Gå till innehåll

Störst Achievement  

156 medlemmar har röstat

1. 1. Störst Achievement

• Obrestad vinner WSOP-E main först av alla
      19
    • De Knijff vinner första riktigt stora turren i WPTfinalen som skandinav
      9
    • Finnarna har tre stora namn på nosebleed FT i Ilari, Luzak och Antonius
      55
    • Eastgate vinner WSOP som yngst någonsin och slår Hellmuths gamla rekord.
      73

Recommended Posts

Postad
TLK mötte rätt många av railheavengänget och fullständigt krossade dem trots att han var mycket yngre, hade spelat mycket kortare tid och detta var bara något år sedan.

såhär såg resultaten på högsta nivån FLT1000/2000 ut:

untitledrz5.jpg

Krossade?

Menar du att han spelat in mest pengar

av dom på listan? Ja, men kolla hur

många händer,sessioner & timmar

han spelat & jämför med

TerrorOfSwe el Luigi..

Postad
Mycket mycket oftare. En väntad ROI på en ganska bra bit över 100% tror jag definitivt riktigt duktiga turneringsspelare har, med ett startfält på 600 spelare och man spelar flera dagar innan en vinnare koras. Dessutom kommer den största edgen från att bra spelare har sina placeringar "top heavy", inte kommer ITM dubbelt så ofta som resten av startfältet.

Detta är fel är jag rätt säker på. Det ska till ett par riktiga storklonkar om man ska över 100 %. Några ROI på opr från pokerstars:

johnnybax 50 %

AJKHoosier1 169 %

westmenloAA 160 %

moorman1 38 %

shaundeeb 62 %

eisenhower1 30 %

tomgus456 106 %

mendieta19 81 %

Annette_15 105 %

BeL0WaB0Ve 43 %

PearlJammer 43 %

AJKHoosier1 har ju till exempel kommit fyra (trea kanske?) i den största onlineturneringen genom tiderna, så hans är roi är ju helt uppfuckat. Bland "svenskarna" är ju tomgus den enda i det gänget som är över 100 %, och den enda som vunnit million tror jag. Samtliga de tre har även under 70 % på full tilt, och där är prispotterna mindre och spelarna färre.

Postad

Hur kan ni tycka att TLKs 40k händer på $1K/$2K HU är tillräcklig sample för att påstå att han var bäst i världen? Han kan lika bra varit i en megaheater, spelarna som PA, Erik123 osv förlorade ju uppenbart inte, medans Newhizzle och den där skywalker var väl jättefisk?

Kommer väl bli hånad nu iom att TLK är legend här, vet inte mycket om FLH HU, 40k händer kanske räcker, skulle vara kul att veta vad någon som vet något har att säga ;)... Finns ju en annan svensk som klonkat ett par månader på nosebleed utan att någon här skulle hylla honom som bäst.

Postad
Krossade?

Menar du att han spelat in mest pengar

av dom på listan? Ja, men kolla hur

många händer,sessioner & timmar

han spelat & jämför med

TerrorOfSwe el Luigi..

2ptbb/100händer över 50k händer FLT är kross på de nivåerna. anledningen att de andra hade så få händer var för att de inte ville möta honom, han satt hela dagarna och väntade på action och nekade inte någon action. att PA plussar 200BB(en normal sessions varians) (varav det mesta från Guy) över 5000händer kan du väl knappast få till att PA skulle vara bättre än honom? om jag stjäl en blinds första handen på railheaven är jag bäst i världen då?

även innan 1/2k öppnade på FTP hade han ägt sönder dem på de högsta borden på party, crypto, stars etc.

Postad
1. Du har inte tänkt på att Gus Hansen är fisken när bra spelare spelar PLO och NLT? Han verkar vara rätt dålig i turneringar så fort han möter kompetent motstånd som inte är rädda för att ta marginella situationer?

2. Förstår inte hur de här onlinevinsterna kan vara så imponerande http://www.pocketfives.com/scores/Annette_15

3. Hur tänker du när du säger att det där fältet är tufft? Väääldigt många som har edge mot dom i NLT imo.

Det där var det som jag inte höll med om. Fanns såklart grejer som jag tyckte att var bra också.

1. Jag förstår inte hur hans eventuella fiskighet vid PLO och NLT skulle förta det vi pratade om i den här tråden, just achievementen att han bla annat vunnit 3 WPT, aussie etc etc. Tycker dessutom att det är lite löjligt att kalla en spelare med dryga 7 miljoner dollar i liveturneringsvinster för fisk. Jag skulle vara hyfsat nöjd med det facitet personligen. Verkar som om det blivit lite "inne" att kalla honom fisk efter slaktarns uttalande om hans eventuella skills i Omaha. I mina ögon är Gus Hansen definitivt en av världens starkaste turneringspelare, hur han sen är som cashgamespelare tänker jag inte uttala mig om då jag tyvärr aldrig har haft nöjet att spela mot honom och är marginellt interesserad av att sitta och raila full tilts Highstakesbord på min fritid.

Mig veterligen så anses Helmuth också som en stor fisk i cashgamesammanhang och han uppträder dessutom som ett bortskämt barn, det förtar ju dock inte hans achievements som turneringspelare, jag menar barnet har ju trots allt 11 armband eller vad fan det nu är(bla).

2. Skulle vara intressant att veta hur många i världen som spelat in de pengar hon gjort vid 19 års ålder. Tycker hon bevisat att hon uppenbarligen kan spela poker och jag tycker det verkligen var en bedrift, detta betyder naturligtvis inte att hon nödvändigtvis tillhör världens bästa spelare, men det har ju ingenting att göra med om det var en bedrift eller inte. Länken du postade sträcker sig dessutom bara ett år tillbaka och jag har för mig att jag såg en lista över hennes vinster för året innan det och om jag inte missminner mig så var den mer imponerande.

Oavsett så skulle nog de flesta 19-åringar vara sjukt nöjda med att ha spelat i dom pengar hon gjort.

3. Min point med den posten var att han var helt färsk och mötte spelare som spelat i x antal decenium, dessutom så tycker jag att scotty, helmuth och harman definitivt får räknas som tufft motstånd, med tanke på resultat, meirter, rutin osv. Detta var ju dessutom några år sedan så pokerscenen såg ju aningen annorlunda ut.

Förre

Postad
2ptbb/100händer över 50k händer FLT är kross på de nivåerna. anledningen att de andra hade så få händer var för att de inte ville möta honom, han satt hela dagarna och väntade på action och nekade inte någon action. att PA plussar 200BB(en normal sessions varians) (varav det mesta från Guy) över 5000händer kan du väl knappast få till att PA skulle vara bättre än honom? om jag stjäl en blinds första handen på railheaven är jag bäst i världen då?

även innan 1/2k öppnade på FTP hade han ägt sönder dem på de högsta borden på party, crypto, stars etc.

Jag har faktiskt inget att kontra med så du har nog rätt ändå.. Får väll kanske ge mig när det gäller TLK.

Postad

Glömde visst nämna att det var NLT jag pratade om vad gällde bedrifter. Den största stjärnan av alla säger ju: "Some people, pro's even, won't play no limit. They can't handle the swings". Då kan ju fan inte texas limit räknas :)

Jag e också medveten om att det egentligen är helt omöjligt att jämföra olika vinster på det här sättet. Annette's vinst är kanske lättare än den Eastgate lyckades med. Å andra sidan skapar den ändå mer uppståndelse än Eastgatate's runtom i världen. På samma sätt som Moneymaker var första amatören blev Anette första kvinnan, desutom när hon var 18 år.

Finnarnas prestation är förstås också helt annorlunda eftersom det inte är en engångsgrej.

Postad

Riktigt roligt att Rebonius klankar ner på Anette samtidigt som hennes ROI på Stars endast är 1% sämre än Rebs. Reb har dessutom klonkat Million vilket nog gjorde underverk för hans ROI... :-D

tomgus456 106 %

Annette_15 105 %

Postad
Finnarnas prestation är förstås också helt annorlunda eftersom det inte är en engångsgrej.
Du har rätt att finnarnas prestation är helt annorlunda, men inte på grund av att det inte är en engångsgrej utan på grund av att jämföra cashgame med turrar är som att jämföra tennis med pingis, liknande grundregler men ändå väldigt olika.
Postad
Riktigt roligt att Rebonius klankar ner på Anette samtidigt som hennes ROI på Stars endast är 1% sämre än Rebs. Reb har dessutom klonkat Million vilket nog gjorde underverk för hans ROI... :-D

Sen att jag har samma roi som dom kanske inte gör mig lika bra, eller?

Postad
Du har rätt att finnarnas prestation är helt annorlunda, men inte på grund av att det inte är en engångsgrej utan på grund av att jämföra cashgame med turrar är som att jämföra tennis med pingis, liknande grundregler men ändå väldigt olika.

Nä jag tycker att han har rätt i poängen att i det här fallet är det tidsperioden som gör att cashgamelirarna inte passar in. Cashgame-turneringar mycket mer lika varann än tennis och pingis imo.

Postad

Stor var också Legendaren på Ladbrokes, mrDottore!

Vann första EPT´n samt brons i första Monte Carlo finalen.

Köpte en ö i söderhavet, ett containerskepp med cola o champagne och ett tjejvolleyboll lag från Santiago.

Postad
Stor var också Legendaren på Ladbrokes, mrDottore!

Vann första EPT´n samt brons i första Monte Carlo finalen.

Köpte en ö i söderhavet, ett containerskepp med cola o champagne och ett tjejvolleyboll lag från Santiago.

Haha ja det låter ju najs! 8-)

Postad
Den största stjärnan av alla säger ju: "Some people, pro's even, won't play no limit. They can't handle the swings".

Det är rätt mycket större swings i PLO än i NLT, bara så du vet.

(Det är ju mest PLO "finnarna" spelar.