snelhynda Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Tja, är ny här på forumet till att börja med . Tänkte börja att skriva en dagbok, tror de kommer att hjälpa mig i mitt pokerspel, och få prata ut om bra/dåliga saker som hänt/händer mig i mitt pokerspelande. Jo det är så här, ja började spela poker för ca 6månader sen, ja började på redbet och blindsen var 0.5/1 direkt. Har lirat endel på 1/2 blinds ocskå. Kan inte minnas en enda gång där ja inte har 3-4dubblat mitt inköp under tiden 10-20min, ( mina buy ins är 50£ / 100€ ). Jag känner mig vinnande på nivåerna, jag har dock INTE rullen till det. Men endå fortsätter jag spela på de nivåerna och tillslut går jag GUL. Jag vet det själv och när jag försöker lira lägre nivåer går det åt helvete, för jag ser pengarna som skit, och jag blir då spelarnas lilla fisk på de låga blindsen. Saken är den, att ja i slutändan förlorar _ALLT_ under samma dag, jag brukar spela på eftermiddagen och mitt pokersug får mig att spela på kvällen och då brukar de väl gå åt helvete. Detta har aldrig berört mig,tills nu Det slog mig att dum som ja är har ja torskat allt som allt 50k. Och börjar må riktigt dåligt över de, Jag vet redan nu att jag inte kommer sluta spela poker för jag är duktig på det, visst finns många som säger så, men jag skulle utan tvekan kunna leva på pokern, OM jag bara får tips hur jag bör lägga upp mitt spel, var ska jag börja osv. Ska börja om helt å hållet nu. Byta sida och mindre nivåer för att bygga rulle . Läst andras dagböcker och är imponerad hur folk byggt upp sina bankrullar osv. Ja skulle gärna vilja ha tips, på hur ja ska spela för att bli vinnande pokerspelare, alltså Mitt mål är att, bli regular på 0.5/1€ (5/10@SS) blinds för det är där ja hör hemma, men utan bankrulle blir det _KNAS_ iaf för mig. Så ja ber er tips , ni som har varit med om samma sits, osv osv, all tips är välkommen , för det här börjar bli jobbigt. ärlig mot er så ska jag nu ha disiplin, respekt för pengarna OCH spelet, skillsen för att testa det ni nu kommer att tipsa mig om, och ni ska få följa mig och jag kmr lägga upp händer för att visa er osv. Stavfel bjuder ja på, peace boys Citera
Lisa87 Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 vad har du för rulle nu? BR-management är bland det viktigaste som finns inom poker imo Citera
snelhynda Postad 3 November , 2008 Författare Rapport Postad 3 November , 2008 Asså ja har lite cash i sidan om som ja kan lägga in som rulle, dvs 10k. ska ja använda allt det som rulle till (vilken blind tycker ni ) för ja behöver nog inte en sån rulle till te.x 1 / 2SEK0.10/0.20€ blinds räcker me 1k för mig. Citera
dreamz Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Taskigt läge, borde la finnas nåra kunniga inom detta. Citera
Recommended Posts