Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gällande IP-spärr även på Mtts. Finn det med dagens teknologi ngn som helt anledning till detta? Med mobilt internet kan man likväl sitta och spela i samma rum, med olika IP-nummer. Är det då inte bättre att spelarna får spela från samma IP, vilket faktiskt skulle göra det lättare för sajter att bevisa eller upptäcka eventuellt fusk?

Såväl jag själv som många av mina bekanta spelar varje vecka Mtts tillsammans, inget konsitgt med det. Att diskutera händer under spelets gång om man spelar samma Mtt ligger på gränsen, men är i princip omöjligt att bevisa oavsett.

Postad

Mmm, har man för avsikt att fuska så sitter man knappast på samma IP heller. Själv har jag flera gånger streamat mitt bord när vi spelat i bolag så andra kunnat följa med live och diskutera över tex teamspeak. Så inte heller samma fysiska ställe eller annat land spelar nån roll för möjligheterna att diskutera händer under spelets gång.

Postad

Lite det jag menar, då är det väl bättre att kunna spela från samma IP för att iaf lättare kunna få bevis mot "klantiga" fuskare.

I övrigt håller jag med vad som skrevs i andra tråden. Att diskutera i en pågående hand är givetvis fel. Att diskutera efter en hand är att vilja utvecklas som pokerspelare.

Omöjligt att bevisa oavsett.

Postad

Alltså.. Det är skillnad på turneringar och turneringar i mina ögon. Att köra satelliter från samma IP tycker jag är sjukt olyckligt, i och med att det finns så mycket större edges som man som kollektiv kan få mot ett fält ifall det är så att man colludar. Det viktigaste är dock alltid att spelsiter tar collussion på allvar, och utreder fall som är misstänksamma.

Postad
Spärra absolut inte!

En av de roligaste och mest utvecklande (för en pokerspel obv) är att sitta 2-5 stycken och lira tillsammans samtidigt som kan går igenom olika tankar om olika linjer.

Köper att det är utvecklande och roligt, för det måste det ju vara att få samspråka om händer, samt den sociala biten. Fast skulle ju inte var så rättvist att spela schack mot 5 personer. ;-)

Skall inte säga att jag inte hade hoppat på en grind hos några om det hade funnits tid, så jag är inte bättre, fast rättvist är det inte.

Så jag är väl inte moraliskt bättre än någon annan. :roll:

Postad

Hur stor "bredd" eller vad jag ska säga gäller på IP-rangen?

Finns ju flera i samma hus som har de 9 första identiska, funkar ju att koppla in sig på grannens trådlösa isf.

Kollar dom även mac-adresser eller är det just ett specifikt IP nummer som kollas.

Postad
Hur stor "bredd" eller vad jag ska säga gäller på IP-rangen?

Finns ju flera i samma hus som har de 9 första identiska, funkar ju att koppla in sig på grannens trådlösa isf.

Kollar dom även mac-adresser eller är det just ett specifikt IP nummer som kollas.

Exakt hur det fungerar vet jag inte.

Postad
Exakt hur det fungerar vet jag inte.

Eftersom IP-Adresser är unika så måste det ju vara en viss range som inte tillåts spela i samma MMT/cg.

Kan ju bli lite jobbigt att få sitt konto fryst bara för att grannen som du aldrig hälsat på råkar lira samma turnering och ligger en siffra ifrån dig i IP-nummret.

Sitter man flera i samma hus/rum så löser ju en router problemet.

Postad
Köper att det är utvecklande och roligt, för det måste det ju vara att få samspråka om händer, samt den sociala biten. Fast skulle ju inte var så rättvist att spela schack mot 5 personer. ;-)

Skall inte säga att jag inte hade hoppat på en grind hos några om det hade funnits tid, så jag är inte bättre, fast rättvist är det inte.

Så jag är väl inte moraliskt bättre än någon annan. :roll:

Har för mig att Stars (osäker) hade kommit fram till att det i princip är omöjligt att stoppa och därför inte förbjudit det.

Postad

Stars tillåter att man spelar olika personer från samma ip-adress ifall startfältet är över xx antal personer, har för mig att de drar sträcket så lågt som vid 30 (med reservation för fel). Hursomhelst, så är det ok att köra alla stora turneringar där i alla fall.

Postad
Eftersom IP-Adresser är unika så måste det ju vara en viss range som inte tillåts spela i samma MMT/cg.

Kan ju bli lite jobbigt att få sitt konto fryst bara för att grannen som du aldrig hälsat på råkar lira samma turnering och ligger en siffra ifrån dig i IP-nummret.

Sitter man flera i samma hus/rum så löser ju en router problemet.

Vet inte om jag missuppfattar men: att sitta bakom samma router är just det dom ger alla bakom den samma IP(alla delar ju routerns IP).

Postad
Ett nick bör bara spelas av en enda person och inte av flera olika spelare.

Finner det fel om det blir som så att spelare under en pågående hand kan ta hjälp av andra pokerspelare och få råd från dem.

Principiellt, definitivt ja. Men det går liksom inte riktigt att kontrollera oavsett.