Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så sant, så sant! Här har rests, men nu är det slut på runtflängandet för ett tag. Det blir väl London i påsk, men annars tänkte jag hålla mig på trygg svensk mark.

 

Hinner inte skriva så mycket nu eftersom jag strax ska iväg till skolan. Men sen ska det både skrivas och spelas! Raj raj raj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var riktigt sugen på att spela nu på eftermiddagen och bestämde mig för att avsluta det jag har påbörjat på Bet365, nämligen deras $50 nyårsbonus. Det gick bra och jag gick en knapp hundring plus på köpet. Flytet fortsätter alltså, om än inte med samma frenesi som sist jag spelade (men det vore mycket begärt).

 

Jag har bryggt blaskigt kaffe.

 

En annan sak jag har gjort är att jag har funderat lite över hur jag ska lägga upp mitt pokerspelande framöver. Som jag ser det har jag ett par problem som jag behöver ta itu med och som jag tror kan lösas på ett ganska enkelt sätt. Det här är problemen:

 

* Jag sitter uppe för länge på nätterna och spelar alternativt surfar runt på pokerforum och andra sajter.

Åtgärd: Datorförbud efter klockan 24. :P

 

* Jag sitter och slentrianspelar och slasksurfar allmänt för mycket och lägger för mycket tid på att sitta vid datorn, tid som jag istället borde lägga på flickvän, vänner, träning och plugg.

Åtgärd: Fasta tider för spelande/surfande.

 

Jag har gett upp tanken på att i längden kunna spela poker och enbart koncentrera mig på pokern. Det blir för tråkigt helt enkelt och jag tycker det funkar rätt bra att surfa samtidigt som jag spelar.

 

Summa summarum av ovanstående blir att jag har min poker/surf-tid mellan kl 20 och 23 varje kväll med någon timmas flextid åt varje håll. Nu kommer jag väl inte spela precis varje kväll men en typisk kväll kommer det se ut som jag har beskrivit.

 

En annan sak jag har bestämt mig för är att börja ta ut bonus och rakeback som jag har dragit in varje månad. Skälen till detta är flera:

 

* Jag höjer mer eller mindre medvetet mina levnadsomkostnader när jag vet att jag har pengar att ta av om det skulle behövas. Jag tänker också som alla andra som vinner på poker att "det här kostar ju inte så mycket... jag har förlorat 1000 dollar på en dag en gång på poker, då kan jag lägga 300 dollar på det här." Vilket motsvarar en månads studiebidrag (det av studiemedlet som inte är lån alltså). Dessutom brukar jag i slutet av månaderna förr i världen tvingas dra åt svångremmen eftersom jag helt enkelt inte hade några pengar. Så är inte fallet nu. Alltså är det mer eller mindre oundvikligt att jag börjar använda mina pokerpengar till vardags.

 

* Om man klättrar i nivåer i takt med att rullen växer känns det stabilare att göra det i takt med att man vinner på den nivå man spelar på och inte att man samlar på sig en massa bonus och RB. Jag vill helt enkelt inte klättra snabbare än jag vinner på vanligt spel. Och en stor rulle gör ju egentligen ingen nytta om den spelar på en låg nivå, då är det bättre att jag tar hem pengarna och använder dem till något roligare.

 

* Det ökar min motivation att spela om jag vet att jag får hem mer pengar ju mer jag spelar. Om jag tar hem bonus och rakeback så kommer jag ha en fast timlön så att säga, och så får rullen leva sitt eget liv. Förhoppningsvis kan detta även få mig att bry mig mindre om svängnigar i rullen.

 

I januari har jag ju inte hunnit spela särskilt mycket, men $150 blir det i alla fall i bonus. Det känns onödigt att ta hem så pass små summor så jag kommer nog bara redovisa dem för sig i dagboken tills de växer till sig till lagom storlek ($1000 kanske).

 

En nackdel med detta förfarande är att det blir svårare att hålla koll på hur mycket jag sammanlagt har gått plus när jag tar hem pengarna och gör av med dem. Jag vill nämligen gärna ha koll på det. Jag tror att jag kommer att redovisa dem i en egen spalt under bankrullen som jag har gjort i den senaste bankrulleuppdateringen.

 

Med allt snack om min bankrulle och bonus så är det väl lika bra att uppdatera hela rasket:

Rulle:

Classic Poker: $306

Expekt: $153

Bet365: $474

Neteller: $1163

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Bonusminus: -$100

 

Summa: $2755

 

Bonus:

Bet365: $50

Empire: $100

 

Summa: $150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade $200, lite tråkigt. Men 50 BB får man ta som en man. Kan dock inte säga att jag spelade mitt bästa spel framåt slutet, hade tänkt mig att spela fram till kvart i tio så det blev tre timmar men jag blev trött vid niotiden. Mitt spel hade nog mått bättre om jag hade slutat efter två timmar, men det är lätt att vara efterklok. Hade jag fått flyt efter två timmar hade jag säkert inte tänkt på att jag inte spelade optimalt (och säkert spelat mer optimalt också).

 

Tretimmarspass borde jag i alla fall klara av i vanliga fall, det är lite speciellt idag eftersom jag åkte buss från frankrike i trettio timmar i helgen för att sedan sova i fem timmar, flyga från göteborg till stockholm, skynda hem med tåget till Uppsala och sedan gå till skolan där jag hade en muntlig dugga. En kvarts eller halvtimmes paus kan väl dock kanske vara en idé att lägga in under kvällarna.

 

Nu ska jag bara vänta på att rakebackinformationen uppdateras så att jag kan beräkna min timlön!

 

EDIT:

Om all rake har hunnit registreras ordentligt nu så gäller enligt mina beräkningar RB-timlönen $11.7/h vid tre bord @2/4 6max. Inte dåligt tycker jag! Spelar jag 2,5 h om dagen fem dagar i veckan så blir det drygt $600 i månaden vilket vore trevligt. Frågan är bara hur disciplinerad jag lyckas vara och hur spelet kommer gå. Den som lever får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig för att köra en timme för att spela ihop till en utelunch imorrn. :) Det gick dessvärre inte särskilt bra nu heller, men den här gången spelade jag helt okej. Marginalerna var inte på min sida helt enkelt. Backade $130 och plockar fram mitt minne från förrförra veckan:

 

Sätter in största delen på mitt mentala downswingbuffertkonto och konsoliderar minnesbilderna från gårdagen för att lätt kunna plocka fram dem under en period då fru fortuna kastar bajs på mig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter nedåt, backade $170 på dagens tre timmar. Men det svänger som bekant och jag hänger inte läpp, spelet kändes hyfsat idag också även om jag känner att jag borde fräscha upp spelminnet... stöter på en hel del situatoner där jag inte är säker på om jag gör rätt eller ej, även när det gäller starthänder. Kanske dags att studera lite shorthandedteori.

 

Även idag blev jag lite trött framåt slutet... en halvtimmes paus är nog något jag ska införa. Annars är min plan att köra på med de här 3-timmarspassen och utvärdera mer månadsvis än dagsvis, åtminstone när det gäller resultatet (förstås). I alla fall så tar ju januari slut om en timme så jag ska väl sammanfatta den månaden även om den inte innehöll jättemycket spel:

 

Rulle:

Classic Poker: $306

Expekt: $153

Bet365: $474

Neteller: $363

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $321

Bonusminus: -$100

 

Summa: $2276

 

Bonus & RB:

Bet365: $50

Empire: $100

Battlefield: $60

 

Summa: $210

 

Rulleresultat för månaden: $300

Bonus/RB-resultat för månaden (tas ut): $210

 

Jag är lite osäker på rulleresultatet men jag tror att jag hade ganska precis $2000 i rullen när jag kom hem från USA. Förlusten i Reno ($330) skedde ju i december så den kan jag inte räkna med. Jag avrundar en aning uppåt till 300 så ser det lite snyggare ut. :)

 

Jag får ändå vara nöjd med månaden med tanke på hur lite jag har spelat. Dock är jag inte riktigt tillfreds med storleken på min rulle och om jag går ner under $2000 måste jag nog ta steget ner till 1/2.

 

Jag försöker tänka på följande vis nu: rakebacktimlönen är motivation för att spela någorlunda mycket (framför allt att spela mer och surfa mindre). Min motivation för att spela bra är att min rakebacktimlön förbättras om resultaten går uppåt på sikt. På så vis blir jag motiverad både att spela och att spela bra samtidigt som jag slipper fokusera på dagliga svängningar (även om det är en svår konst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du inte tiltar när det går dåligt iaf. Vad är Battlefield för något? Och varför är du inte på msn?

 

Battlefield tillhör Primanätverket. Bra RB! Jag har haft problem med att logga in på msn de senaste dagarna, eller rättare sagt igår. Och nu är det dags att sova minsann! Men jag kanske dyker upp i morrn kväll om du är online då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battlefield tillhör Primanätverket. Bra RB! Jag har haft problem med att logga in på msn de senaste dagarna, eller rättare sagt igår. Och nu är det dags att sova minsann! Men jag kanske dyker upp i morrn kväll om du är online då.

 

Bra RB? De är väl ca 27% eller nått? På royal card club som oxå är prima får man iaf 35%

 

Men men jag kan ha fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battlefield tillhör Primanätverket. Bra RB! Jag har haft problem med att logga in på msn de senaste dagarna, eller rättare sagt igår. Och nu är det dags att sova minsann! Men jag kanske dyker upp i morrn kväll om du är online då.

 

Bra RB? De är väl ca 27% eller nått? På royal card club som oxå är prima får man iaf 35%

 

Men men jag kan ha fel!

 

Nej, 47 % ska jag ha på battlefield. Nu har det dock inte kommit igång än eftersom jag redan har konto på RCC och det måste flyttas till BF. Så jag kör med 35 % just nu.

 

Det är tråkigt att redovisa resultat när de bara går nedåt. Idag bröt jag min "bara-spela-mellan-20-och-23"-rutin, jag kunde inte hålla mig helt enkelt. Backade runt $60 vilket förstås inte är så farligt men med de senaste dagarnas förluster i ryggen känns det tråkigt. Men det är bara att hänga i, förr eller senare vänder det.

 

Rulle:

Classic Poker: $306

Expekt: $153

Bet365: $474

Neteller: $63

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $564

Bonusminus: -$100

Summa: $2219

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går upp och det går ner... låg minus idag, sen kom jag en hundring plus men slutade till sist på minus 80 ungefär. Nu ska jag kolla på 8 mile.

 

Classic Poker: $306

Expekt: $153

Bet365: $474

Neteller: $63

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $512

Bonusminus: -$100

 

Summa: $2167

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det i alla fall gått plus. Låg ganska rejält plus innan jag åkte på ett gäng jobbiga händer, set över set, triss med kickerproblem osv. Men på prima är jag uppe i $600 igen nu i alla fall.

 

Hm det har inte blivit jätteinspirerade inlägg här på senaste tiden... men det är ju mest att jag grindar på. Vi får se hur det utvecklar sig. Hoppas att jag kan hålla mig över 2000 så jag slipper hoppa ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min metod funkar rätt bra tycker jag, jag spelar väl ihop så där tjugo dollar en vanlig dag på rakeback och rullen svänger upp och ner utan att jag bryr mig jättemycket. Eller jag bryr mig fortfarande men jag tycker nog att det har blivit en förbättring mot tidigare. Har hittills under månaden spelat ihop runt 100 dollar RB, håller jag den nivån borde det inte vara några problem att få hem runt 500 per månad om jag spelar en bonus eller två utöver detta. Det ska bli spännande att se hur rullen kommer utvecklas nu när den inte har dessa pengar att falla tillbaka på.

 

Dock har jag inte fått igång min utlovade 47 % rb än, de måste flytta över mitt konto från RCC till Battlefield och det är de väldigt sega med. För tillfället har jag alltså 35 % på Prima och om det inte vore för att det inte finns 2/4 shorthanded på Empire så skulle jag kanske spela där med 30 % istället. Men jag tycker Prima funkar helt okej ändå.

 

Rulle

Classic Poker: $306

Expekt: $153

Bet365: $524

Neteller: $63

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $721

Bonusminus: -$150

 

Summa: $2376

 

Bonus/Rakeback

Battlefield: $94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste "Sveriges sämsta pokerspelare"s dagbok och blev lite inspirerad av hans hu-sng's så jag satte mig och spelade några stycken. Började på 10+1 och vann två stycken, gick upp till 20+2 och vann två till. Sen gick det sämre när jag mötte en kille som var rätt mycket jobbigare att möta än de andra, det kändes som att han kanske spelade på högre nivåer annars och var nere och lekte av sig lite. I den första kom jag efter från början och kom aldrig upp i startstacken igen riktigt, sen hade han en förmåga att gå all in när jag satsade och ingenting hade och lägga sig när jag träffade bra och satsade. Den andra matchen tog slut fort, jag satsade på floppen med ett par i femmor (en femma på hand) och träffade trissen på turn. Bettade knappt pott igen och på river kom en tredje ruter som fyllde hans färg. Jag kunde inte lägga min hand med tanke på hur han hade använt all-in tidigare och det hela var över. Men det var rätt skoj i alla fall, sen om det skulle vara lönsamt i längden vet jag inte. Det svänger väl rätt sjukt också har jag förstått. I alla fall gick jag plus exakt tio dollar och raken åt tio. Nu ska jag göra vad jag borde göra, dvs. plugga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände att jag hade lite dåligt med likvida medel så att säga, alltid skönt att ha en buffert på netellerkontot om man behöver sätta in pengar till en bonus eller så. Så jag kollade var mina pengar ligger och beslutade mig för att göra upp med cryptologic en gång för alla (gillar dem inte alls). På Classic hade jag en halvspelad $100-bonus vilken jag horade in. Programmet lyckades krascha tre gånger under tiden jag spelade, verkligen vass klient. Resultatmässigt gick det lite upp och lite ner men jag slutade på strax över nollan. Så nu kan jag lägga en hundring till till månadens inkomster, känns bra!

 

Dock har jag inte kvar min ecash-PIN så jag måste be dem skicka en med snigelpost innan jag kan ta pengarna till Neteller. :/

 

Rulle

Classic Poker: $411

Expekt: $153

Bet365: $524

Neteller: $463

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $490

Bonusminus: -$410

Summa: $2390

 

Bonus/Rakeback

Battlefield: $100

Classic: $100

Januari: $210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul pass idag, svängigt skulle man kunna säga. Det började med att jag plussade lite smått, en 10 BB så där. Sen vände det och jag hamnade strax under startnivån, låg kvar där ganska länge för att sen dyka ner 25 BB under densamma. Efter en stund fick jag sen in några fina potter och började sakta närma mig startnivån igen. Sen kom rushen och jag hade sjuk tur på ett bord, spelade av en stackars norrman till vänster om mig hela hans inköp och lämnade bordet när det upplöstes, plus nästan 60 BB. Sammanlagda resultatet blev ungefär 40 BB eller $160 plus, det är dock bara 84 dollar mer än i gårdagens uppdatering eftersom jag backade en knapp hundring igår kväll. Trevlig session i alla fall!

 

Rulle

Classic Poker: $411

Expekt: $153

Bet365: $524

Neteller: $463

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $574

Bonusminus: -$410

Summa: $2474

 

 

Bonus/Rakeback

Battlefield: $100 + $22

Classic: $100

Januari: $210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att börja trappa ner på mitt studielån så småningom... det vore rätt schysst att slippa låna hela studietiden och det gör nog rätt mycket i längden om man kan skära av några terminer med tanke på ränta på ränta osv. Till sommaren har jag tagit fullt studiemedel i tre år och har tre och ett halvt års studier kvar... i vilket fall är det i alla fall en termin som jag måste klara mig utan (man kan iofs dela upp den i 4 x 5 veckor). Tanken är att jag skulle kunna skära ner lånet till hälften nästa läsår, i och med att man fortfarande har bidraget så blir det ju bara en tredjedel mindre pengar per månad. Och dryga 2000 SEK i månaden ska ju knappast vara omöjligt att plussa enbart på rakeback.

 

Risken är att jag inte kommer kunna hålla mig disciplinerad utan bli sugen att leva gott för pengarna som blir över istället. För att planen ska funka någorlunda säkert vill jag nämligen i alla fall ligga en termin före med pengarna, dvs. att jag lägger undan den här terminen vad jag ska använda nästa. Och med den massa pengar på kontot kan det vara svårt att hålla sig ifrån att sätta sprätt på åtminstone en del av dem. Dessutom kommer det ju en sommar i vägen då det lätt går åt en del pengar...

 

Men vi får se hur det blir! Ska försöka sikta på att få ihop över $500/månad i rakeback och bonus i alla fall, då blir det dryga 2000 dollar när sommaren kommer, och jag ska försöka att lägga undan så mycket som möjligt av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis har refererat mig till hollywood så jag fick $50 i sådan bonus och $100 i signup-bonus. Kompisbonusen var dubbelt så lätt att klara per dollar, så de pengarna hann jag spela in på ett par timmar. Det var rätt fiskiga spelare där också, varav en donerade sådär 100 dollar till mig. Det bästa var när det cappades preflop i en fyrvägspott, jag hade AQ. Floppen kommer dam hög och jag bettar på. Någon lägger sig, turn kommer mer eller mindre blank, jag bettar och en till lägger sig. Inför river är det nu jag och ovan nämnda som vi kan kalla "tanten" eftersom det var så hans/hennes avatar såg ut. River är ett ess och ger mig tvåpar, jag bettar och blir till min förvåning höjd av tanten (hon synar mest annars). Tänker igenom situationen och det verkar rimligt att hon har ett tvåpar med AX vilket jag slår, så jag trebettar. Tanten funderar sedan en stund och cappar, vilket är minst lika oväntat och jag undrar vad hon kan ha. När korten sedan visas får jag till min stora förlustelse se K4, av vilka fyran var parad på brädan men inte kungen. Mycket skojigt.

 

Plussade $158 och fick $50 i bonus.

 

Rulle

Classic Poker: $411

Expekt: $153

Bet365: $524

Neteller: $63

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $574

Hollywood: $608

Bonusminus: -$460

Summa: $2632

 

 

Bonus/Rakeback

Battlefield: $100 + $38

Classic: $100

Hollywood: $50

Januari: $210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det gått sämre, har suttit i 5 timmar och tappat nästan 100 BB eller drygt $350. Det är drygt när inget stämmer, men det är inget att hänga läpp för. Nu tror jag att jag ska laga till lite thaimat.

Rulle

Classic Poker: $411

Expekt: $153

Bet365: $524

Neteller: $63

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $574

Hollywood: $292

Bonusminus: -$510

Summa: $2266

 

Bonus/Rakeback

Battlefield: $100 + $38

Classic: $100

Hollywood: $100

Januari: $210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått rätt kasst idag igen, backade $150 ungefär. Tråkigt men bonusen är i alla fall avklarad där nu. Jag är inte helt förtjust i klienten, den började lagga rätt rejält vid några tillfällen. Ikväll ska jag spela Partys svenskfreeroll med prispott på $50k.

 

Rulle

Classic Poker: $411

Expekt: $153

Bet365: $524

Neteller: $63

24h: $131

Utlånade till far: $500

Royal Vegas: $128

Battlefield: $574

Hollywood: $194

Bonusminus: -$560

Summa: $2118

 

Bonus/Rakeback

Battlefield: $100 + $38

Classic: $100

Hollywood: $150

Januari: $210

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...