Gå till innehåll

QQ med Insane action!


Recommended Posts

Du har inte direkt motiverat varför så skulle vara fallet, eller bemött min argumentation för motsatsen. Vad är fel i mitt tänk?

 

Har man en bra hand 3betar man allt som oftast, mer förekommande på högre nivår därav faller din tes om att fis ofta skulle ha en stark hand i en liknande situation på högre nivå.

Den första synen kan vara en slowspelad stark hand där fi hoppas på att någon efter honom ska squeesa men detta är inte särskilt vanligt.

Den andra synen är nästan alldrig en stark hand då en stark hand så gott som alltid 3betas med två spelare i potten före dig.

 

Är du nöjd eller är det någonting som saknas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en bra hand 3betar man allt som oftast, mer förekommande på högre nivår därav faller din tes om att fis ofta skulle ha en stark hand i en liknande situation på högre nivå.

Den första synen kan vara en slowspelad stark hand där fi hoppas på att någon efter honom ska squeesa men detta är inte särskilt vanligt.

Den andra synen är nästan alldrig en stark hand då en stark hand så gott som alltid 3betas med två spelare i potten före dig.

 

Är du nöjd eller är det någonting som saknas?

 

Mycket bättre, men jag håller inte med. Givetvis 3-bettar man oftast en stark hand, men man limpar åas oftast inte en spekulativ hand med 5-6 spelare kvar att agera. Hade det varit SH, absolut, men inte i fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bättre, men jag håller inte med. Givetvis 3-bettar man oftast en stark hand, men man limpar åas oftast inte en spekulativ hand med 5-6 spelare kvar att agera. Hade det varit SH, absolut, men inte i fullring.

 

Först och främst är det ingen som har limpat i den aktuella potten.

Att syna en öpning i pos med sc eller 22-tt är ju superstandard.

Även om jag inte älskar att syna med låga sc så gör fisken på nl10 det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst är dte ingen som har limpat i den aktuella potten.

Att syna en öpning i pos med sc eller 22-tt är ju superstandard.

Även om jag inte älskar att syna med låga sc så gör fisken på nl10 det.

 

Sorry, jag menar givetvis synat, något du säkert förstod ;)

I position, ja, och i ett 6-max spel skulle xepace54 ha suttit i CO och haft bra position, men nu var det 9-max och då är det för många kvar att agera för att det ska vara lönsamt.

Och ja, på NL10 älskar dom att göra det, vilket var anledningen till att jag från första början sa att det inte var applicerbart här. Att jag över huvud taget tog upp det hela var för att Sync eventuellt hade läst någon av alla böcker som säger att en syn kan vara styrka, och jag ville upplysa honom om att det inte gäller på NL10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, jag menar givetvis synat, något du säkert förstod ;)

I position, ja, och i ett 6-max spel skulle xepace54 ha suttit i CO och haft bra position, men nu var det 9-max och då är det för många kvar att agera för att det ska vara lönsamt.

Och ja, på NL10 älskar dom att göra det, vilket var anledningen till att jag från första början sa att det inte var applicerbart här. Att jag över huvud taget tog upp det hela var för att Sync eventuellt hade läst någon av alla böcker som säger att en syn kan vara styrka, och jag ville upplysa honom om att det inte gäller på NL10.

 

Det är troligare att en syn är styrka på låga limits än vad det är på höga då folk oftast är välldigt passiva på låga nivåer och bara synar även med sin bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller vet ni vad? Jag har aldrig spelat high stakes, utan baserar det här resonemanget på vad jag läst i böcker.

 

Även om jag tycker att resonemanget är sunt får jag nog helt enkelt gå med på att när folk som spelar mid och high stakes säger att potten skulle 3-bettats om någon annan än UTG hade en stor hand, så är det säkert så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil är ett bra exempel på att man inte ska ligga utan kondom.

 

Jag sa det tidigare i tråden men kan säga det igen.

När man inte har en blekaste aning om hur poker fungerar borde man inte ge råd och tips, det förstör bara för den som postat handen om han är dum nog att lyssna, även om det är underhållande för oss andra så tycker jag du borde låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa det tidigare i tråden men kan säga det igen.

När man inte har en blekaste aning om hur poker fungerar borde man inte ge råd och tips, det förstör bara för den som postat handen om han är dum nog att lyssna, även om det är underhållande för oss andra så tycker jag du borde låta bli.

 

Och det här har vad att göra med poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...