Gå till innehåll

NLT - PP blir triss mot en aggro kille!


PokerPeter

Recommended Posts

Ny dag, nya händer som jag inte vet om jag spelade rätt.

 

Detta är vad jag vet om killen i fråga:

Han tryckte på 24BB med A6s mot en 4BB-höjning från en kille med ca 25BB i stacken (allt preflop).

Han tryckte all-in (ett fullt inköp) med AKo i tidig pos (blev callad av AKo).

Han har problem med anslutningen.

82% sedda floppar på 40+ händer.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 max, 5 handed) converter

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($37.35)

UTG ($20.38)

MP ($27.5)

Button ($15.75)

SB ($28.92)

 

Preflop: Hero is BB with T:diamond:, T:club:.

UTG calls $0.25, 1 fold, Button calls $0.25, 1 fold, Hero raises to $1, UTG raises to $3, Button folds, Hero calls $2.

 

Flop: ($6.35) 2:diamond:, T:spade:, 3:heart: (2 players)

Hero bets $2, UTG calls $2.

 

Turn: ($10.35) 4:heart: (2 players)

Hero bets $7, UTG calls $7.

 

River: ($24.35) 6:spade: (2 players)

Hero checks, UTG bets $8.38 (All-In), Hero calls $8.38.

 

Final Pot: $41.11

 

 

Spelar jag bra pre flop? Ska jag ens calla hans raise?

Bettar svagt på flop i hopp om att han ska slå tillbaka hårt. Är det fancy shit jag inte ska hålla på med på en såpass farlig bräda?

Sedan på turn, bettar jag för svagt?

Ska jag calla på river i ett sådant läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar svagt på flop i hopp om att han ska slå tillbaka hårt. Är det fancy shit jag inte ska hålla på med på en såpass farlig bräda?

 

Hur ser en ofarlig flop ut enligt dig?

 

 

Sedan på turn, bettar jag för svagt?

 

Någonstans mellan ditt bet och pott är väl ok.

 

 

Ska jag calla på river i ett sådant läge?

 

Som pimpout sa är det nog bättre att betta ut när du ändå tänkt syna. Många händer som du slår checkar nog bara efter dig om du checkar men synar om du bettar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu var så aggro och la in sista raisen preflopp, så hade det ju varit möjligt att försöka dra in en check-rias på floppen. Men det funkade ju bra som det blev.

 

Som du spelade nu hade jag ställt in han på river då många på låg nivå synar med skit bara för att de ha slängt in så mycket pengar i potten redan innan, men dock checker ner om de får chans till det.

Och att checka för att du är rädd för stege/färg är bara dumt då du i stort sett måste betala av en sådan mot en aggro kille när du sitter på trips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vann maximalt. Det är väl klart du gjorde rätt. Är det beröm du vill ha? Bra jobbat. Fast jag hade nog betat på rivern också.

 

Nej, jag vill ha kritik, som din sista mening där...

 

 

Bettar svagt på flop i hopp om att han ska slå tillbaka hårt. Är det fancy shit jag inte ska hålla på med på en såpass farlig bräda?

 

Hur ser en ofarlig flop ut enligt dig?

Bra fråga! :) Typ sådär... nu när du säger det!

 

Men, hur som helst, ska jag betta svagt och hoppas på omslag i ett sådant läge?

 

Var står det att han vann potten?

 

Ingenstans.

Han satt på A7 i hjärter. Så jag vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pantad får du va att ens säga "på en såpass farlig bräda?" när du t.o.m erkänner just nu att den var ofarlig? Dessutom spelade du som en jävla nolla, och har så satans pantade frågor.. Klart som fan du ska syna han preflop raise och så sjukt given CHECK på floppen, sen ska du självklart trycka in pengarna själv på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en sånn aggresiv spelare, hade jag ej raisat preflopp. Utan limpat in, eller möjligen tryckt in hela stacken. Det finns ju händer som slår TT och om han reraisar din 1 usd bet- med 3 usd. Hade jag nog foldat- du hade tur som träffade floppen. Eller som sagt skall du trycka in hela skiten eftersom du redan höjde och blev reraisad, du antog att han satt på Ax nånting. Shorthanded är TT en väldigt bra hand och favorit mot AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pantad får du va att ens säga "på en såpass farlig bräda?" när du t.o.m erkänner just nu att den var ofarlig? Dessutom spelade du som en jävla nolla, och har så satans pantade frågor.. Klart som fan du ska syna han preflop raise och så sjukt given CHECK på floppen, sen ska du självklart trycka in pengarna själv på rivern.

 

Vad irriterad jag blir på den nya vågen av nykommlingar som totalt saknar respekt för andra. Ditt uppträdande är inte acceptabelt och jag tror jag talar för de flesta här när jag säger att vi inte vill ha sådana som du på vårt forum.

Håll käften i fortsättningen om du ska fortsätta på detta viset.

 

 

Välkommen till forumet förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pantad får du va att ens säga "på en såpass farlig bräda?" när du t.o.m erkänner just nu att den var ofarlig? Dessutom spelade du som en jävla nolla, och har så satans pantade frågor.. Klart som fan du ska syna han preflop raise och så sjukt given CHECK på floppen, sen ska du självklart trycka in pengarna själv på rivern.

 

Hur menar du nu? Tycker du att jag ska check-calla på floppen eller check-raisea?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en tight spelare som ofta kör aggressivt efter flop. Det jag hatar mest är ett call på mitt post flop bet. En raise eller fold från motståndaren gör att jag vet var jag har honom (i alla fall känns det så). Vill du ha ut pengar från mig ska du definitivt bara syna på floppen.

 

EDIT: En call är förstås precis vad jag vill ha, de gånger jag träffar floppen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en sånn aggresiv spelare, hade jag ej raisat preflopp. Utan limpat in, eller möjligen tryckt in hela stacken. Det finns ju händer som slår TT och om han reraisar din 1 usd bet- med 3 usd. Hade jag nog foldat- du hade tur som träffade floppen. Eller som sagt skall du trycka in hela skiten eftersom du redan höjde och blev reraisad, du antog att han satt på Ax nånting. Shorthanded är TT en väldigt bra hand och favorit mot AK.

 

Limp-raise all-in med TT?!? Finns det överhuvudtaget NÅN bra anledning till detta move?

 

-

Jag är lite tveksam om din syn på hans raise pre-flop var rätt, men med tanke på readen var det säkert bra gjort.

Sedan fattar jag inte alls varför du var rädd på flop/turn/river, det var ju drömkorten som kom upp!:)

 

Och om du väl är lite rädd för att han ska hålla i stegen gör du helt rätt i att check-calla hans all-in snarare än trycka själv, då -efter vad jag läst om honom- han lär trycka med fler händer än han synar(verkar bluffbenägen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pantad får du va att ens säga "på en såpass farlig bräda?" när du t.o.m erkänner just nu att den var ofarlig? Dessutom spelade du som en jävla nolla, och har så satans pantade frågor.. Klart som fan du ska syna han preflop raise och så sjukt given CHECK på floppen, sen ska du självklart trycka in pengarna själv på rivern.

 

Om jag skulle kunna få ge min bästa herre ett tips om ett helt lysande forum så skulle jag varmt rekommendera:

 

http://www.lunarstorm.com

 

Det var allt om detta, nu till sakfrågan.

 

Jag tycker du spelade bra, men om jag får föreslå lite ändringar:

 

* det finns inga direkta kort som din reraisare kan ha på flopen, därför skule jag föreslå att du checkar så han kan få ett kort som kan betala av dig. Nu satsar du och han synar så det funkade utmärkt den här gången.

 

* betet på turn kanske skulle va pottbett bara för att ett A inte ska få in en billig 5a och vinna på hjulet. Men din satsning är ju tillräcklig.

 

* jag vet inte om du ska checka här, det enda han kan satsa med är ett overpair skulle jag tro, man går inte all in med 2 overcards när handen har spelats som den gjorde. men som sagt om du sätter honom på overpair checka och låt honom tro att du var på hjuldraget själv och då satsar han nog all in glatt.

 

I övrigt tycker jag att det var en bra spelad hand. du fick max betalt och det är ju det som räknas.

 

MVH /Dahlberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en sånn aggresiv spelare, hade jag ej raisat preflopp. Utan limpat in, eller möjligen tryckt in hela stacken. Det finns ju händer som slår TT och om han reraisar din 1 usd bet- med 3 usd. Hade jag nog foldat- du hade tur som träffade floppen. Eller som sagt skall du trycka in hela skiten eftersom du redan höjde och blev reraisad, du antog att han satt på Ax nånting. Shorthanded är TT en väldigt bra hand och favorit mot AK.

 

Precis allt du sa låter så otroligt... FEL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...