Gå till innehåll

Bästa bank för pokerspelare


Iggan

Recommended Posts

Det går visst!

 

Det har alltid gått, men tidigare skickade man pengarna till ett konto på Handelsbanken (har jag för mig) och angav ica-kontonummer och namn i meddelandefältet. Det är nog mer än många pokersajter klarar av alternativt grinders vågar lite på att det blir rätt.

 

Det kanske är ändrat nu, det vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICA-banken knäcker. :)

 

Det är så att de inte har (hade?) något eget IBAN-nummer, och har köpt den tjänsten av handelsbanken. För att utlandsinbetalningar ska funka så måste man dock kunna lämna ett meddelande till mottagaren (d.v.s. handelsbanken) där man skriver sitt konto på ICA-banken, namn, personnummer osv. Detta behöver oftast bara göras första gången man ska ta ut från en sajt eller från typ moneybookers.

 

De som har haft problem är de som använder sig av neteller, eftersom neteller inte lämnar just möjligheten att skriva ett meddelande till mottagaren.

 

Sjukt bra ränta från första kronan, fenomenal support både per telefon och i deras messagecenter som man kommer åt när man loggar in, och dessutom skönt att kunna ta ut/sätta in pengar på ICA om man har en bit till närmaste bankomat/bank.

 

... och nej, jag jobbar inte för ICA-banken :D

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Skandiabanken, och är nöjd med dem. Men nu när svensk kassaservice lagt ned har jag ibland haft problem när jag behövt betala något snabbt kontant. Senaste gången var det total panik.

 

Kan man göra detta på ICA-banken? Kan man betala räkningar direkt och snabbt där och/eller ta ut pengar om man får ett plusgiro i brevlådan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Skandiabanken, och är nöjd med dem. Men nu när svensk kassaservice lagt ned har jag ibland haft problem när jag behövt betala något snabbt kontant. Senaste gången var det total panik.

 

Kan man göra detta på ICA-banken? Kan man betala räkningar direkt och snabbt där och/eller ta ut pengar om man får ett plusgiro i brevlådan?

 

Jag har haft Skandiabanken länge och aldrig nånsin satt min fot på Svensk Kassaservice. Det går perfekt att betala räkningar på internetbanken samt att skicka eventuella krediter portofritt tilll dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Skandiabanken länge och aldrig nånsin satt min fot på Svensk Kassaservice. Det går perfekt att betala räkningar på internetbanken samt att skicka eventuella krediter portofritt tilll dem.

 

Ja, nu talar jag om när det verkligen är bråttom. När pengarna måste nå någon inom en eller två dagar eller så sitter du på pottan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu talar jag om när det verkligen är bråttom. När pengarna måste nå någon inom en eller två dagar eller så sitter du på pottan.

 

Överföring till bankkonto kommer vanligtvis in på mottagarens konto samma dag om du gör det innan kl 14 på Skandiabanken. Tror de flesta bankerna har samma system.

 

Även PG och BG betalningar tror jag även tar sammatid oavsett vilken bank du har, har för mig att du måste registra betalningen senast kl 20 dagen innan.

 

Behöver du snabbare än så får du väl betala cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu talar jag om när det verkligen är bråttom. När pengarna måste nå någon inom en eller två dagar eller så sitter du på pottan.

 

Skandiabanken+Forex=Sant:h:

Bara dra över en summa till forex för den typen av utgifter. Generösa öppettider, inga köer och hög ränta.

 

Behöver du snabbare än så får du väl betala cash.

 

Jo, och det var ju det som var problemet...

Tar ju några dagar att dra ut deg från skandiabanken i cash eftersom man måste föra över pengarna till en annan bank först. Ev skulle det väl kunna gå att ordna med något kort iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överföring till bankkonto kommer vanligtvis in på mottagarens konto samma dag om du gör det innan kl 14 på Skandiabanken. Tror de flesta bankerna har samma system.

 

Även PG och BG betalningar tror jag även tar sammatid oavsett vilken bank du har, har för mig att du måste registra betalningen senast kl 20 dagen innan.

 

Behöver du snabbare än så får du väl betala cash.

 

Det blir lite förvirring här eftersom det handlar om en rad olikartade situationer. Men jag lämnar den biten och undrar igen: Kan man med ICA-banken göra snabba betalningar av räkningar på ICA, med cash? Kan man också ta ut pengar där med utbetalningskort t ex plusgirot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite förvirring här eftersom det handlar om en rad olikartade situationer. Men jag lämnar den biten och undrar igen: Kan man med ICA-banken göra snabba betalningar av räkningar på ICA, med cash? Kan man också ta ut pengar där med utbetalningskort t ex plusgirot?

 

Mig veterligt nej, förutom i dessa orter:

http://www.pts.se/sv/Nyheter/Pressmeddelanden/2008/Ica-banken-och-Kuponginlosen-tillhandahaller-grundlaggande-betaltjanster-pa-ett-antal-orter-och-omraden/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite förvirring här eftersom det handlar om en rad olikartade situationer. Men jag lämnar den biten och undrar igen: Kan man med ICA-banken göra snabba betalningar av räkningar på ICA, med cash? Kan man också ta ut pengar där med utbetalningskort t ex plusgirot?

 

Betalning av faktura, överföringar osv gör du online. Det du kan göra i kassan på ICA är att ta ut eller sätta in pengar.

 

Betalningarna av räkningar är lika snabbt som på alla banker, vilket väl brukar vara en bankdag. Eller reggar du en betalning på förmiddagen kan det hinna gå iväg redan samma dag.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ansökte om riktiga Visa kortet från swedbank, fick detta meddelandet:

 

"Hej!

Tack för din beställning.

Beviljningskriterier för att Bankkort Visa är en årsinkomst på minst 100 000kr alternativt högskolestudent med CSN insättning i Swedbank och därför kan din ansökan om Bankkort inte beviljas.

 

Om du har frågor är du välkommen att kontakta ditt närmaste bankkontor där de eventuellt kan göra en andra bedömning

Med vänlig hälsning

Swedbank AB (publ)

Anders Lindberg"

 

Jävla horswedbank, borde jag gå till kontoret och tigga kortet? Jag är 18 år och går i gymnasiet. Vafan kvittar det om jag är högskolestudent eller gymnasiestudent, jag har CSN insättning på mitt konto hos swedbank fast det är från gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du rör dig med summor kring 150k borde det inte vara något problem att få ett kort på swedbank. Annars är det väl bara ta vilken som å byta senare. Men skandiabanken rekommenderas.

 

Nej, inte ens nära 150k men jag tänkte mer om jag gör uttag från sidor som inte är skattefria, orkar inte få problem med skatteverket.

 

Men kan man få bankkort på Skandiabanken utan någon fast inkomst? Sen när man ska bli kund står det om man vill ta tjänsten Allt-i-ett-Depå, vafan är det? :P Ska jag hoppa över det eller, läste lite snabbt och det stod ngt om fonder och skit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...