okocha Postad 10 November , 2008 Rapport Share Postad 10 November , 2008 Robert is now friends with Luca Pagano, Bengt SonnertRobert is now friends with Johnny Lodden Robert is now friends with Johnny Lodden. Robert is now friends with William Fry and Sebastian Saffari. fwiw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lindl Postad 10 November , 2008 Rapport Share Postad 10 November , 2008 Scam-Robban, om du läser detta; Scamma T6-Torben riktigt ordentligt så är du förlåten! hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fe1abc Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 hRAHMN, är ett alias ni ska se upp för på ladbrokes. Satte mig på ett av ladbrokes HU-bord NL400 där en viss hRAHMN satt. Men istället för att spela så började han skriva i chatten och fråga ifall jag kunde göra han en tjänst. Han skrev att han var i stort behov av att få pengar på sitt konto eftersom han skulle åka till Las Vegas den kvällen och att han var tvungen betala 10 000:-sek inom 1 Timme som han inte för tillfället hade. Ifall jag skulle göra det så skulle jag få 2000 USD. SÅ jag bad om att få mina pengar först. Sagt och gjort, jag fick 2K dollar. Sen överförde jag pengar till han via Swedbank. Inget mer med det. jag var nöjd. Men sen efter en sådär en vecka logga han in igen på MSN (han hade bett om att få min msn) och ville att jag sulle överföra 15-20 000:- sek. Jag blev extremt misstänksam då. Varför? Hans förklaring var att han hade varit i Vegas och köpt lägenhet för 100K+ usd. Därför han var tom. Jag trodde han absolut inte för, vem är så dum och köper en lägenhet i vegas utan att ens behålla en krona på kontot? Jag sa att jag inte kunde göra det pga jag blivit lurad en gång tidigare och att jag helt enkelt inte vågade. (Det var bara en dålig ursäkt för att jag inte ville ställa upp) Sen snacka jag med en polare på msn som sa att jag skulle blocka han direkt. Han berättade om Scam-historien. Robert-Bryan. Sen frågade jag den här rahmn82 ifall det var värt att lura till sig massa pengar. Då logga han ut direkt. Känns som att det var POKERSCAMM. Hoppas att många får läsa det här så man kan få fast alla lurendrejare som försöker lura till sig massor med pengar av godtrogna människor. Rahmn82@gmail.com var hans mail. Adda aldrig någon okänd "pokerspelare" och hRAHMN var aliaset på ladbrokes. Han låtsas känna Mats Rahmn ifall man frågar han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
litch Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Soft att du gick pluss på det hela i alla fall:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fe1abc Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Vet jag ju inte än. Kanske blir så att ladbrokes klassar det som chipdump. Då åker ju pengarna tillbaka. men mina pengar via Swedbank får ju han Håller tummarna att det inte ska bli så........... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 En bättre idé är ju att göra precis det du gjorde, dvs att indirekt blåsa honom. Ed: Så han shipdumpade över pengarna till dig? Det var ju smart isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fe1abc Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 låt oss hålla tummarna att ladbrokes är på den goda sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Om de där dollarna du fick kom från ett kapat konto, vilket verkar mycket troligt, lär du nog få en del tråkigheter framöver.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fe1abc Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Det sjuka är att den sjuka jäveln sitter och läser den här tråden. Kan någon testa adda han och se ifall han accepterar? rahmn82@gmail.com ,känns förjävligt att komma från samma län som dig. Så hemskt......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Vi brukar aldrig publicera IP-nummer, men IP-adressen är: 217.209.1.239. Värdnamnet är: 217-209-1-239-no145.tbcn.telia.com. Varsågod, en IP använd av en användare som gjort inlägg med rahmn82@gmail.com-emailen. Please feel free att göra vad ni vill med den infon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Vi brukar aldrig publicera IP-nummer, men Varsågod, en IP använd av en användare som gjort inlägg med rahmn82@gmail.com-emailen. Please feel free att göra vad ni vill med den infon ohhh, nu kommer det klia i fingrarna på folk kan tänkas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeFalk Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 ohhh, nu kommer det klia i fingrarna på folk kan tänkas.. Hoppas de kommer på nåt riktigt jävla bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jättemus Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Vi brukar aldrig publicera IP-nummer, men Varsågod, en IP använd av en användare som gjort inlägg med rahmn82@gmail.com-emailen. Please feel free att göra vad ni vill med den infon Vem är denna användare ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Vem är denna användare ? En avständ och bortrensad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Fast den ip adressen kanske 1000 andra haft sedan inlägget om man inte med säkerhet vet den är statisk, även då är det knappast problem att byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossan Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 hRAHMN, är ett alias ni ska se upp för på ladbrokes. Satte mig på ett av ladbrokes HU-bord NL400 där en viss hRAHMN satt. Men istället för att spela så började han skriva i chatten och fråga ifall jag kunde göra han en tjänst. Han skrev att han var i stort behov av att få pengar på sitt konto eftersom han skulle åka till Las Vegas den kvällen och att han var tvungen betala 10 000:-sek inom 1 Timme som han inte för tillfället hade. Ifall jag skulle göra det så skulle jag få 2000 USD. SÅ jag bad om att få mina pengar först. Sagt och gjort, jag fick 2K dollar. Sen överförde jag pengar till han via Swedbank. Inget mer med det. jag var nöjd. Men sen efter en sådär en vecka logga han in igen på MSN (han hade bett om att få min msn) och ville att jag sulle överföra 15-20 000:- sek. Jag blev extremt misstänksam då. Varför? Hans förklaring var att han hade varit i Vegas och köpt lägenhet för 100K+ usd. Därför han var tom. Jag trodde han absolut inte för, vem är så dum och köper en lägenhet i vegas utan att ens behålla en krona på kontot? Jag sa att jag inte kunde göra det pga jag blivit lurad en gång tidigare och att jag helt enkelt inte vågade. (Det var bara en dålig ursäkt för att jag inte ville ställa upp) Sen snacka jag med en polare på msn som sa att jag skulle blocka han direkt. Han berättade om Scam-historien. Robert-Bryan. Sen frågade jag den här rahmn82 ifall det var värt att lura till sig massa pengar. Då logga han ut direkt. Känns som att det var POKERSCAMM. Hoppas att många får läsa det här så man kan få fast alla lurendrejare som försöker lura till sig massor med pengar av godtrogna människor. Rahmn82@gmail.com var hans mail. Adda aldrig någon okänd "pokerspelare" och hRAHMN var aliaset på ladbrokes. Han låtsas känna Mats Rahmn ifall man frågar han. Tänk på att det INTE är riskfritt att göra så här.Finns en del som har fått fulpengar(pengar från kapade konton/kreditkort etc) på en sajt och betalat riktiga på en annan sajt och givetvis har fulpengar blivit konfiskerade medan deras egena försvunnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fe1abc Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 Kommer aldrig mer göra en sån här grej. Man lär sig......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 10 December , 2008 Rapport Share Postad 10 December , 2008 Fast den ip adressen kanske 1000 andra haft sedan inlägget om man inte med säkerhet vet den är statisk, även då är det knappast problem att byta. Ja, den ser ganska typisk ut för en dynamiskt tilldelad dsl ip från Telia. Inte för att man kan veta exakt, men det är absolut mest troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
calloway Postad 10 December , 2008 Rapport Share Postad 10 December , 2008 Sen är det omöjligt få tag på personuppgifter från ip,man får stad samt leverantör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimmy Hoffa Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 När jag läser detta förstår jag att lösningar som innefattar våld dyker upp då känslor och logik inte alltid är vänner. Men tänker jag efter ordentligt så inser jag att Robert är sjuk. Med största sannolikhet kan han diagnostiseras och eventuellt få hjälp av kunniga. Det har aldrig fallit mig in att vi ska slå ihjäl någon med ätstörningar eller cancer. Men jag är väl en mjuk jävel. Polisen måste få tag på honom fort om han inte överlämnar sig själv, annars kan det bara sluta med en ståplats på botten i Nybroviken. /Jimmy (Fredde80 vi saknar dig vid våra homegejms!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mazak14 Postad 1 Maj , 2009 Rapport Share Postad 1 Maj , 2009 hRAHMN, är ett alias ni ska se upp för på ladbrokes. Satte mig på ett av ladbrokes HU-bord NL400 där en viss hRAHMN satt. Men istället för att spela så började han skriva i chatten och fråga ifall jag kunde göra han en tjänst. Han skrev att han var i stort behov av att få pengar på sitt konto eftersom han skulle åka till Las Vegas den kvällen och att han var tvungen betala 10 000:-sek inom 1 Timme som han inte för tillfället hade. Ifall jag skulle göra det så skulle jag få 2000 USD. SÅ jag bad om att få mina pengar först. Sagt och gjort, jag fick 2K dollar. Sen överförde jag pengar till han via Swedbank. Inget mer med det. jag var nöjd. Men sen efter en sådär en vecka logga han in igen på MSN (han hade bett om att få min msn) och ville att jag sulle överföra 15-20 000:- sek. Jag blev extremt misstänksam då. Varför? Hans förklaring var att han hade varit i Vegas och köpt lägenhet för 100K+ usd. Därför han var tom. Jag trodde han absolut inte för, vem är så dum och köper en lägenhet i vegas utan att ens behålla en krona på kontot? Jag sa att jag inte kunde göra det pga jag blivit lurad en gång tidigare och att jag helt enkelt inte vågade. (Det var bara en dålig ursäkt för att jag inte ville ställa upp) Sen snacka jag med en polare på msn som sa att jag skulle blocka han direkt. Han berättade om Scam-historien. Robert-Bryan. Sen frågade jag den här rahmn82 ifall det var värt att lura till sig massa pengar. Då logga han ut direkt. Känns som att det var POKERSCAMM. Hoppas att många får läsa det här så man kan få fast alla lurendrejare som försöker lura till sig massor med pengar av godtrogna människor. Rahmn82@gmail.com var hans mail. Adda aldrig någon okänd "pokerspelare" och hRAHMN var aliaset på ladbrokes. Han låtsas känna Mats Rahmn ifall man frågar han. Något sent läser jag tråden men bättre sent än aldrig: Den här killen har varit i kontakt med flera pokersajter osv och låtsats vara jag å låna pengar hit å dit. Han har även kontaktat privatpersoner i chatt på sajter osv. Han har en förfalskad kopia av mitt körkort som han använder för att bevisa att han e jag. Hoppas att alla har insett att man inte kan skicka pengar fram å tillbaka hur som helst nu för tiden och att ni ser till att ha telefonkontakt och lita på personen ni skickar pengar till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 1 Maj , 2009 Rapport Share Postad 1 Maj , 2009 Något sent läser jag tråden men bättre sent än aldrig: Den här killen har varit i kontakt med flera pokersajter osv och låtsats vara jag å låna pengar hit å dit. Han har även kontaktat privatpersoner i chatt på sajter osv. Han har en förfalskad kopia av mitt körkort som han använder för att bevisa att han e jag. Hoppas att alla har insett att man inte kan skicka pengar fram å tillbaka hur som helst nu för tiden och att ni ser till att ha telefonkontakt och lita på personen ni skickar pengar till. Det måste vara jättejobbigt för dig att någon annan lura massa folk på pengar och använder ditt namn som referens Déjà vu nån? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 1 Maj , 2009 Rapport Share Postad 1 Maj , 2009 Det måste vara jättejobbigt för dig att någon annan lura massa folk på pengar och använder ditt namn som referens Déjà vu nån? Visa lite medlidande nu, han förlorade ju själv miljontals låtsaspengar på t6-historien Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mazak14 Postad 1 Maj , 2009 Rapport Share Postad 1 Maj , 2009 Ledsen att jag sa nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 1 Maj , 2009 Rapport Share Postad 1 Maj , 2009 Ledsen att jag sa nåt Det du borde va ledsen för är att du medverkade till att lura av massvis med småsparare sina sista slantar, och använde dessa till att köpa in dig själv i dyra turneringar och betala resor och hotell. Helt sjukt att du inte gått ut offentligt och bett dessa om ursäkt på dina bara knän. IMO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts