Gå till innehåll

Humor, hur du bevisar att du är en vinnande spelare?

Recommended Posts

Postad

Så. Du är speltorsk och torskar rakt ut i längden. Följ följande råd för att få omgivningen att tro att du är en vinnande spelare:

1) Bad Beat Stories

Du har torskat en enorm summa pengar. Naturligtvis har du alltid en bad-beat story att dra. Du kan berätta om hur du fick in 500 euro (typ hela rullen) med 97,5% vinstchans och torskade. Du kan alltid hitta en eller ett par nyckelhänder som gjorde att din vinst förvandlades till förlust. Det är alltid oturens fel, det är aldrig ditt eget. Bad beat for life, yo!

2) Caught grinding

Någon du känner har sett dig grinda loss på 0.02/0.04 PL, trots att du påstår dig spela 1/2 NL. Vad gör du? Jo - du åkallar Lex Negreanu. Du tiltade ur när du tog skottet på 5/10. När du märkte att du tiltade gjorde du som varje disciplinerad pokerspelare gör - hoppade ner i nivå. Du spelade bara på den lägre nivån för att slaska iväg ett par inköp då du var tiltad efter en enorm bad beat och inte ville torska mer. Att du sitter på 0.02/0.04 och grindar deg till ett halvt inköp på 1/2 nämner du naturligtvis ej till någon. Håll skenet uppe!

3) Skylla ifrån sig

Du torskar massa deg. Vems fel var det? Jo, grannkattens. Den hoppade upp i ditt jävla knä och började slicka din jävla hand just när du skulle gå jävla all-in med nötterna. Istället råkade du folda (eftersom du antagligen är en ensam pokerspelande zoofil).

Eller så skyller du på fyllan. Du skulle ta nåra bira, sen gled polarna över till dig. DU skulle visa dig tuff, lära dom spela nätpoker. Slutade med en massa fylletilt och jättetorsk. Samt att du lät polaren spela, men vad gör man inte när man ska leka tuff som high-stakes gambler.

4) Till arbetskamraterna/polarna

Ska du med på lunch idag?

- Nej, jag har så jävla mkt jobb att sköta. Dessutom är jag inte hungrig, plus att jag har börjat med Aktinsdieten kombinerat med svältfödning och vattendrickande.

Ska du med på after-work?

- Nej, jag är så jävla sliten efter förra helgen, fan, pallar inte. Måste supa mindre, men vi hörs. Ha det bra. (Att du sedan klämmer en kvarting själv framför datorn när du spelar poker behöver ingen veta).

Ska du med på klubb ikväll?

Nej, sånt är bara för elitistiska brats med bristande kvinnosyn. Det är fan inget för mig, jag håller mig proletär. En dunk HB och en polare, sen är kvällen gjord. Gå ni till era flashiga skitklubbar, jävla utsugare. Dra åt helvete. (Trots att din lycka är gjord när West Virginia pumpas ur högtalarna och du sitter och dricker helrör)

* Lite RP - QoS *

Postad
Ska du med på klubb ikväll?

Nej, sånt är bara för elitistiska brats med bristande kvinnosyn. Det är fan inget för mig, jag håller mig proletär. En dunk HB och en polare, sen är kvällen gjord. Gå ni till era flashiga skitklubbar, jävla utsugare. Dra åt helvete. (Trots att din lycka är gjord när West Virginia pumpas ur högtalarna och du sitter och dricker helrör)

så fick man börja söndagen med ett gott skratt oxå! :lol: