Gå till innehåll

NLT - Får omslag med AK mot galning!


obby

Recommended Posts

Den här handen utspelade sig på Pacifics NL200 10-mannabord, d v s jag har ingen handhistorik. Men tror att jag kan återge problemet ändå.

 

Min motståndare hade jag tidigare sett trycka in 18xBB med A8, så jag hade en note på honom som galning.

 

Min stack: $180

Motståndarens stack $1000, dvs 5xInköpet (folk brukar spela väldigt lösaggro då)

 

Han öppnar upp 5xBB UTG.

Alla foldar fram till mig som sitter på knappen med AK (os).

Jag gör det till 10xBB, dvs $50

Det ligger alltså nu $63 i potten och jag har 130 kvar.

Han sätter mig all in.

Jag synar, träffar inget och hans TT står.

 

Jag tycker själv att jag borde ha gått all in PF för att få honom att lägga sig. Mitt 50 dollars PF-bet var för litet va?

Tänkte att antingen har jag en ca. 50-50. Eller så har han ett sämre A. tyvärr förlorade jag.

Hur hade ni lirat?

 

(Flytt till Texas Hold'em - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lagt den när han ställt in, du vill ju knappast riskera hela din stack på en coinflip, tror du han skulle ställa in med AQ, AJ, AT mot en reraise? Allt du kan sätta honom på är ett pp, och förhoppningsvis är det inte AA eller KK.

 

Om det redan ligger 60 dollar i potten och jag får en coinflip så måste jag ju ta den såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ingår ess lägre än AK i hans inställningsdistribution så är det en självklar syn och det gäller också om han bara ställer med TT+ och AK. Däremot vore det sjukt fel att själv ställa först om han är villig att trycka all-in med AQ som semibluff, då förlorar du nästan allt värde med din hand och tvingar honom i praktiken att spela rätt.

 

Om du nu inte är uppe mot en snubbe som skulle syna ett massivt överbet all-in med en hand som AQ och inte trycker med många fler händer än han synar all-in vs ett stort överbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...