Gå till innehåll

Scam Robert-Bryan Historien. Från början till slut.


Arnan

Recommended Posts

och här går jag omkring och mår dåligt när min bästa vän kör liknande fasoner, fast 10 gånger mildare; både i pengar och "ursäkter". lider av att läsa historian!

 

några tips på hur man får tillbaka pengar? han vet att jag är dålig på att fråga om att få tillbaka pengar. och det utnyttjar han minsann till fullo. "step up, don't be shy" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 488
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan den här robban måsta vara bland det äckligaste som finns. Den enda förklaringen till hur han kan vara så äcklig och korkad måste vara att han är helt speltorsk och spelförstörd.

 

Spelade poker med robban och bryan när dom var i göteborg. forstod det redan i början av tråden att det nog va robban det handlade om innan jag ens läst mer än några rader.

 

Robban betedde sig verkligen som ett svin vid bordet. Var så sjukt dryg att hela bordet tilta på honom. Visst finns det många dryga pokerspelare men han var bland det värsta jag träffat. Satt brevid bryan och snackade lite med honom. Verkade lite ledsen och det är ju förklarligt nu i efterhand. Han sa att han var på semester i sverige och hälsade på robert. Men han verkade väldigt snäll och sympatisk och snäll men fick redan då intrycket att han var väldigt naiv. Typisk amerikan till snack och utseende. Har väl en ganska naiv världsbild och har varit extremt godtrogen. man fattar ju inte varför han gått med på allt han har gjort och inte sagt stopp nån gång men ingenting ursäktar robbans beteende. hoppas han råkar riktigt illa ut, går verkligen inte att känna nån sympati med en sån människa. Han måste ju fatta att sånt här beteende straffar sig förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju också tillägga att amerikanen jag snacka med sa att han bodde i Frankrike. Tycker tråden ska hålla sig till blåsningen och hur jävla äckliga Robban är. Andra topics kan ni väl ta i andra trådar. Helt sjukt att folk kan tro att en sån här historia är helt uppdiktat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklarade situationen för Mats för blev lite förvånad att dom ska va polare eftersom jag känner Mats väl o aldrig hört talas om denna Robban. Han känner inte honom iaf.

 

Mats säger:

lol polare. han addar på facebook å jag klickar ja för trodde han va ett fan typ. (ja det h änder faktiskt lol)

Mats säger:

han fråga om jag skulle till budapest på fb å jag svara. har ingen aning om vem det e så du får gärna dementera det om du orkar

 

nej jag förstod väl också att de inte var nå bra polare men jag ville klargöra vilken r andersson det var genom att skriva vilka vänner han hade iom att robert andersson är ett ganska vanligt namn... var ingen hänga ut mazak eller molle för de vet att jag gillar bägge starkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så svårt ere inte att sammanfatta..

 

en snubbe lånar ut massa pengar till en snubbe han lärt känna lite löst över nätet...

 

han blir lovad att få tillbaks dom snart, sen börjar en jakt (IRL) på att få tillbaks dem, och under tiden lånar han vid 200 tillfällen ut mer pengar till samma snubbe...

 

elak hustler och naiv godtrogen kille är huvudpersonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så svårt ere inte att sammanfatta..

 

en snubbe lånar ut massa pengar till en snubbe han lärt känna lite löst över nätet...

 

han blir lovad att få tillbaks dom snart, sen börjar en jakt (IRL) på att få tillbaks dem, och under tiden lånar han vid 200 tillfällen ut mer pengar till samma snubbe...

 

elak hustler och naiv godtrogen kille är huvudpersonerna.

 

bra sammanfattning. eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[x] det borde vara otillåtet att skapa en sån här tråd utan att bifoga ett kortfattat sammandrag av händelserna.

 

 

Här har du en tidig beskrivning av mitten av händelseförloppet, på ärans och hjältarnas språk

http://pokerforum.nu/forum/1089011-post1.html

 

det tar inte lång tid att även läsa nedanstående, och så har man en bra aning om vad det hela handlar om, hurra!

 

http://pokerforum.nu/forum/824065-post1.html

http://pokerforum.nu/forum/721389-post226.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert, skaffa hjälp och försök ställa allt till rätta. Du lär må mycket bättre och kanske skaffar lite livskvalité i framtiden. Detta leder bara till skit.

 

http://www.google.se/search?rlz=1C1GGLS_svSE299&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=spelberoende

+1 på det här. I grund och botten är ju Robert en väldigt spelberoende individ som gör allt för att få sin dagliga dos av gambling. Nu då han finansierar sitt beroende genom och blåsa andra på pengar samt ger ett otroligt osympatiskt intryck, ger det en extremt svårt att känna medlidande med honom, men hjälp mot sitt beroende behöver han uppenbarligen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju fan tiltad av att läsa den här tråden.

 

Vem fan bryr sig om vare sig Robert eller Bryan eller whoever?

 

Man lånar inte ut pengar till folk man inte verkligen känner och bryr sig om. Iaf inte hur som helst. Skall man låna ut pengar till folk man verkligen inte känner och bryr sig om bör man göra det på ett sätt som försäkrar till en så hög grad som möjligt att man inte blir lurad.

 

Annars lånar man ut med en kalkylerad risk och måste stå sitt kast.

 

Tycker helt kallt att personer som Bryan och andra som Robert lurar får skylla sig själva. Det är en del av mognadsprocessen att vara blåögd och godtrogen. Vissa lär sig av detta och vissa lär sig aldrig. Its life, live it!

 

Folk som sedan håller på med scams är ju vanligt kriminella och skall hanteras därefter. Enligt vår lag. Tyvärr omnämns hämndaktioner för ofta i dessa trådar vilket likställer den lurade med den lurande.

 

Tycker bara hela soppan stinker omognad. Tyvärr.

 

Hoppas aldrig någon som lånar ut till en person som Robert får sina pengar tillbaka. För Robert gör detta så dåligt att de som blir lurade förtjänar en näsbränna för deras eget bästa. Annars kommer de aldrig klara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju fan tiltad av att läsa den här tråden.

 

Vem fan bryr sig om vare sig Robert eller Bryan eller whoever?

 

Man lånar inte ut pengar till folk man inte verkligen känner och bryr sig om. Iaf inte hur som helst. Skall man låna ut pengar till folk man verkligen inte känner och bryr sig om bör man göra det på ett sätt som försäkrar till en så hög grad som möjligt att man inte blir lurad.

 

Annars lånar man ut med en kalkylerad risk och måste stå sitt kast.

 

Tycker helt kallt att personer som Bryan och andra som Robert lurar får skylla sig själva. Det är en del av mognadsprocessen att vara blåögd och godtrogen. Vissa lär sig av detta och vissa lär sig aldrig. Its life, live it!

 

Folk som sedan håller på med scams är ju vanligt kriminella och skall hanteras därefter. Enligt vår lag. Tyvärr omnämns hämndaktioner för ofta i dessa trådar vilket likställer den lurade med den lurande.

 

Tycker bara hela soppan stinker omognad. Tyvärr.

 

Hoppas aldrig någon som lånar ut till en person som Robert får sina pengar tillbaka. För Robert gör detta så dåligt att de som blir lurade förtjänar en näsbränna för deras eget bästa. Annars kommer de aldrig klara sig.

 

 

en lirare som har åkt ner till frankrike för att möta upp en samt att han har åkt med tbx te stockholm skulle va ganska trovärdig imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra sagt.

 

Jag tycker att det var dåligt sagt. Visst liksom, klart han kan sitta och vara objektiv när det inte är hans pengar eller han som drabbats, men hade han självt blivit blåst på massa deg så hade han knappast varit så obrydd.. Nåt slags känslomässigt oförstående för de som vill jumpa honom, eller är du bara mogen och följer lagen ordentligt och fint? Om någon tar nåt som är ditt, oavsett om det är ens eget fel eller inte, så känns det ju fan inte fett för det, det måste du väl hajja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju fan tiltad av att läsa den här tråden.

 

Vem fan bryr sig om vare sig Robert eller Bryan eller whoever?

 

Man lånar inte ut pengar till folk man inte verkligen känner och bryr sig om. Iaf inte hur som helst. Skall man låna ut pengar till folk man verkligen inte känner och bryr sig om bör man göra det på ett sätt som försäkrar till en så hög grad som möjligt att man inte blir lurad.

 

Annars lånar man ut med en kalkylerad risk och måste stå sitt kast.

 

Tycker helt kallt att personer som Bryan och andra som Robert lurar får skylla sig själva. Det är en del av mognadsprocessen att vara blåögd och godtrogen. Vissa lär sig av detta och vissa lär sig aldrig. Its life, live it!

 

Folk som sedan håller på med scams är ju vanligt kriminella och skall hanteras därefter. Enligt vår lag. Tyvärr omnämns hämndaktioner för ofta i dessa trådar vilket likställer den lurade med den lurande.

 

Tycker bara hela soppan stinker omognad. Tyvärr.

 

Hoppas aldrig någon som lånar ut till en person som Robert får sina pengar tillbaka. För Robert gör detta så dåligt att de som blir lurade förtjänar en näsbränna för deras eget bästa. Annars kommer de aldrig klara sig.

 

Vad bra, bara o säga det till alla svenska låntagare som amorterar år ut och år in utan att bli skuldfria, be dem gå till banken o säga "ajo men ni tog ju faktiskt en kalkylerad risk, nu tänker inte jag betala er, för, ptja, känner inte för det.". Ett muntligt avtal är bindande och man kan inte låna pengar ens privat hur som helst och tro att det är ok på något vis att ej betala tillbaks. När man skuldsaneras t.ex. så omhändertas även privata skulder i många fall.

 

Om det är någon post som stinker av omognad i denna tråden så är det din.

 

EDIT: Sen kan jag ju gå in på alla moraliska aspekter gällande Roberts beteende. Jag är iaf av den åsikten att ingen förtjänar att råka illa ut för att man är godtrogen eller naiv. Jag delar ej heller din övertygelse om att man måste gå på några minor här och där och på så sätt lära sig hur kall och bister verkligheten ter sig. Det är bullshit, den dagen vi öppet medger att man som snäll och godtrogen människa förtjänar att råka illa ut eller iaf inte förtjänar sympati om man blir lurad/utnyttjad, den dagen har vi nått ganska lågt.

 

Du anser säkert att kvinnor som misshandlas av sina män och går tillbaks till dem gång efter gång utan att anmäla inte heller förtjänar sympati? Du tycker att lagen ska straffa männen för misshandel men utöver det är det bara skaka på huvudet åt den naiva tjejen som trodde hon kunde ändra på sin man eller inte ens såg varningstecknen?

 

brinner på ditt inlägg verkligen. Så urbota korkat skrivet, och än mer sorgligt är att säkert flera håller med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det var dåligt sagt. Visst liksom, klart han kan sitta och vara objektiv när det inte är hans pengar eller han som drabbats, men hade han självt blivit blåst på massa deg så hade han knappast varit så obrydd.. Nåt slags känslomässigt oförstående för de som vill jumpa honom, eller är du bara mogen och följer lagen ordentligt och fint? Om någon tar nåt som är ditt, oavsett om det är ens eget fel eller inte, så känns det ju fan inte fett för det, det måste du väl hajja?

 

Jag kan från saker som skett i mitt liv härleda till hur man känner sig som brottsoffer & även kriminell. Så där har din kommentar inget att hämta.

 

Bara för att du blivit behandlad dåligt ger det dig inget rätt att behandla andra dåligt eller ta lagen i egna händer. Det fungerar inte så i ett demokratiskt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, bara o säga det till alla svenska låntagare som amorterar år ut och år in utan att bli skuldfria, be dem gå till banken o säga "ajo men ni tog ju faktiskt en kalkylerad risk, nu tänker inte jag betala er, för, ptja, känner inte för det.". Ett muntligt avtal är bindande och man kan inte låna pengar ens privat hur som helst och tro att det är ok på något vis att ej betala tillbaks. När man skuldsaneras t.ex. så omhändertas även privata skulder i många fall.

 

Om det är någon post som stinker av omognad i denna tråden så är det din.

 

Läs och tänk igenom vad du skrivit och hur du likställer en sak med en annan. Förhoppningsvis inser du snart hos vem den omogna inställningen finns och kan ta ett kliv vidare i din egna personliga utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...