Gå till innehåll

MattiasJ - Going for sng-grind @ Heypoker | LÅS MOD!

Recommended Posts

Postad

Rungood idag eller? Nån utdragning här och där men det får man väl ränka med. Har iallafall sprungit bra i dom 6 stycken $5or jag spelat.

1: 2

2: 2

3: 1

4: 0

5-10: 1(slutade femma)

Mer spel snart!

• Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelat sex stycken $10or. Två andra platser gör att reslutatet blir +-0, eller ja 6 dollar minus i rake. Borde då ha vunnit minst en av dom headsuperna.

Så här ser det ut hittills sen jag började på Heypoker:

Inköp: $5+0.5

Antal: 90

Placering nedan:

1: 12

2: 13

3: 9

4: 12

5-10: 44

Inköp: $10+1

Antal: 55

Placering nedan:

1: 7

2: 4

3: 3

4: 6

5-10: 32

Postad

Ikväll har vi haft jojo-testet(typ som beep) med fotbollen som start på försäsongen. Guh. Iallafall så är jag inte riktigt nöjd över mitt resultat. Får skylla på att jag typ är förkyld(;-)), kommer då bli det efter det här. Sjukt dåligt i luftvägarna(?) jag fick efter jag hade sprungit, även lite medans jag sprang. Så nu har jag fått lite hosta, får se hur det är imorgon.

Ska plugga nu, men har hunnit trycka in en session turbosngs.

Kom 1a, 2a och femma eller sexa i de tre $5orna jag spelade och i $10orna blev det 1a, 2a och en sur bubbla. Men bra resultat ändå. :-)

:Ac::Qd: . Vad säger ni om att lägga den här? Tyckte inte det kändes så värt att ge sig in i en pott med en 7k stack vs 5k stack när det är två som är väldigt short.

Seat 1: FritzTehCat ($1,345 in chips)

Seat 2: PokerDanko ($1,150 in chips)

Seat 3: majifik ($5,465 in chips)

Seat 6: papiPope ($7,040 in chips)

ANTES/BLINDS

FritzTehCat posts small blind ($150), PokerDanko posts big blind ($300).

PRE-FLOP

majifik bets $1,050, papiPope folds, FritzTehCat folds, PokerDanko folds.

FLOP [board cards: none ]

majifik wins $1,500.

Postad
Ikväll har vi haft jojo-testet(typ som beep) med fotbollen som start på försäsongen. Guh. Iallafall så är jag inte riktigt nöjd över mitt resultat. Får skylla på att jag typ är förkyld(;-)), kommer då bli det efter det här. Sjukt dåligt i luftvägarna(?) jag fick efter jag hade sprungit, även lite medans jag sprang. Så nu har jag fått lite hosta, får se hur det är imorgon.

Ska plugga nu, men har hunnit trycka in en session turbosngs.

Kom 1a, 2a och femma eller sexa i de tre $5orna jag spelade och i $10orna blev det 1a, 2a och en sur bubbla. Men bra resultat ändå. :-)

:Ac::Qd: . Vad säger ni om att lägga den här? Tyckte inte det kändes så värt att ge sig in i en pott med en 7k stack vs 5k stack när det är två som är väldigt short.

Seat 1: FritzTehCat ($1,345 in chips)

Seat 2: PokerDanko ($1,150 in chips)

Seat 3: majifik ($5,465 in chips)

Seat 6: papiPope ($7,040 in chips)

ANTES/BLINDS

FritzTehCat posts small blind ($150), PokerDanko posts big blind ($300).

PRE-FLOP

majifik bets $1,050, papiPope folds, FritzTehCat folds, PokerDanko folds.

FLOP [board cards: none ]

majifik wins $1,500.

Tycker det är både rätt och fel, han är nog medveten om att det är en viktig pott och med position (vilket jag antar att du hade) så kan du syna flop på träff och han checkar oftast bakom turn/river och du tar hem potten.

Å andra sidan är du ganska klar för headsup/ITM och du har en stack som är 50% av totalen, dvs du har god tid på dig att vänta ut för top3 och sen börja spela. Tror jag hade synat och sen synat contbet på flop för att utvärdera turn, men tycker helt klart att det går folda här...

Postad

Tiltelito på turbosngs!!! Värdekasst att ens spela dom...

Kört 3 st 5 dollars. +-0 blev det där.

$10orna då:

1: 0

2: 0

4: 2

5-10: 10........

Minus endel idag alltså,........Och nu tillbaka till skolan! :shock:

Postad
Tiltelito på turbosngs!!! Värdekasst att ens spela dom...

Kört 3 st 5 dollars. +-0 blev det där.

$10orna då:

1: 0

2: 0

4: 2

5-10: 10........

Minus endel idag alltså,........Och nu tillbaka till skolan! :shock:

hahah ..roligt att du i all upphetsning och iver myntar ett nytt uttryck :)

Postad
Tycker det är både rätt och fel, han är nog medveten om att det är en viktig pott och med position (vilket jag antar att du hade) så kan du syna flop på träff och han checkar oftast bakom turn/river och du tar hem potten.

Å andra sidan är du ganska klar för headsup/ITM och du har en stack som är 50% av totalen, dvs du har god tid på dig att vänta ut för top3 och sen börja spela. Tror jag hade synat och sen synat contbet på flop för att utvärdera turn, men tycker helt klart att det går folda här...

Ja och plus att det är ju rätt stor chans att nån shortstackad pushar. Min AQ där isåfall kan nog vara stark. Ty iallafall!

hahah ..roligt att du i all upphetsning och iver myntar ett nytt uttryck :)

Haha. :-D Jag vet inte vem som kommit på det, kanske inte finns i nån ordbok, men vi här uppe talar ju ett annat språk. :oops:

Eller vet inte vem som använt det tidigare...hmm...

Postad

Plussade lite nu på en session innan fotbollen. Spelade sex stycken $10or. Resultat: 1, 2, 4, 5, 5, 8. Så lite surt är det ändå. Men plus iallafall.

Imorgon blir det lång dag på skolan för att vi har öppet hus. Går till 20.00, men då är vi lediga fredag. Lång helg. Skönt!

Seat 3: fab9191 ($8,160 in chips)

Seat 5: papiPope ($6,840 in chips)

ANTES/BLINDS

papiPope posts small blind ($150), fab9191 posts big blind ($300).

PRE-FLOP

papiPope bets $600, fab9191 calls $450.

FLOP [board cards: King of Spades,5 of Diamonds,5 of Spades ]

fab9191 checks, papiPope checks.

TURN [board cards: King of Spades,5 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Diamonds ]

RIVER [board cards: King of Spades,5 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Diamonds,7 of Clubs ]

fab9191 checks, papiPope bets $1,050, fab9191 calls $1,050.

SHOWDOWN

papiPope shows [ 9 of Hearts,Jack of Clubs ]

fab9191 shows [ Queen of Clubs,2 of Hearts ]

fab9191 wins $3,600.

Postad
Plussade lite nu på en session innan fotbollen. Spelade sex stycken $10or. Resultat: 1, 2, 4, 5, 5, 8. Så lite surt är det ändå. Men plus iallafall.

Imorgon blir det lång dag på skolan för att vi har öppet hus. Går till 20.00, men då är vi lediga fredag. Lång helg. Skönt!

Seat 3: fab9191 ($8,160 in chips)

Seat 5: papiPope ($6,840 in chips)

ANTES/BLINDS

papiPope posts small blind ($150), fab9191 posts big blind ($300).

PRE-FLOP

papiPope bets $600, fab9191 calls $450.

FLOP [board cards: King of Spades,5 of Diamonds,5 of Spades ]

TURN [board cards: King of Spades,5 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Diamonds ]

RIVER [board cards: King of Spades,5 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Diamonds,7 of Clubs ]

fab9191 checks, papiPope bets $1,050, fab9191 calls $1,050.

SHOWDOWN

papiPope shows [ 9 of Hearts,Jack of Clubs ]

fab9191 shows [ Queen of Clubs,2 of Hearts ]

fab9191 wins $3,600.

man kan väl kort sagt säga att du blev ägd av hans Q hög? ;) Eller så gör han kanske nån idiotsyn, men känns som det första alternativet... sry :lol:

Postad

Lol, det är ibland skrattretande hur mycket utdragningar det går att åka på. Tex spelar när vi är 4 spelare kvar i en sng. Får in pengarna av en shortstackad med 1010 mot A3. Han från stege och dubblar upp. Sen igen har jag mer än honom när vi fortfarande är fyra kvar. Jag har QQ och han A10 all in pre. Han vinner igen. Sen när vi är tre kvar. Jag är short men går till chipleader om jag vinner all in nu mot samma spelare igen. AK mot K6, 6a turn.

Åkte från två sngs första handen med QQ. Mot AA och AK. All in pre.

Har spelat fyra st $5. 1, 3, 3, 3.

Sju st $10: Bara en andra plats som itm.

Ska spela fyra till 10 dollars innan jag går och sover.

Postad

2, 3, 4, 7 blev resultatet. hur vinner med en 60/40 btw? Och då en 40/60 när man får chansen?

Såhär ser resultatet ut efter 100 stycken $5or:

Antal: 100

Placering nedan:

1: 14

2: 14

3: 12

4: 13 !!!!!!!!!!!!!

5-10: 47

Postad

Yeah pwn. Bestämde mig för att slaska en $20+2, efter en seeeeeeeeg bubbla där jag gick från short till chipleader till typ short och tillbaka till chipleader så vann jag tillslut! :-D Väldigt viktigt för rullen. Men detta var bara en engångsföretelese.

Spelat 4a $10or idag. Vunnit två, bubblat en och kom 7a i en.

Utanför itm i ALLA 11 $5or jag spelat, 3 bubblor. Usch!

Lirar just nu en 10Kr GTD, men ska nog växa tempo i den. Antigen stor stack eller ingen.

Edit: 2 outad for life, ute or turren. Orkar inte rebuya igen.

Postad

Rätt att chilla potten lite med :Jc::Jd: när fi höjer från UTG på andra blindsnivån? Med facit i hand var det ju rätt, men det är oviktigt.

Seat 1: obee84 ($1,305 in chips)

Seat 2: spuushie2 ($1,605 in chips)

Seat 3: SMART GREG ($1,445 in chips)

Seat 4: Kalevi01 ($1,630 in chips)

Seat 5: KJIB ($1,775 in chips)

Seat 6: guig35 ($1,365 in chips)

Seat 7: SwissCandy69 ($1,470 in chips)

Seat 8: kimberlucky. ($1,430 in chips)

Seat 9: papiPope ($1,405 in chips)

Seat 10: shofmann ($1,570 in chips)

ANTES/BLINDS

Kalevi01 posts small blind ($15), KJIB posts big blind ($30).

PRE-FLOP

guig35 bets $105, SwissCandy69 folds, kimberlucky. folds, papiPope calls $105, shofmann folds, obee84 folds, spuushie2 folds, SMART GREG folds, Kalevi01 calls $90, KJIB folds.

FLOP [board cards: 9 of Diamonds,7 of Spades,Queen of Hearts ]

Kalevi01 bets $255, guig35 bets $750, papiPope folds, Kalevi01 folds.

TURN [board cards: 9 of Diamonds,7 of Spades,Queen of Hearts ]

guig35 wins $1,350.

Postad
2, 3, 4, 7 blev resultatet. hur vinner med en 60/40 btw? Och då en 40/60 när man får chansen?

Såhär ser resultatet ut efter 100 stycken $5or:

Antal: 100

Placering nedan:

1: 14

2: 14

3: 12

4: 13 !!!!!!!!!!!!!

5-10: 47

Vad har du för ROI på dessa 100 sng's? :)

Sen handen över med JJ, mot UTG raise hade jag bara synat pre för att se flopen, för tidigt för att spela om stack med JJ.

Postad
Trode du hade något slags program som skötte det. Vet inte riktigt hur du räknar ROIn. Men med lite snabb matte så på 100 sng's så plussade du 130$ ;)

Har en ROI på 22.52% efter 111 st $5+0.5. Plus 125 dollar. Hur ser det ut?

$10+1 ser inte lika fint ut. 92 spelade, -80 dollar och en ROI på -8.70%...

Det gör du automatiskt med mitt nya supersystem ;)

Pwn! :-D

Postad

1 poäng mot Chelsea borta!!!! Überdefensiven gick hem utan att Chelsea hade miljoner jättechanser. Tycker inte dom kom fram till avslut ofta, istället var det en vädligt blek insats av dom. Men det är ju helt okej. :-)

Matchen var såklart ingen höjdare att se på, bollinnehavet till Chelseas fördel måste ju ha varit 90/10. Ska inte klaga med 1 pinne på Stamford Bridge, GG!

:-D

Postad
1 poäng mot Chelsea borta!!!! Überdefensiven gick hem utan att Chelsea hade miljoner jättechanser. Tycker inte dom kom fram till avslut ofta, istället var det en vädligt blek insats av dom. Men det är ju helt okej. :-)

Matchen var såklart ingen höjdare att se på, bollinnehavet till Chelseas fördel måste ju ha varit 90/10. Ska inte klaga med 1 pinne på Stamford Bridge, GG!

:-D

Watford - QPR 3-0 :D :D :D

Postad
Har en ROI på 22.52% efter 111 st $5+0.5. Plus 125 dollar. Hur ser det ut?

$10+1 ser inte lika fint ut. 92 spelade, -80 dollar och en ROI på -8.70%...

Pwn! :-D

22.5% ROI är ju mycket bra, men man ska väl kanske inte dra så stora slutsatser då du inte spelat så många än. Har du lirat 500 st och fortfarande har dryga 20% ROI, det hade jag med velat ha ;P

Postad
22.5% ROI är ju mycket bra, men man ska väl kanske inte dra så stora slutsatser då du inte spelat så många än. Har du lirat 500 st och fortfarande har dryga 20% ROI, det hade jag med velat ha ;P

Okey, ska försöka! ;-) Men tveksam om jag kommer lira 500+ $5+0.5. Dock vet jag ju aldirg hur det kommer gå med rullen. Ska iallafall försöka komma upp till 200-300 stycken.