Gå till innehåll

NL - Floppspel vid miss och loose preflop raisare?


Beachjohan

Recommended Posts

Hur brukar ni spela mot en spelare som raisar rätt mycket preflop.

Alternativt raisar ganska lite men känns rätt svag.

 

Många spelare synar här på floppen och avaktar för att se hur den andra spelaren agerar på turn.

 

Har testat detta lite framför allt mot svaga spelare där jag tror mig kunna köpa potten på turn om checkar eller om ett "farligt" kort kommer.

 

Jag har sett många spelare (riktigt duktiga) som jagar synar floppen med vad jag tycker är skit.

 

Sen har jag kommer fram till att de "semijagar". De vet att de ofta kan köpa potten på turn samt att de har endel outs.

De får också en stämpel att vara "gamblers". Framför allt när de drar ut något.

 

Att tillägga är ju att de även kan minska bluffandet från en svag spelare.

 

Detta är något jag varit ganska omedveten om tidigare och tyckt att många av de "bästa" bara haft extremt tur.

Men en spelare jag respekterar sa nyligen i chatten "jag visste att du skulle lägga dig om jag bettade när färgen kom....."

 

Mycket finns ju att diskutera kring detta "jagande".

Hur ska man agera i en flervägs pott.

Kan det ibland vara bättre att checkraise bluffa preflop?

Eller minihöja i possition för att sedan betta ut på turn.

 

Men mot en spelare som tillräckligt ofta ger upp handen på turnen.

Känns ju det inte som någon fara att bara syna ibland.

Man får ju väldigt bra odds också, framför allt om det inte är en full bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar faktiskt utnyttja detta til min egen fordel. Jag brukar agera svagt i borjan, slappa nagra hander nar de kor pa aggressivt pa turn for att sen satta dit dem med en monster.

 

Alltsa spela starkt preflop, semistarkt pa flop (vilket oftast ses som annu svagare an att spela svagt) for att sen spela riktigt svagt pa turn for att dramma till med en ordentlig raise. Brukar satta dem ur balans

 

Galler hela tiden att vara steget for dock. nar de tror att de har koll pa an sa maste man variera om lite pa nytt. Min teori i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, aggro post-flop är viktigt och ofta ett bra verktyg för att köpa potter.

 

Just check-raisen är ännu effektivare men man får vara säker på att chansen kommer, om det checkas igenom så sänks ofta fold equity.

 

Tycker även det är viktigt att kunna re-re-raisa på turn om, som i ditt exempel, färgen kommer. Om fi vet att du släpper så ökar ju hans handdistrubution där. Gäller att göra en bra read.

 

Märker jag att spelarna helt enkelt läser så fort jag själv använder skrämselkort eller köper potter, så agerar jag likadant med ett monster och visar dom några stora händer för att få dom passiva igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...