltar titt som tätt så skulle jag börja jobba med psykologin först. Små tiltsessioner hit och dit blir snabbt väldigt mycket pengar och jag tror det blir mer än vad kan tjäna på att förbättra ditt spel. Att ha riktigt bra disciplin är ju så sjukt bra om man ska spela poker och det är lika bra att börja jobba på det direkt.

 

Själv har jag blivit bättre genom att:

nöta händer

försöka tänka mig in i hur motståndarn tänker

hittat riktigt fina back så man inte vill tilta igen

nöta händer

finns ju alltid några bra poster här på forumet om än få som jag tagit till mig.

granskat mina händer och speciellt vid stora back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologi är självklart det viktigaste. Alla som har bra tiltkontroll samt spelar på rätt nivå (bankroll management, game selection och table selection) kommer att vinna pengar. Klarar du av det ska du självklart investera i en pokercoach/cardrunners och kanske lära dig lite mer avancerad teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en ok winrate men tiltar titt som tätt så skulle jag börja jobba med psykologin först. Små tiltsessioner hit och dit blir snabbt väldigt mycket pengar och jag tror det blir mer än vad kan tjäna på att förbättra ditt spel. Att ha riktigt bra disciplin är ju så sjukt bra om man ska spela poker och det är lika bra att börja jobba på det direkt.

 

+1

 

Jag var plussande i 8-9 månader sen kom tilten efter en riktigt jobbig månad rent variansmässigt. Backade i ytterligare 2 månader typ 1/3 av det jag byggt upp under dessa 8-9 månader, endast eftersom jag inte kunde kontrollera mitt spel längre och märkte inte ens att jag spelade långt ifrån mitt A-game.

 

Lär känna dig själv. Jag har t.ex börjat spela 1h-sessioner nu eftersom jag ofta blev otålig och började spela okoncentrerat. Det har nu börjat vända sen jag tog tag i psykologin så jag kan bara hålla med alla som skrivit det. Jag tänker självklart försöka förlänga denna timmen i framtiden eftersom det inte riktigt är hållbart på högre nivåer eftersom det förmodligen blir svårt att få bra reads. Men nu när jag spelar så lågt funkar det finfint.

 

Kul med en tråd utan levlingar och vettiga tips f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart kan man skaffa sig en "coach" ?

Jag antar att du menar att man betalar något "halvpro" som är jävligt duktig på att ge tips och kommentarar på ens spel? :)

 

Ja man kan tex kika in på deucescracked.com men då får man ju lägga ut lite pengar. sj har jag haft turen att en polares polare råkar vara riktigt bra på att lära ut så får reapris, sen beror det ju på vilken nivå man lirar på osv såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en ok winrate men tiltar titt som tätt så skulle jag börja jobba med psykologin först. Små tiltsessioner hit och dit blir snabbt väldigt mycket pengar och jag tror det blir mer än vad kan tjäna på att förbättra ditt spel. Att ha riktigt bra disciplin är ju så sjukt bra om man ska spela poker och det är lika bra att börja jobba på det direkt.

 

Själv har jag blivit bättre genom att:

nöta händer

försöka tänka mig in i hur motståndarn tänker

hittat riktigt fina back så man inte vill tilta igen

nöta händer

finns ju alltid några bra poster här på forumet om än få som jag tagit till mig.

granskat mina händer och speciellt vid stora back.

 

 

Ja det känns som att det är just tilten som gör att vinstkurvan inte håller den linje som den skulle kunna ha gjort om man kunde kontrollera dessa sessioner lite bättre. Försöker att "diagnostera" varför jag tiltar, vilka tidpunkter, samt hur tankarna går. Och det börjar ju ge resultat en del.

 

Det känns dock inte som de vanliga badbeatsen och utdragningarna är det som startar tiltandet. När jag tänker efter så är det nog dessa tankar som ökar tilten:

 

Kollar på klockan och ser att jag exempelvis har suttit i 5 timmar och spelar. Räknar ut hur mycket jag har plussat och får ett resultat som är ruskigt dåligt. Då börjar jag spewa och det leder till tilten som slår in.

 

Försöker docka att tänka positivt och se det som att "man kan inte vinna varje session". Som sagt, träning tränin träning:-)

 

Okej så att granska händerna man spelar när man förlorar är ett tips?

Det finns värde i att granska vinnande händer med antar jag?

 

Thx btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man kan tex kika in på deucescracked.com men då får man ju lägga ut lite pengar. sj har jag haft turen att en polares polare råkar vara riktigt bra på att lära ut så får reapris, sen beror det ju på vilken nivå man lirar på osv såklart.

 

Okej thx.. tog en 7 dagar free. Verkar nice =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...