Gå till innehåll

Allt om SM-finalen i ishockey!


Frege

Recommended Posts

Om Leksand vinner på söndag och SAIK o BIF spelar oavgjort är Leksand klara för eliten och kan spela bort BIF därifrån i sista matchen. Om detta sker får jag säga upp mig och göra slut med tjejen, då både chefen och svärfar är inbitna brynäsare. Men det är smällar man får ta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan folk tycka att kvalserien är mer intressant?

Det känns som att mer står på spel. Det är mer på liv och död. Går man till SM-final och förlorar har man ändå gjort en bra säsong och tagit silver. Hamnar man i kvalserien och åker ut (vilket Malmö ser ut att vara farligt nära nu) är det mer eller mindre en katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan folk tycka att kvalserien är mer intressant?

Här får vi följa de två bästa lagen som någonsin spelat i Elitserien i en final.

Kommer säkert bli en tuff matchserie, men övertygad om att Frölunda tar hem det till slut. Bättre målvakt, lite mer spetskompetens.

 

Jag skulle kunna hålla ett brandtal och charm, estetik och sportens innersta väsen. Men mina svinpärlor börjar det bli ont om så jag hushåller gärna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan folk tycka att kvalserien är mer intressant?

Det känns som att mer står på spel. Det är mer på liv och död. Går man till SM-final och förlorar har man ändå gjort en bra säsong och tagit silver. Hamnar man i kvalserien och åker ut (vilket Malmö ser ut att vara farligt nära nu) är det mer eller mindre en katastrof.

Dessutom är Frölunda överlägsna Färjestad, vilket inte gör finalen särskilt spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...