Gå till innehåll

Poker i mobilen.


pink-piraya

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jag spelar en hel del på pokerroom.com med min gamla Ericsson K750i. Det fungerar bra.

På Pokerroom kan man spela cashgames (de flesta varianter av Texas) på de flesta nivåer. De största problemen är dels uppkopplingen som ofta krånglar och gör att man blir utkastad, dels att Pokerroom bara har cash games.

 

Så nu vill jag byta till en ny fin 3g-telefon och ett rum med turneringar för mobilen.

 

Det har dock varit svårt att hitta bra info om detta. Kanske ett tips till någon pokertidning? Gör en test av de bästa pokermobilerna och de bästa mobilpokerrummen.

 

Det lilla jag (tror mig) förstått är dock följande: Iphone är ingen bra telefon om man vill spela poker på den. Framförallt för att webbläsaren Safari är rätt kasst och varken har stöd för Java eller Flash. Windows mobile verkar också ha en hel del svårigheter med detta.

Så tydligen är det bäst att satsa på en mobil med Symbian operativsystem. Funderar lite på Nokia E71, men jag vet inte…

 

Fler som har erfarenhet eller synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Entabla med en dyr och instabil uppkoppling känns jävligt EV- både dollar- och livsmässigt. Ok att uppkopplingens pris kan vara mindre graverande om man spelar hyffsat högt, men det är inte den enda faktorn.

 

Ja, det är nog inte många som spelar poker professionellt via mobiltelefonen ;-) . Definitivt EV-. Går inte att multitabla och ibland är uppkopplingen osäker.

 

Livsmässigt är dock livet fyllt av saker som är EV- i ekonomiska termer, men vi gör det ändå. Går på Bio, läser en bok, filosoferar…

 

Själv gör jag det av samma anledning som vissa spelar Tertris, en stunds avkoppling. Ett par gånger i veckan sitter jag en timme på en buss, och då är det rätt trevligt att kunna spela lite poker i mobilen.

 

Att det sedan kostar ända upp till nio kronor för ett dygns pokerspelande via mobiltelefonen står jag ut med. Men det är klart att om man bara gör sådant som är EV+ så skall man nog akta sig för den utgiften.

 

Hursomhelst, jag har nu köpt en Nokia E71 som jag tycker är riktigt bra. Tyvärr upptäckte jag att pokerRooms mobilklient inte fungerar i E71:an. Så det var ett bakslag. Letar just nu efter alternativ (antingen telefon eller rum).

Vill hålla frågan levande: Fler erfarenheter av poker i mobilen? Vilka fler rum finns med mobilstöd? Vilka telefoner är bäst för poker i mobilen? Någon som vet någon mobilklient som fungerar i Nokia E71?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...