Gå till innehåll

Svammel om poker och lockelsen med livepoker!


parre

Recommended Posts

Ja du, vad är egentligen lockelsen med poker (förutom highstakes i Vegas, billiga luder och lyxlivet)? Vad är det som gör att folk fastnar så himla enkelt? I alla fall folk som jag, folk som älskar poker men inte kan spela spelet.

 

Ja, nätpoker orkar fan inte jag gå in på längre. Har skrivit och svamlat på om nätpokern så jävla mycket, så det ämnet lägger jag åt sidan för tillfället.

 

Livepoker då?

 

Ja, vad är egentligen roligare än att sitta ett skönt slaskgäng vid ett skönt dealersbord en lördagskväll på Klubben? Alla olika personligheter, alla olika spelstilar, det psykologiska spelet. Markernas makt. Tiden försvinner, allting bara smälter bort och smälter ihop i en enda symbios av någon sorts pseudolycka. Pengar blir inte längre viktigt, det viktiga blir själva spelet. Spelet fyller någon sorts outtalat tomrum, befriar en i tanke och själ, gör en fri från allt. Upptagen helt i Sökö Hi/Lo, du läser någon för att vara svag och bluffar ut han i 5-korts PLO. Du trycker in degen med jättedraget och det sitter. Bingo. Du är kung. Kung. Kung.

 

Men för folk som mig så räcker det med ett par saker. En fylla, en tilt. Några felbeslut. Tilt. In med degen. Vinn tillbaka. Bara en pott till. Kom igen, kämpa. Ta ett lån. 1 lax. 2 lax. Ok, torsk. Hemgång. Ok, fattig ett tag framåt. Jag tar igen det på nätpoker.

 

Men det funkar inte. Där slår tilten till igen. Torsk torsk torsk. Oj, inte råd att dra ut en fredagkväll? Aja, skitsamma. Jag fick i alla fall spela. Detta är då under en downperiod. Under en upperiod är det tvärtom. Du är Gud. Du tänker poker konstant. Du vinner rakt ut. Du gör allt rätt. Korten faller som de ska. Pokern. Ja. Pokern.

 

Livevärlden tar emot dig med öppna armar. En ny fisk, en ny spelare. Särskilt om du har en grymt skön personlighet, som jag har. Folk vill spela med dig, du har trevligt. Du vinner eller förlorar. Livevärlden väntar på dig, tar över dig. Får dig djupare involverad i pokervärlden. Du har koll på resultaten i lokala mästerskap. Du knyter allt djupare band med pokerkretsarna. Du mår bra. Du har det skönt. Du vinner eller förlorar, men du är in the game. Du spelar.

 

Sen kommer kraschen.

 

Allt är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spelet ofta är det som man går igång på-och inte pengarna-kan jag hålla med om.

Egentligen bryr jag mig inte ett dyft om pengarna,skulle jag ta ut BR idag så finns det INGENTING jag skulle vilja köpa,jag vill spela...spelet.

För det behövs det pengar-desto större anledning till strikt Money Management!

Utan cash-inget spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Parre du verkar vara en skön grabb. Du verkar ju helt klart ha talang för att skriva. Så mitt förslag är att du typ satsar på att skriva en bok om spelberoende där du kan skriva mycket om dina egna erfarenheter. Sen säljs den i miljoner exemplar och du blir rikare än vad andra blir på poker. Bra idé va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...