Gå till innehåll

NLT - Lägsta tvåpar, dumt spelat?


PokerPeter

Recommended Posts

Har suttit vid bordet ca 30 minuter, har ingen read på killen (för att jag varit ouppmärksam).

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 max, 6 handed) converter

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($23.35)

Button ($28.15)

Hero ($24.9)

BB ($27.09)

UTG ($24.75)

MP ($11.25)

 

Preflop: Hero is SB with 4:diamond:, 9:diamond:.

1 fold, MP calls $0.25, CO calls $0.25, Button calls $0.25, Hero completes, BB raises to $0.5, MP calls $0.25, CO calls $0.25, Button calls $0.25, Hero calls $0.25.

 

Flop: ($2.50) 4:spade:, 9:spade:, K:diamond: (5 players)

Hero bets $2.4, BB folds, MP folds, CO calls $2.40, Button folds.

 

Turn: ($7.30) J:club: (2 players)

Hero bets $4, CO calls $4.

 

River: ($15.30) Q:heart: (2 players)

Hero bets $8, CO raises to $16.45 (All-In), Hero calls $8.45.

 

Final Pot: $48.20

 

Hur är detta spel då? Ska jag ens spela denna ur lilla blind? Är jag för svag på turn? Dumt bet på river? Dum call på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så finns det väldigt många händer som folk limpspelar som får hjälp av brädan på 9JQK, .

 

Du symboliserar ju något väldigt starkt genom att betta såpass mycket på rivern när stegdraget ligger ute. Du blir t.om. ganska pot commited och att lägga sig vid omslaget är det ju inte på tal om.

 

Jag skulle nog rekommendera att checka rivern. Om han är någorlunda tight så bettar han inte ut där med något annat än stegen.

Problemet är ju att du ger honom enorma bluffmöjligheter, och utan reads så kan du nog inte göra mkt om han försöker bluffa.

 

Jag hade nog foldat om han gått all in om jag checkat om jag inte hade en bra read som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är på tok för vek på turnen ja. Du borde nog ha gått på en checkraise på floppen med bottom two och om den inte går hem så får du väl bita i det sura äpplet och inse att du är farligt på det på turnen i en 5-vägs pott i det här läget. Du har investerat 0.4 dollar i potten och det kommer en ny hand inom 10 sekunder.

 

Det farliga med att "limpsyna" med sådana händer som 94s är just det som du råkade ut för i det här läget, du har ingen aning om var du står i potten och kan vara uppe emot set, färgdrag, toppair, K9s osv osv.

 

Om du spelade som du gjorde på floppen nu så måste du beta pott på turnen. Får du omslag då så får du gå på din känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett potbet på turnen hade ju inte skadat. men som någon skrev tidigare hade en checkraise antagligen funkat på floppen, då en spelare hade TP men med dålig kicker, nu synade han dig istället. En CR hade nog fått ut spelare med drag mer effektivt (lyckligtvis blev det ju en 2-vägspot iaf).

 

Din motspelare spelade ju inget vidare iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...