Gå till innehåll

FLT - Weak lay down med JJ?


jeneqvist

Recommended Posts

Satt och funderade på den här handen ett bra tag efter att jag hade spelat den.

 

Jag satt och spelade FL 2/4 på multipoker, bordet bestod av en massa lösa aggresiva amerikaner som gärna coldcallar med vad som helst och tveckar inte på att tre betta med en marginel hand.

 

Spelade inte många händer under den tiden jag satt där, pga att alla va så aggresiva både pre- och postflop.

 

Nu till handen...

Jag har J :heart: J :diamond: UTG och höjer.

Första killen callar, en relativt lös spelar som kan ha vad som helst.

Knappen callar också, även han ganska lös och aggressiv.

Pot: 8.5 small bets.

 

***** Hand History for Game 1842969698 *****

$2/$4 Hold'em - Monday, April 04, 07:03:02 EDT 2005

Table Table 12638 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: shizzle27 ( $110 )

Seat 2: lilchips2 ( $156.5 )

Seat 3: Shaister7 ( $110 )

Seat 4: Chap_Stick ( $88 )

Seat 5: OneOfaKind_2 ( $108 )

Seat 6: doubleup881 ( $165 )

Seat 7: Hardrun ( $110.5 )

Seat 8: Jcro7453 ( $112 )

Seat 9: Hero ( $69 )

Seat 10: kindermord ( $64 )

Hardrun posts small blind [$1].

Jcro7453 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jh Jd ]

Hero raises [$4].

kindermord calls [$4].

shizzle27 folds.

lilchips2 folds.

Shaister7 folds.

Chap_Stick folds.

OneOfaKind_2 calls [$4].

doubleup881 folds.

Hardrun folds.

Jcro7453 folds.

 

Flopen är väl inte super bra, med jag har ändå mellan par, en backdoor flush och stege. Försöker att få lite info om hur jag ligger till och bettar således.

Första killen höjer och den andra reraisar.

Pot: 14.5 small bets

 

Min tanke nu är att jag är långt efter, att någon av dem sitter på t.ex JT, AQ, KQ, 99, 66, två par eller färg drag känns inte allt för osannolikt då, som jag tidigare nämde, dom är väldigt lösa och kan ha en bred HD.

Poten är heller inte våldsamt stor, har ungefär 7 till 1 på pengarna och eftersom som jag tror att jag är efter så bedömmer jag att mina chanser att förbättra min hand är väldigt små. Någonstans mellan 3-4 outs, dvs runt 12 % och foldar därför.

 

Ni kan ju läsa resultatet nedan...

 

** Dealing Flop ** [ 9d, Qd, 6c ]

Hero bets [$2].

kindermord raises [$4].

OneOfaKind_2 raises [$6].

Hero folds.

kindermord calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

kindermord bets [$4].

OneOfaKind_2 calls [$4].

** Dealing River ** [ 4h ]

kindermord checks.

>You have options at Table 32174 Table!.

OneOfaKind_2 checks.

kindermord shows [ 9c, 7c ] two pairs, nines and sixes.

OneOfaKind_2 shows [ Kh, 9h ] two pairs, nines and sixes.

OneOfaKind_2 wins $35.5 from the main pot with two pairs, nines and sixes with king kicker.

 

Var det här en dålig lay-down?

Borde jag ha fortsatt trots att möjligheten fanns att jag drog i princip dött?

Alla typer av kommentarer upp skattas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gor en bra laydown. Pa floppen far du tva re-rais emot dig sa det ar ju bara att slappa den handen. Damen forsvarar situatiobeb och med ett sadant bettande fran fi:s sa var det troligt att nan hade Q om ingen hade Q sa var du ju i bra dager, men for att fa din hand att forbtarras kunde du ju fa backdor flush samt runner stege. Jag tycker du spelade helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte fixed limit så ofta. Men jag skulle vilja tipsa dig om kapitlet i Doyle Brunsons Super Systems II som handlar om fixed limit spel. Det är grymt bra. Och om jag inte minns fel ifrån att ha läst det kapitlet så var det här lite vekt spelat. Hon som skrivit kapitlet förespråkar en väldigt aggresiv spelstil. Utifrån din read på dem så hade de ju de händerna man kunde anat att de skulle ha och du borde istället satt press på dem. 4 $ till och du hade varit boss på floppen. Varav du troligtvis skulle fått turnen checkad. Vilket sen skulle kunna motivera en bett på rivern och du skulle få 8 $ extra av dem. Men som sagt, limitspel är inte min grej och du kommer nog snart få de korrekta svaren på dina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, har svårt att se hur man fortsätter spela JJ i den situationen. Överkort och två bra drag ligger, och med den action du får mpste du ju förutsätta att du är hopplöst efter. Om du synar kan det ju dessutom höjas igen efter dig så du har ju ingen aning om hur mycket du måste betala.

 

Nu spelar jag iofs bara NL så jag kan ju ha helt fel, men det känns som en lätt fold-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...