Gå till innehåll

(Non) Showdown winnings


Neuen

Recommended Posts

Skulle vilja ha lite fakta om showdown winnings och non showdown winning.

 

Vad är optimalt att sträva efter med dessa värden och vad beror det på?

 

Spelar det någon roll hur dina motspelare spelar eller bör man alltid sträva efter att ha en, tex hög non showdown winning?

 

Kan man vara vinnande på hög nivå med en låg (negativ) non showdown winnings?

 

Blir variansen högre eller mindre beroende på vilken av dessa man vinner de mesta av sina pengar från?

 

Kan man spela med en stil som gör att båda dessa värden är höga, eller är det antingen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha lite fakta om showdown winnings och non showdown winning.

 

Vad är optimalt att sträva efter med dessa värden och vad beror det på?

 

100% på båda måste väl vara optimalt 8-)

 

Allvarligt talat, jag tittade själv på den där rapporten för bara några dagar sen (jag antar att du är i Poker Tracker 3) och funderade över hur man ska tolka sina stats.

 

Jag vet att någon på Cardrunners gjorde en video på det här ämnet, typ i juli eller nåt. Förmodligen var det Verneer. Är du Cardrunnersmedlem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100% på båda måste väl vara optimalt 8-)

 

Allvarligt talat, jag tittade själv på den där rapporten för bara några dagar sen (jag antar att du är i Poker Tracker 3) och funderade över hur man ska tolka sina stats.

 

Jag vet att någon på Cardrunners gjorde en video på det här ämnet, typ i juli eller nåt. Förmodligen var det Verneer. Är du Cardrunnersmedlem?

 

Yo, har inte CR så kan dessvärre inte kolla deras videos. Men jag sitter med ett konto på DC, men har inte hittat nått direkt snack om just detta. Vet att de nämner det i en av deras filmer men det är inget ingående. Mer typ att, det spelar ingen stor roll, man kan vinna ändå.

 

 

har faktiskt gått omkring och undrat exakt samma sak. Kan inte hitta någon (användbar) gemegensam nämnare av de siffror jag har.

 

Har du redan hittat användbart info om ämnet neuen så dela gärna med dig.

 

Och nej jag är tyvärr inte medlem hos runners.

 

Har inte hittat så mycket info, läste lite om det på 2+2 forumet. Sökte på google. Det verkar finnas pokerspelare som har sjukt höga kurvor på non showdown. Men svårt att sätta fingret på vad som är bäst.

 

Men såklart handlar det om aggressivitet och hur mycket man bluffar. En spelare skrev att när han hade låg NSW så spelade han sina kort, när han sen fick hög NSW spelade han spelaren.

 

Men skulle ändå vilja veta mer.

 

Var är Jerico när man behöver honom... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet detta: min non-showdown winning är svagt positiv över stort sample och min showdown-winning är jättepositiv. Detta på svs 5/10 kr.

 

Vet också att dessa två stats inte bara beror på din egen spelstil utan också på vilka killar du möter. På lowstakes blir det naturligt så att showdown-winnings blir den dominerande källan till pengar eftersom alla löspassiva sitter och synar ner dig hela tiden. Allt snack om att ha en hög NSW blir ganska poänglöst när man sitter mot ett gäng callingstations...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjena igen, jag har nu upptäckt att jag går med stor förlust i NSD potter ifrån blindsen. Litet minus ifrån UTG men plus i CO och button.

 

Är det normalt att gå minus i NSD potter ifrån blindsen eller ska de ligga på plus. För att förbättra mitt spel så antar jag att jag behöver vara mer aggresiv. Typ 3betta mer från blindsen och kanske squeeza lite?

 

Behöver väl tajta till mig lite ifrån tidig position oxå då så jag slipper losa i NSDW där oxå..

 

någon som har några tankar om NSDW ifrån blindsen, eller kanske några tips på bra blinds-strategi, eller länk till text som går igenom blindsspelet.

 

tack och hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först bör man fundera på hur olika beslut påverkar de båda kurvorna.

 

Om du tex bluffar allin hela tiden så skulle din röda(non-shodown) kurva aldrig kunna gå ned, den skulle gå snabbt uppåt, men den blå(showdown) skulle självklart hacka ner väldigt hårt så fort du får syn.

 

Om du checkar bakom marginella händer på river istället för att valuebetta tunt så kommer effekten bli att den blå stiger stabilt, men den röda kommer att ta stryk.

 

Hemligheten är att hitta en balans mellan valuebetting/bluffar då båda kurvorna kan gå uppåt.

 

Floats, c/r-bluffen, cbets, double barrels och tunna valuebets är exempel på saker som hjälper den röda kurvan att stiga. Problemet är att om man inte väljer sina tillfällen väl så kommer detta vara på bekostnad av den blå kurvan.

 

Mitt tips är att leta efter små potter som man billigt kan plocka upp. Ju fler du hittar desto mer kommer den röda att stiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bry dig inte om non sd går ner. spelar du 3-10handat så blir det massa non-sd förluster utan non-sd vinster för någon i handen. exempelvis:

3handat till river, hyfsat stor pot

spelare1 viker och får en non-sd-förlust

spelare2 vinner och får en sd-vinst

spelare3 förlorar och får en sd-förlust

dvs balansmässig får spelare 1+2+3 tillsammans ändå negativt non-sd-värde av handen.

 

finns inget scenario som kompenserar för detta.

 

fokusera på att få din total winnings maximalt hög istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...